Kaynaş-ma-(! ) Paylaş-ma-(! )
Komik bulurdu "kaynaşma yemeklerini".Her özel gün öncesinde bir telaş alırdı insanları.Yemek düzenlenecek.Adı ne?"Kaynaşma" Bir türlü kaynaşamayan kurum üyeleri bir yemekte kaynaşıverecek.Uydurulmuş günler de çok olduğundan yemekseverler gün ve neden bulmakta hiç zorlanmazlar.Mekanlarla anlaşılır,menü ve tutarı belirlenir,duyuru niteliğinde yazılar çıkarılıp imzaya sunulur.Bu yaşamsal olayın düzenlemesini yapan özel görevlileri bile vardır.Katılacak olanlar duyuruya "katılıyorum"katılmayanlar ise,belki ayıp olmasın ,belki de amirler tepki gibi algılamasın diye"katılAmıyorum" yazarlar.Sayı belirlenir.Mekana bildirilir.
Beklenen gün gelir.İnsanlar heyecanlıdır!Arkadaşları ile kaynaşmayı,yakından tanımayı,düşünce paylaşmayı sabırsızlıkla beklerler!Özellikle bayanların heyecanı daha bir anlamlıdır! Ne giyilecek? Hangi kuaföre gidilecek?Kadın erkek tüm yemek katılımcılarının ortak merakları da vardır.Hangi masaya,kimlerle oturulacak? Protokol gelecek mi?Bu saygın insanlar yanlarından-başları dik, yüzlerinde resmi bir gülümseme ile,boyunları tutulmuş gibi zorlanarak dönüp-geçerken ,boğuk ve tiyatro oynar gibi bir sesle"iyi akşamlar"diyerek geçecek mi?Ne kadar uzaklıkta bir masaya oturacak olurlarsa olsunlar,onlar yerlerine yerleşinceye kadar ayakta bekleyen ve belki bu tarafa bakarlar diye,yüzlerine en saygılı ve ölçülü gülümsemeyi takan meslek grubu rahat bir nefes alacak mı?Yemekler güzel mi? İçki dahil mi?İçki içmeyenin kaç kola hakkı var?Buna benzer çok sayıda soru kafalarında dolanır durur.
Sonunda o gün gelir.Alışılmış akış başlar,konuşmalar yapılır.Mikrofon tanınmış insanlara verilir.Lütfen alırlar.Bir övme atışması başlar,eline mikrofonu alan,bir öncekine teşekkür eder.Sıra ile sürer gider.Yemekler dağıtılmaya doğal olarak! protokol masasından başlar.Onlar ve onlara yakın masalarda oturanlar önceden yerler.Henüz figüranlara yemek gelmemiştir.Eğlence başlar.Herkes marifetini sergiler, Harmandalı, Misket, Zeybek,Konyalı,aklınıza gelebilecek her tür oyun-aslına hiç benzemeden de olsa -bol bol oynanır.Sesi berbat mı değil mi düşünmeden şarkı türkü bile söyleyenler olur,alkıştan inler mekan.Figüranlar aç ve sinirlidir.Ama önemli bir şahsiyetin oyuna kalkmasıyla unutur her olumsuzluğu,çok eğlenir!Bir biçimde gece sona erer.Yorgun yüzler,şişmiş kafalarla mekan terkedilir.
Tıpkı futbol maçlarından sonra olduğu gibi "Hadisenin kendinden uzun" (-sanırım Y.Erdoğan demişti)tartışması günlerce yapılır.Bir tek gerçek vardır.her şey iyi güzeldir de kimse bu yemekten öncekine göre daha kaynaşmış durumda değildir.O kadar kusur da olacak tabii.Bir dahaki "kaynaşMAma,düşünce paylaşMAma ,hesabı ise fazlasıyla "paylaşma"yemeğine kadar figüranlar unutamayacak bu güzel geceyi.
Bunları düşünürken baktı "duyuru dosyası"yemek duyurusu!Bu defa cesurdu.Aldı kalemini, "düşünceler "bölümüne "Katılmıyorum" yazdı, altını çizdi..En özenli imzalarından birini de zevkle attı....
aylin-K
Kaynaş-ma-(! ) Paylaş-ma-(! ) Yazısına Yorum Yap
"Kaynaş-ma-(! ) Paylaş-ma-(! )" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.