- 752 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Beklemek
Beklemek
Beklemek derdine dert eklemektir bir yerde. Emeklemektir koşabilecekken. Beklenen bekleyeni örseler durur. Beklemek yakarken Nemrut’un ateşinde, bir taraftanda zemheri estirir yüreğinde bekleyenin.
Bakınca maziye şimdinin gözlerinden beklemekten ibaret gibi gelir tüm hayatım. İstikbal, beklentiler yumağıdır zihnimde.Hemenci tavrımdır beni tarumar eden.Hesapsızca öngörmeden giriştiğim her işin acı sillesini yemişimdir. Beklemeyişin cezasıdır diye düşünüyorum bu bedeli.
Önümde dağ gibi görünenlerin esasında yol üstünde tümsek bile olmadığını kavramak üzüyor olsa bile asıl olanı bulma çabasına yönlenmemi sağlaması yönüyle yanılgılarımın tek tesellisi budur. Boşa çıkan her çaba beklenmesi gereken bu değilin babacan uyarı levhasıdır benim hayat trafiğimde.
Güngörmüş birinin beklentiden anladığı ile hayatı henüz yeni yeni tecrübe edenin beklentisi farklıdır.Beklenen bekletilene değmezse kırılır çabanın ayakları.Beklemeye layık olanı bekleme şevki sönerse ne anlamı kalır hayatın.Monoton bir süreç başlayınca hayatımızda, kimi insan ağaç gibi ayakta ölüverir.Beklemek amaçtır demek bu yüzden doğru gelir .Bu öyle bir amaçtır ki hayat ağacımızın dal dal yaprak yaprak dipdiri kalmasını sağlayan sudur adeta.
Beklemek ihtiyacı duymayanın yaşaması çok anlamlı gelmiyor doğrusu. Ne korkunç bekleyecek bir şeyi olmaması insanın. Ölmüş demektir böylesi çoktan.Bitkisel hayatta olandan farkı, dışardakilerine verdiği yaşıyor izlenimidir. Hedefsizliği doğurur beklemekten uzak durmak Hedefi olmayanı da zaten şeytan dolduruverir hemen. Bekleyen yalnızdır. Yalnızın tek kutsalıdır beklentidir.Ömürce sürer ömür dolmadan gitmez üstümüzden nice bekleyişler.
Beklemek irade işidir. Beklenen irade dışı. Beklemiyordum cümlesini nasıl kurardık yoksa beklenilen netice olsaydı her zaman. Bekleme yapmayın denildiğinde gerilmemin asıl sebebi umutlarıma düşen gölgedir çoğu kez.Belki iyi niyetli bir ikazdır ancak beklemenin limanı sığınmak istediğim bir yer.
Herkesin bir beklediği vardır. Kimi bu yazının bir an önce bitmesini bekler. Kimi okurken hayal kırıklığına uğrar.Zaman kaybetmeyin diye bu yazıyı burada noktalamak isterim.Sakın tembellik için fırsat beklediğim sonucu çıkarılmasın.İrademi zorlayarak gerek kendimle ilgili beklentilerime olan saygım gerekse okuyanların arasında beklentisi olanlara saygımdan ötürü yazıya devam ediyorum.Umarım beklentilere cevap verebilirim.
Çocuk büyümeyi, hasta iyileşmeyi kim bilir kim neyi bekler durur. Bu satırları okuyanda kafasındaki örneklerin verilmesini beklese de her beklentiyi yerine getirmem mümkün değil.Beklediğim neticeye varabilmem için beklentinin benim kendi iç dünyamdan südur eden düşünceleri kağıda aktarmam en doğrusu.
Merakla beklenen karar merakla beklenen sonuç sanki beklemenin içinde doğal olan merakı ön plana çıkarma çabası gibi geliyor bana.Ne olursa olsun beklemektir bizi ayakta tutan.Beklemek olmasaydı ne anlamı olurdu hayatın.
Bekle Allah bekle diye deyimleşen bir ifade vardır dilimizde. Beklemekten sıkılan bir insanın tavrıdır bize hissetirilen bu söz öbeğiyle.Esasında beklemek güzeldir.Eskiler "El intizar eşeddü minennar." diyerek beklemenin ateşten yakıcı olduğunu ifade etseler de beklemenin güzelliğini perdeleyemez bu söz diye düşünüyorum. Beklemek güzeldir. Beklenen özeldir. Beklenilenin olması bekleyenin onaylanması anlamına gelir.Buda en kötü bekleyeni memnun eder.
Her beklenen iyi değildir elbette.Kimse korktuğunun başına gelmesini istemez.Süreç nasıl işlerse olacak olan olur.Olacağın önünde engel yoktur.Bazı beklemeler var ki çok dokunur. Annenin askerdeki evladını beklemesi nasıldır Allah bilir.Bu bekleyişi düşünmek ayrı biz azaptır. Ölümcül bir hastalığa yakalan yavrusunun iyileşmesini nasıl bekler ailesi. Bunu izah etmek anlamak çok zor.
Niyetin güzelliğiyle akıbetin güzelliği doğru orantılıdır.Niyeti düzgün olanın beklentisi zaten hayır olacağı için netice şer gibi görünse de eninde sonunda hayra döner biiznillah.
Beklemek güvenmektir. Beklemek sabırdır.Şükür için sebep aramaktır. Güveni olmayanın beklemesi anlamsız.Güzellik bekler insan.O yüzden bekleneni arzular durur.Beklemeyi hayatının merkezine koymayan biri için birşey ifade etmeyebilir ama o fıtratta bir insanın insanlıktan nasibi çok azdır..
Beklemek ümittir,sevgidir,aşktır.Kutsal bir vazifedir nöbetteki askere için, beklemek. Dünyaya gelecek yavruyu bekleyiş ne kutludur bekleyenlere. Beklemenin sonunda gerçekleşen kavuşma merakın ölümüdür. mutlu sonla biten beklemeler ne güzeldir.Kiminin kalbinde ızdırap,gönül telinde mızraptır beklemek.
Beklentiyi yüksek tutmanın yanlış olduğunu düşünürüm.Beklediğimle hem dem olup tek ses tek nefes olduğum vaktin özlemidir beni yakıp kavuran.Son nefesime kadar bekleyeceğim beklenilmesi gereken herşeyi. Bekleme yapıyorum isteyen kalabilir. Bekliyorum artık beklediğime değdi diyeceğimden emin bir tavırla.En iyisi beklemeyi öğrenmek lazım.
Murat CANBOLAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.