- 1493 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ACIMASIZ GERÇEK -
İnsanın hayalleri ne kadar büyük olursa yaşayacağı hayal kırıklıkları da o denli büyük olur derler...Kısmen katıldığım bir söz,bunun akside olabilir,her şey yolunda gider kurduğun hayaller gerçeğe dönüşür ve sevincinde kurduğun hayaller kadar büyük olur...Ama olmayınca pes etmek olmaz.İnsan hayal kurmadan yaşayabilir mi ???Gerçekler ne kadar acı olursa olsun hayal kurmak insana müthiş güç veren bir şey.Sakın olmadı diye hayallerinden vazgeçme...Bırak hayallerin şekil değiştirsin,boyut değiştirsin ama hep olsunlar...Buna izin vermezsen beklentisiz yaşarsın,inan bu daha yorucu.Bazen hayal kırıklıkları da iyidir.Yeni şeyler öğrenirsin,hayatın baktığın yerden göründüğü gibi olmadığını anlarsın,kendine bir şeyler katarsın... yaşamaktan mı nefret ediyorum? bana bu hayatı mecbur kılanlardan mı? kin dolu bir kalbim var artık benim gözlerimden akan her damla yaş için büyüyen bir nefret denizim var benim hırçın dalgalarım var denizimde bir de kendi denizinde boğulan ben karanlık denizlerde yol almaktayım,tek başıma! ne bir limanım var sığınacak ne de bir gemim... öylece karanlıkların sonsuzluğuna doğru boş umutlarla gözlerimde yaşlarla bir de içimde büyüttüğüm nefret duygusuyla sonsuzluk içinde kaybolmak Üzereyken o sonsuzluktan kurtaran hayallerim var benim.
Hayal elinizde tuttuğunuz kırılgan, size özel, sizin, gözünüzden sakındığınızdır.Kurulurken verdiği haz ile kırılırken verdiği acıyı kıyaslamak elbette kolay değil. Hayal kurarken duymuş olduğumuz kısa tebessümü kabul ediyorsak sayın hayal00, hayalin sonucu hüsranla biterse bunu da olgunlukla göğüslemek gerekir diye düşüyorum. Hayali oluşturan uzvumuz beynimiz, oluşum esnasında haz alan kısmımız ruhumuz, kırılma esnasında yan basan kısmımız da kalbimizdir. Neticede oluşan hayal kırıkları kalbe batmakta, can acıtmaktadırlar…; Hayata bağlanmanızı sağlayan kimi zaman küçük kimi zaman hayatın kendisinden büyük garip şeyler. Onlar olmadan yaşamanın da bir anlamı olmaz, biri biter yerine yenisi gelir. Ama önemli olan onu yerine getirmektir, siz bunu yapamazsanız zamana teslim olur, kaybolur gider, yerine yenisi gelir ama aklınız hep onda kalır, öyleleri gelir ki, sizi ölene kadar rahat bırakmaz. İşte bu yüzden bazen gerçekliğin üstüne çıkması normaldir hayallerin. Çünkü onları kovalamazsanız hayaletleri sizi sonsuza kadar kovalayabilir. İşte bundandır ki, her şeyi bir kenara bırakıp hayalinin peşinden koşanlar mutlu olur hep, onu gerçekten isteyenler, insanların dönüp -hayalperest- diye küçümsedikleri mutludur hep, çünkü büyük ya da küçük hedefleri vardır bu dünyada. Öldüklerinde arkalarında bıraktıkları bir eser, tabutta suratlarında tatlı bir tebessüm, hayalleri başarmış olmanın verdiği huzur vardır.
Dostumuzun çaresiz kaldığı zamanlarda -üzüldük belki ama- bunu ona gerektiği gibi belli edemedik. Çaresiz kaldığında hakiki mânâda onun derdiyle dertlenemedik.neyin hayali neyin gerçekliği öyle bir duruma geldik ki ne sevgiler ne hayalleri artık mutlu etmiyor insanları
Giden gitti bundan sonra hayal kursan ne olur kurmasan ne olur bir ozanın dediği gibi
Ben ömrümün bittiğine yanarım
ama siz siz olun hayallerinizi kimsenin yıkmasına izin vemeyin .
YORUMLAR
Düş kurmak en güzel şey,azgın okyanusların korkunç dalagalrıyla boğuşuyorsun.Bunu görüyorum.Karanlıkların bittiği, şafakların aydınlıklarında pospembe bir yaşamı yaratmak için en hışımlı çabanla uğraş veriyorsun.
Güçlü iradenle irdelediğin yaşamın en zor ve nefret edilen taraflarını bir yel gibi savurum atma gücünue sahipsin.
Endamında bu güzelliği görüyorum.
Size göre kırılgan olan yaşamı yok etme koşulların düşünü en anlamlı sözcüklerin ve hedeflediğin o rengarenk ütüpya perspektifi gerçekleşmesi mutlaka olacaktır.Çünkü başarı ancak düş ve inançla olacağı gerçeği gözardı edilemez.
Sen sert bir kayasın,o azgın korkunç dalgalar ne kadar sana çarparsa sen bir o kadar daha da parlarsın.
Önemli olan zoru başarmaktır.Güçlü biri olduğun için her zaman gönüllerde taht kurma yetisine sahipsin.Etik görünümünle yüreğimde ışık yaratın.
Bu güzel anlatımını en derin duygularımla takdir ederken başarıların güneş olsun.Seviyorum seni...
Aben Haydar Uzun
doğruluk tarafından 3/28/2009 9:39:22 AM zamanında düzenlenmiştir.