YENİ BİR ÖLÜM LAZIM BANA
Geçmişin izlerinden tamamen sıyrılıp yeni bir geleceğe yelken açacak yeni bir ben. Üzerine şiir yazılacak yeni kederler, efkârlanacak yeni yalnızlıklar lazım. Hatta yeni bir isim, yeni bir kimlik lazım.
Yen bir lisan lazım bana, içimdekileri anlatacak yeni kelimeler, bu kelimeler için yeni yeni harfler lazım.
Kırk küsür yıldır yaşadığım bu bedeni de yenilemeliyim artık, sonra yeni bir ruh, yeni bedene tam oturacak. Yeni tebessümler ve yeni öfkeler lazım.
Artık yenilenmem lazım.
Yeni bir isim lazım bana, kimselerin bilmediği tanımadığı. Yeni bir yüz de olsa fena olmaz hani, yeni uzuvlar kimsenin daha önce görmediği. Ellerim yeni olsa mesela, eskisinden biraz büyükçe. Tenim buğday, saçlarım kumral olsa, güçlü daha zor yorulan uzun bacaklarım olsa. Sızlamanın tadını bilmeyen taze bir kalbim, yaşlara yabancı gözlerim olsa…
Eski bütün kıyafetleri yakıp yeni elbiselerle doldursam gardırobumu. Daha önce hiç giymediğim renklerde ayakkabılar giysem…
Yeni bir ev, yeni bir sokak, yeni bir mahalle, hatta yeni bir şehir lazım bana, oturup dertleşemeyeceğim ve sevmeyeceğim. Terk etmek istediğimde bağlanıp kalmayacağım yeni bir şehir.
Yenilenmem lazım artık.
Yeni müzikler lazım bana, notaları birbirine karışmış, nakaratları olmayan, aynı sözlerin bir daha tekrarlanmadığı. Sonra yeni şiirler yazmalıyım ne serbeste benzeyen, ne de heceye uyan, hatta ne deneme olsun ne de şiir, hiçbir şeye benzemeyen yeni mısralar lazım bana.
Sonra yeni türküler lazım, hikâyesi olmayan, her dinlediğimde yeni anılarla donatacağım. Yeni kahramanlar lazım romanlarımda işlemek için ve yeni romanlar lazım kahramanlarıma kurban etmek için. Yeni sınırlar lazım ömrüme.
Yenilenmem lazım artık.
Yeni bir hayat gelmeyecekse eğer, yeni bir ölüm lazım bana daha önce hiç ölünmemiş.
Yeni bir ecel lazım. Hiçbir lisanda anlatılamayacak kadar ağır, hiçbir kelimenin tarif edemeyeceği kadar derin ve hiçbir mezarın kabul edemeyeceği kadar şüpheli, yeni bir ölüm lazım bana, kimselerin duymadığı bilmediği bilemeyeceği…
Yeni bir ölüm lazım bana!..
Mustafa Çelebi ÇETİNKAYA
02 Kasım 2015 Pazartesi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.