ve karar
Ve Karar…
Eski Baaz partisi başkanı ,devrik Irak lideri Saddam Hüseyin suçlu bulunduğu duceyl davasından idam cezasına çarptırıldı ve kurban bayramının arifesinde sabaha karşı 04:55 te kameralar karşısında infaz edildi.
Geçtiğimiz günlerde Saddam Hüseyin’in idam kararı Irak hükümeti!!!tarafından imzalandı.Evet Saddam Hüseyin’in insanlığa karşı işlemiş olduğu bir çok suç vardı ve cezalandırılmalıydı.Buraya kadar her şey normal görünüyor .Normal olmayan bu günkü duruma nasıl gelindiği.Hatırlarsınız ABD’nin kimsenin düşünemediği “Irak’a demokrasi götürme “kararından sonra düğmeye basıldı ve taş taş üstünde bırakmamak için kollar sıvandı.Plan 3 aşamadan oluşuyordu:1sebeb 2 ele geçirme 3 demokrasiyi yayma!Sebep aşamasında bugüne kadar görülmemiş bir cihaz icat edildi bu cihaz olmayan maddeleri bile bulabiliyordu ve öyle de oldu Irak da ki kitle imha silahları bulundu!!!Dünyaya kararı sorulmadan dünya için tehdit oluşturduğuna karar verildi ve böylece sebep hazırdı;simdi iş ülkeyi ele geçirmeye gelmişti ilk önce nabızlar yoklandı görüldü ki halk ülkesine ve liderine sahip çıkıyor, o zaman bunların hepsine demokrasi götürmek şart olmuştu.
Bir gece ansızın Irak’a demokrasi yağmaya başladı,kadın çocuk demeden herkes üç ay gibi kısa bir sürede demokrasiden nasibini aldı binlerce ölü ve yaralı mahvolmuş bir şehirler ve insanlık dışı muamele görmüş bir yığın insan ama hala televizyonlarda devirdiklerini düşündükleri liderin açıklamaları yayınlanıyordu paniğe kapınındı.Hemen bir karalama politikası başladı ve Irak da ki Saddam heykellerinin yıkılmasına kadar gidildi ama Saddam ortada yoktu olmayan maddeleri bile bulabilen cihazlar olan bir kişiyi bir türlü bulamıyordu.
Ve bir gün fox news (Irak yağmalanırken Saddamın sarayından yükte hafif pahada ağır olan bir iki hatıra alıp havalimanında yakalanan muhabirin çalıştığı kanal ) Saddamın tikrit yakınlarında bir çukurda bulunduğu dünyaya duyuruldu.Hemen teşhircilik başladı ilk önce halkın gözünde liderlerini küçültme politikası devreye girdi.Bulunan çukur gösterildi, Saddamın elbiseleri uzun süre değiştirilmedi,sakalları kesilmedi ekrana tam bir mahvolmuş insan manzarası yansıtıldı.Günlerce gösterildi ama insan haklarına duyarlı birleşmiş toplumlar bu duruma pek ses çıkarmadı.Aradan üç yıl geçti demokrasi gönüllüleri arkalarına baktıklarında bataklığa saplanmış bir devlet gördüler şimdi iş bu insanlık ayıbına ortak bulmaya geldi bu konuda da pek zorlanmadılar hemen ülke içerisinden birkaç demokrasi gönüllüsü bulup ülkenin başına geçirildiler ve diğer ittifak arayışlarına yöneldiler.Bunların arasında bizim ülkemizde vardı ama ülkedeki demokrasi gönüllülerine rağmen halk bu ayıba ortak olmak istemedi ve öyle de oldu .Baktılar bu kapıdan iş çıkmayacak hemen eski dostlara gidildi ve aranan ittifak bulmundu.Geriye bir tek şey kalmıştı gerçeği söylemek .Açıklamayı ABD başkanı G.W.Bush yaptı :Irak da kitle imha silahı yok .dedikten sonra “hadi ben kaçtım esprisi yapar gibi giden bir başkan .
Evet Saddam günahıyla sevabıyla aramızdan ayrıldı şimdi akıllardaki soru 140 kişinin ölümünden sorumlu tutulan biri kameralar karşısında idam edildi.Peki Irak savaşında ölen 650.000 kişinin ve ülkemizde katledilen 30.000 masumun katilillri ne olacak? Onu da zaman gösterecek.
Engin ÖZTÜRK
Eskişehir Anadolu Üniv.İşlt. Fakt. 1. sınıf
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.