- 653 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sade hayatlar
Nedense sade hayat yaşayan kişilerin hayatı önemsenmez.Uzun soluklu görüştüğümüz müşterilermiz o kadar azaldı ki,geçmiş de adeta aile bireyi gibi olmuş müşterilerimizi,onların sade hayatının değerini şimdilerde daha iyi anlıyoruz.
Dünya hızla değişiyor.Teknoloji.moda,kısa zamanda değişen meslekler.Eskiden bir işe başlayan ölene kadar devam ederdi.Hatta bazıları aile boyu olurdu.Kuruluş tarihini yazan firmalar o kadar azaldı ki,bunu bazıları kuruluş tarihinden beri diyerek güven vermekte.
Böyle sade yaşayan bir müşterim vardı.Ali emmi derdik.Erciyes’in arkasında bulunan Develi’de yaşardı.Terziydi.Bunun yanında birde şapka satardı.Mesleğini ve işini severdi.Ay da bir mutlaka gelirdi.Bütün hayatı işi ve takımı GS idi.
Develi ;Zamantı nehrine yakın bir yer.O yüzden geçmiş de yaşamış insanların Höyük dedikleri yerlerde mutlaka bir değerli eşyaları olurmuş.Lahitler içine konan değeli eşyalar definecilerin ilgi odağı olmuştu.
Böyle kaçak define arayanların haberlerini okuyunca Ali emmi ye sordum.Seninde ilgin varmıydı diye.
-Ben arkadaşlar define aramaya gideceğiz dediler mi işi masa da işimi bırakır giderdim.
Sonra biraz hüzünlü anlatmaya başladı.
-Bira ara bulmuştuk.Ama arkadaşlar burada birşey yok diye beni atlatmışlar.Sonraları İstanbul’a gittiler.Çok zengin oldular .
Ali emmi her gelişinde bacaklarından şikayet etmeye başladı.Zamanla gelişi azaldı.Birgün telefon etti.Kış günü yazlık şapka almaya geleceğim diye.Soğuk ve karlı bir mart ayında çıka geldi.
-Hoş geldin Ali emmi.Bu havalarda gelinir mi?
-Söz verdim gelirim diye.Oğlumda dedi.Baba bu havalarda nereye böyle diye.
-Peki Ali emmi şapkalarını hazırladım dedim.
Ali emmi çok severdi hesabın sonunda pazarlık yapmayı.Hesabını yaptım.Yüz otuz beş lira dedim.
-Valla yüz kırkbeş liradan fazla vermem dedi.
Anladım ki,Ali emmi artık hesaplarıda karıştırıyor.Durağına kadar bıraktım.O son görüşmemiz oldu.
Ali emmiyi tanıyan her müşterimden sağlık haberlerini soruyordum.İşini bırakmış.Evinin kapısının önünde oturduğunu söylediler.
Son sorduğumda vefat ettiğini öğrendim.Sade bir hayat son bulmuştu.Artık hiçbir meslek bir ömür boyu olmuyor.
YORUMLAR
yalnıztepe
evet küreselleşme, risk toplumu geniş aile yapısını çekirdek aile yapısına dönüştürdü. Her şey belirsiz karmaşık. Teknolojinin inovasyonları almış başını gidiyor. Yeni çağa yeni çağın çocukları ayak uyduruyor. Bizleri beğenmiyorlar. Allah'tan bir saygı duyma normu var. Zorunlu olarak. Neyse ki !!!
Daha bunlar birşey değil.. Yüreğinize sağlık güzel ve etik bir konu.