- 916 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖNYARGI
İnsanlar ön yargı ile iç içedirler.Yaşarlar ve yaşatırlar.Ön yargı kişinin hayatında çığır açabilme yeteneğine sahiptir.Ön yargılarla karşılaşan insanlarda inzivaya çekilme görülebildiği gibi,hırs yapma da görülebilmektedir.Tabi bilindiği üzre en büyük başarıların altında çoğunlukla hırs yatar.
Halk,kişileri davranışlarına göre yargılar.Ancak davranışın neden oluştuğuna bakmazlar bile.Çoğunluk için sebep değil,sonuç önemlidir.Bu düşünce biçmi de tamamen yanlıştır.Kişiler iyilik yada kötülük yaparken,faydalı yada zararlı bir işle ilgilenirken bir amaç güderler.Kötülüğün her ne kadar savunulur bir yanı olmasa da bazen sebepler bize davranışın savunulur olduğunu gösterebilir.Örneğin;bir çocuk manavdan 2 tane kivi çalıyor.Acaba kardeşinin canı kivi istediği ve alacak parası olmadığı için çalmış olabilir mi?Ön yargıyla yaklaşan insanlar bunu bilmediği için o insana aşağılayıcı bir biçimde yaklaşım gösterirler.Oysa ki asıl kendilerini aşağıladıklarını fark etmezler bile.
Ön yargı hayatınızı karartır da,aydınlatır da.Bu sizin ön yargıyı nasıl yorumladığınıza bağlıdır.Eğer hırs yaparsanız,onları üzersiniz.Lakin inzivaya çekilmeyi seçerseniz kendinizi üzersiniz.