- 378 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İçimizde ki Korkular
Sevgili dostlar bu yazımızda sizlerle “içimizde ki korkular” konusunu paylaşalım istedim.
Hepimizin çeşit çeşit korkuları vardır. Hepimizin ayrıca kusurları da var. Kaldı ki hiç kimse mükemmel değil ve bu korkuların olması gayet doğaldır.
Doğal olmayan tek husus, bu korkuların bizi hayatın tadını çıkarmaktan alıkoymasıdır. Eğer böyle bir husus varsa, mutlaka bu hayatın tadını çıkaramamanın sebebi korkunun kendisi değil, bu duruma bizim izin vermemizdir.
Bir bilge, bir göletin başında oturmaktadır Susuzluktan kırılan bir köpeğin devamlı olarak gölete kadar gelip tam su içerken kaçması dikkatini çeker. Köpek susamıştır ama gölete her gelişinde sudaki yansımasını görüp korkar ve suyu içmeden kaçar. Sonunda köpek susuzluğa dayanamayıp kendini gölete atar ve kendi yansımasını görmediği için suyu içer. O anda bilge şöyle düşünür: “Bir insanın istedikleri ile arasındaki en büyük engel, çoğu zaman kendi içinde büyüttüğü korkulardır. İnsan bunları aşarsa, isteklerini elde edebilir”.
– Başarısız olmaktan korktuğu için iş dünyasında atılım yapamayan insanlar,
– Sevmeyi çok isteyip de sevmekten korkan insanlar,
– Çok gülerse ağlayacağından korkan insanlar vardır.
Birçok insan problemlerini kendileri büyütmekte, onları aşılmaz bir duvar haline getirmektedir. Problemlerimizin omzumuza kocaman bir yük gibi çökmesini istemiyorsak önce kendimizi yenmeyi, kendimize güvenmeyi deneyelim.
Unutmayın her zorluğa iki kolaylık verilmiştir.
Kalp bile çalışırken önce sıkar sonra genişletir.
Korku dönüp dolaşıp 3 ana sebebe dayanıyor:
1. Başkaları tarafından reddedilmek ya da onaylanmamak,
2. Kontrolü elinden kaçırmak,
3. Bilinmeyene olan korkudur.
İşte korkularını yenmek için 9 adım atabiliriz:
1) Hissedilen korkunun farkına varmak. Bu adım, diğer hepsinden daha önemlidir. Çünkü eğer korkunun farkına varılmazsa, diğer hiç bir adım işe yaramayacaktır.
2) Korkunun farkına vardığında dur. Derin bir nefes al. Onu hisset. Eğer yapabiliyorsan onu tanımla. Büyük mü? Küçük mü? Sana uzakta mı? Yoksa onun soluğunu ensende mi hissediyorsun? Seni yok etmek mi istiyor? Sana yardım mı etmek istiyor? Derin nefes almaya devam et. Bu soruların cevaplarına kendini açık tut.
3) Kendini, yeni bir araziyi keşfe çıkan bir gezgin yerine koy. Bütün dikkatini korkunun üzerine ver ve ona odaklan.
4) Kendi kendine sakinleştirici şeyler söyle. Her ne kadar deli saçması gibi gelirse gelsin, kendine “Bunu yapabilirim.” veya “Bu da geçecek ve ben hayatıma devam edeceğim.” gibi sözler söyle. Kendine, önündeki korkunun senin hayatında ne kadar eskiden beri olduğunu sor.
5) Otomatik olarak aklına gelen düşüncelere odaklanmamalısın. Korku dolu düşüncelerin hiç biri rasyonel değildir ve sana zerre kadar yardımı dokunmaz.
6) Ne istediğine odaklan ve onunla bağlantı kur. Değişimin gerçekleşmesi için, eski ve korku dolu halinden kurtulma arzunun, alışkanlıklarından daha kuvvetli olması gerekir.
7) Kafanda, korkularına yenik düşmenin sonuçlarını ve korkularına rağmen adım atabilmenin sonuçlarını karşılaştır.
8) Şimdi bilinçli ve erdemli bir seçim yapmalısın. Artık korkularından bir adım daha arınmış durumdasın. Korkuların yerine, gerçek arzu ve isteklerinden doğrultusunda bir seçim yaptın. Kendi başarını takdir et. Artık korkunun yönettiği, çaresiz bir kurban olmamanın verdiği özgürlüğün tadını çıkar!
9) Korkundan tamamen arınmış olmayabilirsin. Çünkü korku bir anda oluşmadığı gibi, bir anda temizlenmez. Belirli bir zaman içerisinde bütün bu düşüncelerden kurtulacaksın. Yeter ki tutarlı olarak bu problemin ya da problemlerin üzerine git.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.