Bahattin BİLHAN... Hocamızın Kaleminden. "MEVLANA" Yorumu...
MEVLANA İHTİFALLARI
Mevlana’yı anma törenlerinde, doğru sözler işittiğimiz gibi yalanlar da işitiriz. İşte söylenen yalanlardan birkaç örnek:
1-Mevlana gönül sultanıdır, gönüllerdekini bilendi.
Bu iddia yanlıştır. Mevlana hangi eserinde, “kalplerdeki düşünceyi ben bilirim” demiş? Kalplerdeki düşünceyi bilen, yalnız Allah değil mi?.
2- Mevlana, ilahî aşkla döndü, döndü, sema yaptı.
Bu iddia da doğru değildir. Mevlana ne dönmüş, ne de sema diye bir ibadet uydurmuştur. Bu dönmeler sonra uydurulmuştur.
3- Mevlana ney çalmakla zikrediyordu.
Bu söz de yalandır, zikrin nasıl olacağını Allah ve Resûlü açıklamış, Allah’ın Elçisi, fiilen bize göstermiş, örnek vermiştir..Rahmet Peygamberi ney çalmış, sema yapmış mı? Bize böyle bir ibadet öğretmiş mi?
4- Mevlana’nın babası ölmeden vasiyet etti, dedi ki: “Oğlumu yanıma getirmeyin, O’nun derecesi benden yüksektir. Getirirseniz, ben ayağa kalkarım” Mevlana’nın cenazesi götürüldü, baba da kalktı.
Bu iddia da yalandır, Bahaüddin Veled’in böyle bir vasiyeti yoktur. Ayağa kalkan bir mezar da yoktur. “Sünnetullah”ı kimse değiştiremez.
5-Türbedeki falan pencerenin adı “Hacet penceresi”dir. Orada yapılacak dua makbuldür, asla reddolunmaz.
Allah’ın dininde böyle bir ustalığın yeri olamaz..Bu söylence de yalandır. Allah’ın dinine iftiradır.
6- Mevlana türbesini bir kez ziyaret etmek, 7777 kez Kâbe’yi ziyaret edip haccetmekten üstündür.
Korkunç yalan! Dine, Mevlana’ya iftira, açıktan İslam düşmanlığı, din düşmanlığı!...Allah böylelerin şerrinden korusun.
7-Mevlana Alevi idi.
Bu iddia da yalandır. Mevlana hangi kitabında, hangi sözünde “Ben Aleviyim” demişti. Kitaplarının bir çoğunda Ebu Bekir’i, Omer’i, Osman’ı övmüyor mu? Türkiye’de bu üç sahabiyi öven bir tek Alevi var mı?
Yazık ki, “Şeb-i Arus”larda bir yığın yalanla karşılanmak her zaman mümkün. Lütfen kimse, Mevlana’nın ruhunu sızlatmasın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.