- 792 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLİM EHLİNE HÜRMET ÖDÜLLÜ SENARYO
İLİM EHLİNE HÜRMET
SAHNE 1 SARAYDIŞGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bursa
Saray genel görünüm…
SAHNE 2 SARAYBAHÇEDIŞGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şehzade Mehmet çiçeklerin arasında koşup oynamaktadır… Genç bir âlim olan EMİR SULTAN hazretleri Şehzade Mehmet’in yanına ilişir.
EMİR SULTAN – Şehzadem! Ders vaktidir. Medreseye buyurun.
Şehzade çiçeklerin arasında koşmaya devam eder.
EMİR SULTAN – Şehzadem…
ŞEHZADE – Lala!
EMİR SULTAN – Buyurun şehzadem.
ŞEHZADE – Sence ilerde bu koca hükümdarlığın sultanı kim olacak?
EMİR SULTAN – Siz şehzadem!
ŞEHZADE – O halde şimdi beni yalnız bırak.
EMİR SULTAN – Peki şehzadem!
EMİR SULTAN hazretleri uzaklaşır.
SAHNE 3 SARAYMEDRESEİÇGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EMİR SULTAN hazretleri ders verir…
EMİR SULTAN – Bazı insanlar vardır ki selam verirler ve selamlarından is kokusu gelir. Bazıları da vardır ki selam verirler ve onların selamından misk kokusu gelir.
Kapı açılır ve Şehzade içeri girer. Derste şehzadenin içeri girmesiyle kısa bir sessizlik olur. Yerine oturur…
EMİR SULTAN – Adalet nedir? / – Ağaçları sulamak. Zulüm nedir/ -dikene su vermek.
SAHNE 4 SARAYDIŞGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saray genel görünüm.
SAHNE 5 SARAYBAHÇEDIŞGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
YILDIRIM BEYAZIT bahşede dikilip etrafındaki çiçeklere bakarak tefekkür ediyordu. Parmak ucuyla okşarcasına çiçeklerin yapraklarını dokunuyordu. EMİR SULTAN hazretleri YILDIRIM BEYAZIT’ın yanına ilişip sessizce beklemeye başladı. YILDIRIM BEYAZIT EMİR SULTAN hazretlerini yanında görünce birden dalgınlığını dağıtır…
YILDIRIM BEYAZIT – Buyur lala! Geldiğini neden haberdar etmedin.
EMİR SULTAN – Efendim siz tefekkür ederek Allah’ın yarattığı güzellikleri, nefsinize öğütlüyordunuz, ben bölmek istemedim.
YILDIRIM BEYAZIT – (gülümseyerek) Sizin her sözünüz, bizim nefsimize bir öğüttür.
EMİR SULTAN – Efendim bir maruzatım var!
YILDIRIM BEYAZIT – Emredin!
EMİR SULTAN – Hünkârım! Bu kulunuz size şehzademizi şikâyet etmek istemez ama şehzademizin de akıbetinin hayr olmasını murad etmekdeyim.
YILDIRIM BEYAZIT – Hayr olsun hocam
EMİR SULTAN – Hünkârım Şehzademiz sözümüzü dinlemez, ders çalışmaz. Ben korkarım Cahil bir sultan…Acaba ne yapsak hünkârım.
YILDIRIM BEYAZIT – Demek öyle ha!Sen gönlünü ferah tut, bak nasıl yapacağız beni dikkatlice dinle… (Devamı sessizdir)
EMİR SULTAN hazretleri şaşırır…
EMİR SULTAN – Aman hünkârım bunu benden istemeyiniz.
YILDIRIM BEYAZIT – Sen dediğimi yap lala!
EMİR SULTAN hazretleri boynu hafifi bükülür…
EMİR SULTAN – Emredersin hünkârım.
SAHNE 6 SARAYMEDRESEDIŞGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EMİR SULTAN hazretleri ders vermektedir…
SAHNE 7 SARAYMEDRESEİÇGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şehzade anlatılan dersi dinlemez ama EMİR SULTAN hazretleri derse devam etmektedir.
EMİR SULTAN– Bazı insanlar vardır ki! Selam verirler ve selamlarından is kokusu gelir. Bazıları da vardır selam verirler ve onların selamından misk kokusu gelir…
Kapı açılır ve içeriye YILDIRIM BEYAZIT girer. Heybetli ve mağrur bir yürüyüşle EMİR SULTAN’in yanına kadar gelir. Herkes ayağa kalkıp el pençe divan dururlar… EMİR SULTAN hazretleri YILDIRIM BEYAZIT’a okkalı bir tokat atar. İçerde bir ölüm sessizliği vardır.
EMİR SULTAN – Sen ne hakla benim dershaneme izin almadan girersin, çabuk yıkıl karşımdan, bir daha izinsiz gelme!
Padişah ezilir büzülür sesini çıkarmaz…
YILDIRIM BEYAZIT – Affedersiniz hocam.
Şehzade Mehmet olan bitene şahit olunca birden korkmaya başlar ve daha uslu olup derslerine çalışmaya başlar ve EMİR SULTAN’in sözünden çıkmaz…
SAHNE 8 SARAYBAHÇEDIŞGÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Birkaç hafta sonra…
EMİR SULTAN ve YILDIRIM BEYAZIT sarayın bahçesinde yürüyüş yapmaktadır.
YILDIRIM BEYAZIT – Lala Şehzademizin durumu nasıldır?
EMİR SULTAN – Şimdi istikamete girdiler, sözümüzden çıkmaz oldular.Derslerine de çalışırlar hünkârım, gönlünüz ferah olsun.
YILDIRIM BEYAZIT – ( Gülerek)Lala elinde bayağı ağırmış ha!
EMİR SULTAN – Sultanım boynum kıldan incedir.
YILDIRIM BEYAZIT – (ciddileşerek)Lala!Şaka bir yana, İlim ehline Âlime hürmet etmeyen bir sultan, feyzden, bereketten, Allah’ın rahmetinden, mahrum olur. İlim ehline saygı göstermeyen, devlet bir gün yokolup gider, şayet şehzadem bu hal üzere padişah olsaydı korkarım Ali Osmaniye yıkılıp giderdi o yüzden değil bir tokat bin tokatta yesem gam yemem. Gönlünü ferah tut.
EMİR SULTAN – Sözünüz Hak üzeredir padişahım
SON
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.