- 947 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİM ARKASI YARINLARIMIZ
Orta okulda okuduğum yıllardı.
Bir gün ben evde otururken, yarısına kadar okumuş olduğum bir romanı elime aldım, başladım okumaya.
Alt komşumuz Gülhatun Abla da annemin yanına oturmaya gelmişti.
Onlar kendi aralarında sohbet ederken ben de bir köşede okumaya devam ediyordum.
Bir ara Annem bana:
- Oğlum sesli oku, ne yazıyor bizde dinleyeyim dedi.
Ben de onları kırmamak için bir miktar okudum. Roman çok hoşlarına gitti.
Romandaki olayları daha iyi anlamak için benden ta başından okumamı istediler. Bende kırmamak için romanı yeni baştan sesli okumaya başladım.
Belli bir yere kadar okudum.
- Arkası yarın. Deyip kitabı dolaba bıraktım.
Ertesi gün bizimkiler aynı saatte yerlerini almışlardı.
- Hadi okumaya başla, biz hazırız. Dediler.
Böylece bizim arkası yarınlar başlamış oldu.
Artık her gün aynı saatte onlar hazır olurlar beni beklerlerdi. Ben de onlara her gün romandan birkaç bölüm sesli okurdum. Çok heyecanlanırlardı. Acaba bundan sonra ne olacak diye de merak ederler, romandaki kötü roldeki karakteri de yerden yere vururlardı. Her gün radyodaki arkası yarın gibi dinleyicilerim aynı saatte hazır olurlar, beni de okurken pür dikkat dinlerlerdi.
Onların sayesinde orta okul yıllarımda hemen hemen her gün roman okumaya başlamış oldum. Okul harçlıklarımı yemez, biriktirir roman alırdım.
Kitaplarını takip ettiğim bazı yazarlar vardı. Onların yeni eserleri çıktıkça kitapçıya gelir gelmez alırdım. Hatta kitapçı bilir bana ayırırdı bile.
Dinleyicilerimin zaman zaman yeni kitaplar almama maddi katkıları da olmadı değil. Kitaplar bittikçe yenilerini alıp hemen okumaya başlıyordum.
Bu böyle uzun yıllar sürdü. Ta ki ben öğretmen olarak atanıp, görev yerine gidinceye kadar.
Ne güzel günlerdi o günler. Kitap okuma sevgisini bana onlar aşıladılar.
Allah her ikisinden de razı olsun. Allah rahmet eylesin annem vefat etti. Gülhatun ablam yaşıyor ona da Allah’ım sıhhatli ve hayırlı ömürler versin.
Nedense bu sabah aklıma geldi. Yazıp siz değerli dostlarla paylaşmak istedim.
Selam, sevgi ve dua ile. Sağlıcakla kalınız. Her şey gönlünüzce olsun.
Ferhat GÜNAYDIN
Emekli Öğretmen - Giresun
15 Aralık 2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.