- 379 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANNE BABALARIN ENGELLİ ÇOCUKLARI İLE İMTİHANI
ANNE BABALARIN ENGELLİ ÇOCUKLARI İLE İMTİHANI
“Herhangi bir kulumu gözlerinden mahrum bırakmak suretiyle imtihana tabi tuttuğumda, sabrederse, gözlerine karşılık ona cenneti veririm” [Buhari, Merda, 7] buyruluyor.
İman yaranın içinde yaradanı görebilmekdir... Rabbimiz imtihanların en zorunu Enbiyalar ve evliyalara vermiştir. Dünyada da en çok onları sevmiştir. Şurası açıktır ki; rabbimiz en çok sevdiklerini en ağır imtihanlarla imtihan ediyor.
Rabbimizin sevdiği en özel kulları peygamberlerdir. Peygamberlerin hayatlarında çok ağır imtihanlar olmuştur. Bazı peygamberler ateşe atılmış, mülkünden olmuş, hasta olmuş dünya imtihanını çok ağır geçirmiştir. İsyan etmemişler ve tam bir teslimiyet örneği göstermişlerdir. İslam tarihine muhteşem geçmişlerdir. Dünya hayatında hiç kimse peygamberler kadar ağır imtihanlar yaşamamıştır.
Günümüzde de imtihanların en zor olanıdır çocuğunuzun engelli olması. Eğer Aile iman,sabır ve şükür edasıyla engelli çocuklarını büyütürse muhakkak Rabbimizin sevdiği kulları arasına girecektir.
Peygamber efendimiz s.a.v. İbn Abbas, Ata b.Ebi Rebah’a; “
Sana cennet ehlinden bir kadını göstereyim mi?” dedi. Ata; “Evet, göster” dedi. İbn Abbas; “İşte, şu siyah kadındır ki; bu kadın, Hz. Peygambere geldi ve “Sara hastalığım tutuyor ve üstüm başım açılıyor. İyileşmem için Allah’a dua edin” dedi. Hz. Peygamber; “İstersen sabreder, cennetlik olursun; istersen sana afiyet vermesi için Allah’a dua ederim” dedi. Bunun üzerine kadın; “O halde sabredeceğim. Ancak sara tuttuğu zaman üstümün başımın açılmaması için dua buyurunuz” dedi. Hz. Peygamber de ona dua etti.” [Buhari ve Müslim]
Hz. Peygamber, sağlıklı insanların engellilerle ilişkilerini yönlendiren ahlaki düzenlemelerde de bulunmuştur. Nitekim, görme engelli bir kimseye yol göstermeyi, işitme ve konuşma engelliye söz anlatmayı sadaka olarak değerlendirmiştir. [İbn Hanbel, V, 169] Engelli çocukları olan anne babalarında çocukları na yapacakları her hizmet allah katında sadaka mahiyetindedir.
Ne mutlu, karşılaştığı bütün zorluklara rağmen engelli çocuklarına sabrederek onları mutlu sona eriştirenlere!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.