- 1546 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Şairler Ölmez
şair ziya osman saba’yı bilir misiniz?hani şu küçük dünyaların şairi.küçük mutlulukların.bir bardak suda saadeti bulan şair.onun çok güzel bir öykü kitabı vardır.ismi mesut insanlar fotoğrafhanesi.oktay akbal konumuz edebiyat adlı kitabında işte bu öyküyü anlatır.yani öykünün öyküsünü.ziya osmanla oktay akbal aynı gazetede çalışırlar.ne de olsa ikisi de şairdirler.ziya osmanın o serçe yüreği en çok oktay akbalı sever.hergün öğle arası sultan ahmet’ten çemberlitaş’a yürüyüş yaparlar.ziya osman bir fotoğrafçının önünde hergün durur .dikkatini çektiğini anlamış olmalı ki oktay akbal’a da açar konuyu.camekanda bir evlilik hatırası fotoğrafı vardır.birbirine gülerek bakan iki insancık.ziya osman’a göre gelecek güzel günlere gülmektedir iki garip.ziya osman’ın gözleri dolar bu camekanı izlerken hep.onların bu sade kendi halinde mutluluğu şairi hep çoook uzaklara küçük mutlulukların olduğu dünyalara taşır.kimbilir belki de ilerde çocuklarıyla beraber gelip mesut anlarının fotoğraflarını da çektireceklerdir burada.şairin gözleri dolar.bu yürüyüşler ya küçük bir çaycıda ya da bir bankta son bulur.ziya osman’ın gözü hep o küçük dünyaların küçük saadetlerindedir.çöpçüler,satıcılar,postacılar.............evinin önünü süpüren bir genç kız bile gözlerini doldurmaya yeter şarin.hani orhan kemal dünyaevi adlı romanında karısının hayallerini anlatır:demirleri pasparlak(umutlar)beşik ve karyola, iki göz oda....işte sana mutluluk.işte ziya osman’ın mutluluğu...bir süre sonra oktay akbal ankaraya gitmek zorunda kalır.istanbul’a geldiği zamanlar gider ziya osman’ın yanına gene aynı yürüyüşler...bir süre sonra oktay akbal fark eder ki fotoğrafçının karşı kaldırımında yürümektedirler.çünkü fotoğraf camekandan kaldırılmıştır..oktay akbal sormaz şaire anlamıştır...artık yürüyüşlerde ayrı bir hüzün ayrı bir derin sessizlik...sanki yüreğinden bir parça uçuuuuup gitmiştir şairin.acısını sır gibi saklar.oktay akbal’a hiçbirşey söylemez .kimbilir, şair sessizliğin yıkıcı dilini kullanmıştır.ziya osman’ın deriiin duyarlı yüreği 46 yıl dayanır dünyaya...şairler ilginç insanlar vesselam...