- 775 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
Merhaba 16 Numara
Merhaba 16 numarada oturan sayın komşum.
Bu sıralar büyüklerimin diline dolanan ’ev alma, komşu al’ atasözü beynimin ücra köşelerinde hakimiyet kurmuş bulunmakta.Sizin sorunlarınıza,sevinçlerinize veya çocuklarınızla oynadığınız oyunlarınıza kulak misafiri olmak zorunda değilim, bunu belirtmek isterim öncelikle.Bu durumun üzerinde en büyük payın sahibi, ’kar oranını’ yükseltmek için malzemeden çalan müteahhit abinin de hakkını vermeden geçemeyeceğim.Oturduğumuz konutların durumunu siz benden daha iyi bilirsiniz aslında, kafamı kurcalayan şu-ki,neden bile bile tepiniyorsunuz üzerimizde ? Hiç mi öğretmedi büyükleriniz millete rahatsızlık vermemeniz gerektiğini sizlere ? Hadi, hiç öğretmediler diyelim, peki siz hiç empati kurmayı bilmez misiniz ? Çocuklarınıza doğruyu-yanlışı öğretmez misiniz ? Mesela ben, annemin beni tek katlı evimizde bile evin içerisinde koşmamam için uyardığı günleri hatırlıyorum.Peki sizin özelliğiniz nedir ya da çocuklarınızı uyarmamanızın sebebi nedir ? Bütün bunların bir sebebi var mı bilemiyorum ama benim hayatımın dönüm noktasında olduğum bu yılı verimsiz geçirmemin sebebi emin olun ki sizlersiniz.Abartmıyorum, bunu en iyi siz bilirsiniz.Bahsettiğim durum belirli günler içerisinde yaşanan şeyler değil,haftanın yedi günü boyunca ders çalışmak için sizin çocuklarınızın uyumasını bekliyorum.Bu mektubumu okuyanlar ’neden 16 numarayla konuşmayı düşünmedi acaba ?’ diye soru soracaklardır kendilerine.Şöyle izah edeyim,Neredeyse altı-yedi aydır aynı şeyleri yaşıyorum ve kimi zaman heybeme en acıtıcı cümlelerimi saklayıp kapıya dayanmak istediğim günler oldu ama yapamadım, çünkü benim ailem bana saygı ve sevgiyi de öğretmişti.Ki zaten onların bu duruma tek açıklaması vardı, ’çocukturlar,yaramazlık yapıyorlar;boşverelim’...
Bugün çocukların sesinden çok evin büyüklerinin sesini duyduğum için bardağın son damlası taştı.Kapıyı çalmayı,gerekirse tartışmayı düşündüm ama yapamadım, bu yüzden bütün birikintimi yazıya dökmeye karar verdim -okumayacağınızı bile bile- .
Söyleyeceğim şu ki;
Saygı ve sevgi her şeyin başında gelir, ve geçen zaman içerisinde anımsadım ki bahsettiğim bu kavramlar sizin yuvanıza uğramamış.Size çok kırgın olduğumu belirtmek isterim.Farkında olmadan değil, bilinçli bir şekilde yaptığınız bu kötü davranışların bir gün son bulması dileğiyle...
YORUMLAR
Sevgili kardeşim bu tür konular hakında konuşulacak o kadar şey var ki anlatmakla günler yılar geçer de bitmez yazsan kalem defter yetmez komşuları rahatsız etmeyin diye büyüklerimiz bize bizde çocuklarımız a sıkı sıkı tembih te bulunuyoruz hata antep te kirada oturuyor dum ev almaya da madi durumum müsait olmadığından çocuklar büyümeden koşuları ev sahibini rahatsız etmemek için köye taşındım fakat öyle nesiller yetişmiş ve yetişiyor ki ne ahlak var ne terbiye ne vicdan var ne iman ne namus var ne haya ne allah bu tür insanları ıslah etsin amin,bence bu mesele sizi olduğundan fazla etkiliyor öneri >1 kafaya takma 2 bir kaç gün sizde onları rahatsız edecek cinste gürültü yapın çünkü onlar sizin gibi davranamaz kapınıza gelir niye bizi rahatsız ediyorsun derler o zaman gereken cevabı verirsin ama iyilikle cevap ver saygıyı sevgiyi elden bırakma bence bu kesin çözüm olabilir güzel yazınızı tebrik eder sevgi ve saygılarım la şanlıurfa suruç tan mehmetsalih demirsoy
Konuşmayı deneyin. Ve tatlı dil. Israrla keyfî bir rahatsızlıktan öte gürültünün sizi yaptıklarınızdan alıkoyduğunu belirtin.. Ya da işlerinizi en iyi zamana göre planlayın. Ya da resmî bir şikâyette bulunun.. Yine olmuyorsa taşının. Kendinizi kahretmeniz gerekmiyordur..
Ben de hatırlarım, babam site sakînleri rahatsız olmasın deyi gerekirse parmak ucunda yürümemiz gerektiğini öğütlerdi vaktinde.. Komşu hakkı önemlidir mutlaka ve karşılıklı olmak durumunda.. Çok çocuk ya da az ama yaramaz çocuk fark etmez, anne ve babanın sorumluluğu çocuğuna karşı değildir yalnızca..
Ve yazı güzeldi. Olabildiğine sakin. Bence mevzuu hâlledilmeyecek gibi değil..
Selâm ile.
Bawer Demir
Aynı sorunu hepimiz yaşıyoruz dedikleriniz çok doğru vurdum duymaz bir millet olduk sevgi,saygı,hoşgörü, anlayış hepsi kaybolmuş durumda ..Her ne kadar uyarsanızda bunu anlamayan tipler var size sadece sabır diliyorum tabi oda nereye kadar . Rabbim iyi ınsanlarla karşılaştırsın .Sevgiler
Siz de benim görgüsüz alt kat komşum gibi yapın. Tavana sopayla vurun! Vallahi çok etkili, hemen horonu kesiyoruz. Şu ülkede "bir üst kat komşuları" kadar haksızlığa ve iftiraya uğrayan başka bir sınıf yoktur. Ne diyelim; komşunuzu ancak evlenip barklanıp birinin üst komşusu olup, çoluk çocuğa boğulduğunuzda anlayacaksınız.
Erdinn
Aynur Engindeniz
Erdinn
Size ikinci defa maşallah!
Aynur Engindeniz
Bawer Demir
Bahsettiğiniz ''haksızlık ve iftira'' benim üst komşum için geçerli değil, yani en azından ben haksızlık yaptığımı düşünmüyorum.Zamanı gelince evlenip çoluk çocuğa karışınca da ''düşüncesiz üst komşu'' olmayacağımdan eminim :)
Bawer Demir
Yorumları okumadan yorum yapmanın zararlarına en iyi örnektir bir önceki yorumum -_-
Aynur Engindeniz
Sizi çok iyi anlıyorum. Ne yazık ki, günümüzde bencillik hemen her konuda tavan yapmış durumda. Herkes sadece kendi rahatını, kendi çıkarlarını düşünür olmuş. Dolayısıyla, gerekli uyarı yapılmadan bu sorunun çözüleceğini sanmıyorum. Komşuluk konusundaki hassasiyetinizi düşünerek; uygun bir üslup ve lisanla adı geçen komşunuzun aile büyüğüne derdinizi anlatmanız gerektiğini düşünüyorum.
Kolay gelsin.
Sizin için inanın çok üzüldüm.
Ben hep kendimize ait müstakil evlerde oturdum.
Son evimiz yapıldığında ise anlattığınız durumları bildiğim için en üst kat benim olsun dedim.
Ne sese ne de üstümden atılacak şeylere dayanamaz, komşuya çatardım yoksa.
Şimdi çok mu rahatım, hayır. Alt katta oturanların sesleri tv açık değilse olduğu gibi benim odamın içinde.
Oğullarıyla kavga mı ediyorlar, ha ha, hi hi gülüşüyorlar mı ki hiç eksik olmuyor, hepsi benim odamda.
Hatta yatıp kalktıklarını bile duyuyorum. Geç yatmasam bir de karı kocanın seslerini duymak zorundayım.
Ben aşağıya ses olmasın diye evin için usul gezen biriyim ama inanın torunlar gelince- senede bir kaç gün-
onlara sessiz olun demiyorum. Aşağıdakilerin bana yaptıklarının hesabını ödetmek için :)
Siz hiç çekinmeyin komşunuzun kapısını çalın ve rahatsız olduğunuzu, ders çalışamadığınızı söyleyin.
Belki bir yararı olabilir. Allah yardımcınız olsun.
selamlar.
ne yazık ki yaşadığımız yerde insanlar sorumluluklarını bilmiyorlar. Sorumluluklarını bilmemelerine karşın iyi niyetle yaklaşan insanlarıda göremiyorlar. Ve topluk içindeki sorumluluklarını bilmeden yakınındaki insanları rahatsız edebiliyorlar.. Bana kalırsa bir kez uyarmaktan zarar gelmez.