- 911 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
KEMOTERAPİ SÜRECİNDE SON DURUM / 08.12.2015
Sevgili dostlar hepinize içtenlikle merhaba;
Bugün rutin kan sayımlarımı yaptırdım, 14 gün öncesine göre biraz daha toparlanmışım, kandaki trombosit oranı 93.000 den 113.000 e doğru yükselerek iyiye doğru artış göstermiş durumda. Bundan da anlıyorum ki ışın tedavisinin bedenime verdiği hasarı ve akabinde aldığım 5. kür kemoterapi OKSAPLATİN adlı ilacın kemikiliği üstünde yaptığı baskılama kalkmış durumda ve trombosit bundan sonra kendiliğinden normal değerler aralığına yükselecek.
29 Aralık tarihi neye göre belirlendi; onkoloğumun açıklamasına prensip olarak ışın tedavisinin bitiminden üç ay sonra olması gerekli imiş; 29 Eylül’de ışın tedavisi sona ermişti, o nedenle en erken 29 Aralıkta Petciti adı verilen radyasyonlu tomografi flmi çekilebilirmiş, daha erken çekim yapılır ise, SGK kapsamında olduğum için ücretini devlet karşılamazmış.
Bu arada ağızdan aldığım Xeltabin adlı akıllı tabletleri kullanmaya devam edeceğim. Bu süreç 29 Aralığa kadar devam edecek ve 29 Aralık’ta yeni bir kontrolden sonra Petciti adı verilen ve vücutta kanserli hücre ya da organ olma ya da olmama olasılığını ortaya çıkaran radyasyonlu film çekiminden sonra değerli onkoloğum sayın Prof. Dr. Mustafa Özdoğan’ın önerilerine göre tedavi ve kontroller sürecek.
Bugünkü kan sayımının göstergelerinde en önemli sonuç CA 19-9 ve CEA ( KARSİNOEMBRİYONİK AN.) incelemelerinde tehlikeli bir sonuca rastlanmaması, bu çok sevindirici, yani kan hücrelerimin içinde şu aşamada risk oluşturacak oranda bir kanser hücresi yok. Mevcut değerlerin normal referans aralıklarında seyrediyor olması sevindirici.
Kandaki CA’ durumuna gelince, bu durum ameliyat öncesinde de aynı idi, keza mideden alınan tümör henüz erken evrede idi ve zaman geçirilmeksizin yapılan operasyonel müdahale, sayın onkoloğumun ne kadar doğru bir insiyatif ile doğru karar verdiğini gösteriyor. Yoksa ameliyat yerine doğrudan kemoterapi ile tedaviye başlanmış olsa idi, vücut tedaviye daha geç olumlu yanıt vermeye başlayacağından dolayı kanserli tümörün vücutta ve kanda yayılma büyüme riski de beraberinde gelmiş olabilirdi. Elbette bugün bu sonucu görünce, değerli onkoloğumun ne kadar titiz bir karar verdiğini ve bu kararı vermeden önce bazı diğer değerli hocalarımız ile de telefonla görüşmeler yapma gereğini hissettiğini anımsadığımda, değerli onkoloğum sayın Prof. Dr.Mustafa Özdoğan’a, beni özel Medstar Antalya Hastanesi’nde ameliyat olmaya ikna eden ve operasyon sırasında başımda olan değerli Anestezi Uzmanı doktorum sayın Filiz Kaymakcı’ya ve zorlu ameliyatımı büyük bir başarı ile dörtbuçuk saatlik bir sürede titizlikle gerçekleştiren çok değerli Operatör Dr. Barış Özcan beye ayrı ayrı içtenlikle teşekkürlerimi bir kez daha sunmayı bir canıma minnet borcu telakki ederim.
Bu arada geçen haftaki belimdeki zorlama hızla düzeldi ve az ağrım kaldı, bunun da tümüyle iyileşmesinin, yapacağım düzenli yürüyüşler ile son bulacağı kanısındayım. Keza kemoterapi ağızdan devam ettiği sürece, bedenim hâlâ BİR VAR OLUŞ VE YOK OLUŞ SAVAŞININ İÇİNDE. FAKAT BU AŞAMADA VÜCUDUMUN DİRENCİ İLACIN ETKİSİNE AĞIR BASIYOR, YA DA DİYEBİLİRİZ Kİ KEMOTERAPİNİN OLUMLU ETKİLERİNİN YAŞANDIĞI BİR SÜREÇTEYİM.
Sevgili dostlar, dert eksik olmaz, biri biter, birisi başlar, bazı dertler hastalık biçiminde, bazı dertler ise ekonomik ve sosyal temelli olmak üzere bizleri bulur. Sağlıklı bir yaşam bizden sabırlı, dikkatli, metanetli, akıllı, mücadeleci, girişken, güleryüzlü, çalışkan, dürüst, dışa dönük, çağdaş bireyler olabilmemizi ister. Tüm bu meziyetlere uygun davranışta bulunabilmek öncelikle bir eğitim sorunudur.
Salt kendi sağlığımız değil, çevre sağlığı ve ve çevremizdeki insanların da sağlığı çok çok önemlidir. Sevdiğimiz, saygı duyduğumuz herhangi birisi (eşimiz, dostumuz, çoluk çocuğumuz, yakın akrabalarımız, kendisine sevgi saygı beslediklerimiz, hasta oldular mı, sanki salt onlar değildir hasta ve biz de acı duyar, hastalığı adeta paylaşırız.
İnsanı hasta eden, üzen dertler bizden ırak olsun diyerek, hepinize sağlıklı mutlu günler diliyorum değerli dostlar, görüşmek, haberleşmek, güzel günlerde birarada olmak dileğiyle hepinize selam sevgi ve saygılarımı iletiyorum.
Doğanın, evrenin tüm güzellikleri gönlünüzden eksilmesin.
Şaban AKTAŞ
08.12.2015
YORUMLAR
29 Aralık tarihi neye göre belirlendi; onkoloğumun açıklamasına prensip olarak ışın tedavisinin bitiminden üç ay sonra olması gerekli imiş; 29 Eylül'de ışın tedavisi sona ermişti, o nedenle en erken 29 Aralıkta Petciti adı verilen radyasyonlu tomografi flmi çekilebilirmiş, daha erken çekim yapılır ise, SGK kapsamında olduğum için ücretini devlet karşılamazmış.
Şaban Aktaş tarafından 12/9/2015 3:26:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Daha da iyi olacağınıza inanıyorum.
Tekrar geçmiş olsun.
Selam ve saygılarımla.
Şaban Aktaş (Homerotik)
Sağlıcakla esen kalınız.
Kandaki CA' durumuna gelince, bu durum ameliyat öncesinde de aynı idi, keza mideden alınan tümör henüz erken evrede idi ve zaman geçirilmeksizin yapılan operasyonel müdahale sayın onkoloğumun ne kadar doğru bir insiyatif ile doğru karar verdiğini gösteriyor. Yoksa ameliyat yerine doğrudan kemoteperapi ile tedaviye başlanmış olsa idi, vücut tedaviye daha geç olumlu yanıt vermeye başlayacağından dolayı kanserli tümörün vücutta ve kanda yayılma büyüme riski de beraberinde gelmiş olabilirdi. Elbette bugün bu sonucu görünce, değerli onkoloğumun ne kadar titiz bir karar verdiğini ve bu kararı vermeden önce bazı diğer değerli hocalarımız ile de telefonla görüşmeler yapma gereğini hissettiğini anımsadığımda, değerli onkoloğum sayın Prof. Dr.Mustafa Özdoğan'a, beni özel Medstar Antalya Hastanesi nde ameliyat olmaya ikna eden ve operasyon sırasında başımda olan değerli Anestezi Uzmanı doktorum sayın Filiz Kaymakcıya ve zorlu ameliyatımı büyük bir başarı ile dörtbuçuk saatlik bir sürede titizlikle gerçekleştiren çok değerli Operatör Dr. Barış özcan beye ayrı ayrı içtenlikle teşekkürlerimi bir kez daha sunmayı bir canıma minnet borcu telakki ederim.
Şaban Aktaş tarafından 12/8/2015 8:00:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle sizin sağlığınızın daha iyi olmasına.. daha iyiye giden bir seyir izlemesine çok sevindim.
Devamında da sizin tüm yakın çevrenizin ve sevdiklerinizin sağlığınında iyi olmasını temenni ediyorum.
Tam iyilik ve esenlik hali niyaz ediyorum, saygılarımla.