- 1208 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRK-RUS İLİŞKİLERİNDE KORUNMA YÖNTEMLERİ
Kak, ka, kakalin, kakalin kalinka. Kak, ka, kakalin, kakalin kalinka v sadu jagada malinka,malinka maja aaaaaahhh oooooOOOOOooooooo Kak, ka, kakalin, kakalin kalinka. Kaka ka kakalin kakalin kalinka Kaka ka kakalin kakalin kalinka maja aaaaaahhh oooo OOOOoooo
Ana muhalefet partisinin genel merkezinde genel başkanın çalışma odasına giren danışmanlarından biri artık dayanamaz.
-Oooo yeter ama sayın genel başkanım. Günlerdir kızıl ordu korosunun seslendirdiği Rusların halk türküsünü defalarca dinleyip kafanızı şey ettiniz. Üstelik savaş uçağı düşürüldü diye kendinizi de helak ediyorsunuz. lütfen Kemal bey kendinize gelin bakın ağlamaktan gözleriniz kan çanağı gibi olmuş gidin bir yüzünüzü yıkayın, bir saat sonra iş adamlarının katılacağı konferansta konuşma yapacaksınız lütfen ama hadiii!!
Ana muhalefetin genel merkezinde bunlar yaşanırken, diğer muhalefet partisinde telaşlı bir koşuşturma vardı. Genel başkan danışmanı başkan yardımcısının odasına girererek ve heyecanla gün boyu genel başkan Devlet bey’in merkez binasın da olmadığını ve nerede olduğunu da, kimsenin bilmediğinin bilgisini veriyordu.
-Yahu bu adama ne olduysa 1 kasım seçimlerinden sonra oldu. Birde şu lanet olası düşürülen Rus uçağından sonra hükumete destek vermek zorunda kalınca iyice dağıttı kendini. Hemen arayıp bulun aman’ olay basına yansımasın.
-Tamam efendim gizlice aramalarımızı yoğunlaştıracağız.
Bir saat sonra ana muhalefetin lideri Kemal Bey katıldığı konferansta kürsüden iş adamlarına serzenişte bulunduğu bir konuşma yapıyordu ve salon da derin bir sessizlik hakimdi.
-Şimdi ben size soruyorum değerli iş adamları Rusya krizi ile ilgili sizden oy istesek askerin ücretini biz bin beş yüz lira yapacağız demeseydik hükumet bin üç yüz lira yapmayacaktı.Sizde kusura bakmayın ama iktidar partisini de aynı şekilde alkışlıyorsunuz. Bakın gençler bizim en öncelikli sorunlarımızdandır diyoruz fakat basını paralelci diye mahkum ediyorlar. Bu ülkede gazeteciler Rusya’nın bizim savaş uçağımızı düşürülmesini haber yaptı diye Diyarbakır’ın Çemişgezek ilçesinde sokağa çıkma yasağı koydular bu durum da sizce bu demokrasiyi kim taçlandırıp Rusçadan özür dileyip bu ülkede imam hatipleri kapatacağımızı söylüyorlar. Bakın şunu açık söylüyorum. Bizim iktidarımız da kimse yatağa tek girmeyecek efendim beni dinlediğiniz için sizlere çok teşekkür hepinize ederim.
Konuşmanın ardından salonda herkes bir birine şaşkın ifadelerle bakıp Kemal beyin ne anlatmak istediğini ve ne olup bittiğini anlamaya çalışırken bir başka şaşkınlıkta diğer muhalefet partisinin genel merkezinde yaşanıyordu.
Yeniden Devlet beyin danışmanı genel başkan yardımcısının odasına gelerek efendim yandık!!’’ Devlet Bey az önce başbakanlığın önünden gazetecilere ayaküstü açıklama yapmış. Huzurum kalmadı fani dünyada yapıştı canıma, parti içi muhalefetin iktidara olan kara sevdası yeter artık ağız tadıyla bir Ferdi Tayfur bile dinletmiyorlar adama. Kendi partimden istifa edip hükumette yer almak istiyorum.. Hem sonra milliyetçilik konusun da aramızda bir fark kalmadı. Tuğrul beyi aldınız beni de alın diyeceğim başbakan davuuud oğluna onun için müracaat etmeye geldim diyen açıklamalar yapmış.
-Has…tiiir çabuk koşun başbakanlıktan içeri girmeden hemen paket edip getirin Devlet beyi rezil olacağız millete gerçi 1 kasımda olacağımız kadar olduk ya neyse hadi fırlayın çabuk olun.
Partililer Devlet bey başbakanlıktan içeri girmeden yetişmiş ve apar topar oradan uzaklaştırmayı başarmışlardı.
Birkaç saat sonrada başbakan basın mensuplarına Rusya krizi ile ilgili yeni bir açıklama yapıyordu.
-Sayın c.başkanımın dediği gibi heeeey Putin kendine gel kendine. Sayın c.başkanımın dediği gibi sen bize gelen gazı kessen ne olur kesmesen ne olur. Biz gazı kendimiz de imal ederiz heeey Putin c.başkanımın dediği gibi bizden hıyar alsan ne olur almasan ne olur biz hıyarları ne yapacağımızı biliriz.
Aynı saatlerde Moskova da Putin de Rus basınına açıklama yapıyordu
-Turklar bizi arkadan şey etti ee neydi hah bıçakladı onlara gununu göstericeğiz ben sinirden hep alıyor duj ah ulan ah yapılır mıydı lan bu bana.
Nasıl diyordu Turklar? Neydi neydi ha hatırladım c.başkanları bana öğretmişti barebar yuridik biz bu yollarda barebar ıslandık yağan yağmurda şımdi dinlediğim her şarkıda her şey bana düşürülen uçağı hatırlatıyor.
Rusya’nın savaş uçağının düşürülmesinden sonra yaşanan tüm bu absürtlüklerin tek nedeni iki ülke devlet adamlarının sorunu tırmandıran söylemleri iç siyaset dönük ve Rusya Türkiye ilişkilerinde yaşanan olayları yumuşatmak yerine kendi kamu oylarını da geren karşılıklı devlet adamlığına ve diplomasi kurallarına yakışmayacak orantısız açıklamaları olmuştur.
Sanırım bununda en önemli nedeni tarih boyunca Türk–Rus ilişkilerinde korunma önlemlerinin zamanında alınmamış olmasından kaynaklanıyor.
Serhat BİNGÖL 07.12.2015
YORUMLAR
Sevgili Dost, isim vererek muhalefete gönderme yapınca aynı konuyla ilgili diğerlerinin GAFLARINI da almalıydın bence.
Güzeldi.
Selam ve sevgi bıraktım buraya.
Serhat BİNGÖL
Nasıl güzel bir dostumsun benim biliyor musun?
Yorumuna ve güzel yüreğine teşekkür ederim.
Saygı sevgilerimle
Türkiye ile Rusya arasındaki gerilimin tırmanışından kimler memnun olur ve kazançlı çıkarken, kimler kaybeder, bunu iyi irdelemek lazım. İki ülkenin birbirine diş bilemesi; müttefikimiz sandığımız bazı ülkelerin hayallerini süsleyen bir durumdur. Bunlar kendileri suya sabuna dokunmadan Türkiye vasıtasıyla Rusya'ya ders vermek isteyebilirler. Her iki tarafında uyanık olması, sonra ne olacak? sorusunun cevabını bulması lazım.
Bir başka ayrıntı, şuan öyle bir noktaya doğru gidiliyor ki; Esed'e karşı tek ülke biz kalacağız gibi. Rusya ile bizi bu noktaya getiren asıl mesele aslında dalga dalga büyüyen, Esed kalmalı-gitmeli kavgasıdır. Esed pek gidecek gibi görünmüyor, görünmediği gibi orada yanan ateş bizi de sarıyor.
Ayrıca; Türkmenler konusuna bakış açımızı net bir şekilde ortaya koymak lazım. Korkarım, Irak Türkmenleri'nin başına gelenler, Suriye Türkmenleri'nin de başına gelecek. Ya birilerine biat edecek, ya göç edecek, yada yiğitçe çarpışıp; üstünde çok görüldükleri toprakların, altında ikamet etmeye devam edecekler.
Selam ve dua ile...
Serhat BİNGÖL
Çok yerinde tespitler içeren bir yorum yapmışsınız kutlarım. Aynen öyle bu süreçte çok dikkatli siyaset izlemek gerekiyor ama maalesef gerek iktidar gerekse muhalefet partilerinin yaptığı açıklamalar iç siyasete dönük ve doğrusu çok tehlikeli buluyorum bir de toplumun bir kesimi bu siyasetçilerin gazına gelerek Rusya'nın teknolojik bazda nasıl bir askeri güce sahip olduğunu bilmeksizin savaş naraları atması ülkem ve milletim adına beni korkutuyor. Sizin dediğiniz gibi emperyalist ülkelerin bölgedeki çıkarları gereği bize arkanızdayız, aslansınız kaplansınız demesi işi iyice tehlikeli bir boyuta taşıyor.
Elbette ki dik duralım ulusal çıkarlarımızdan ve sınırlarımızdan ödün vermeyelim ama suyunu çıkarmadan. En azından empati kuralım düşürülen bizim uçağımız olsaydı bizde siyasi ve ekonomik kısıtlamaya gider konsolosluklarının önünde protesto gösterisi falan yapardık adamlarda bunu yapıyorlar doğal karşılamak lazım. Kaldı ki bu günün dünyası yüz yıl öncesinin dünyası değil iki ülkenin yüz binlerle ifade edilen halkları karşılıklı olarak evlilik ve ya ticari anlamda ortak yaşam kültürü geliştirmişler. Yani her iki ülke siyasetçileri de olaylara çok boyutlu bakabilmeli diye düşünüyorum.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı sevgilerimle
Ruslar,
tarihimiz boyunca hep bir numaralı düşmanımız olmuştur.
O nedenle,
attığımız her adımı iyice ölçüp biçmemiz gerek.
Bir de,
kaybettiği prestiji yakalama peşindeydi Rusya.
Putin'in o yarı çıplak vaziyette, sporcu kimliğini ortaya çıkaran fotoğraflar yayınlaması boşuna değildi.
Tam bir şeyler düzeliyor derken,
tam kendine yeniden güven kazanmışken,
tam Rus halkının gururunu doruk nokrasına taşımışken,
yediği Osmanlı tokadının tesirinden bir türlü kurtulamıyor şimdi.
Onlara birinin ders vermesi gerekiyordu.
Keşke bize bulaşmasalardı da, o ders veren biz olmasaydık.
Serhat BİNGÖL
Şu sözlerinize Aynen katılıyorum.
(‘’Ruslar,
tarihimiz boyunca hep bir numaralı düşmanımız olmuştur.
O nedenle,
attığımız her adımı iyice ölçüp biçmemiz gerek’’) İlaveten bu söylediklerinize tarih de bize düşmanlık eden topraklarımızı istila etmiş diğer ülkeleri de dâhil etmeliyiz. Sonuçta devletler arasında ast olan karşılıklı menfaatlerdir. Başka ülkelerinde kendi aralarında sorunlar yaşamış ve yaşamaktadır. İşte bu noktada siyasetçiler devreye girer ve diplomatik dil kullanarak olayların mecrasından çıkmasına mani olur. Maalesef bizdeyse iktidarıyla muhalefetiyle yaşanan olaylar iç siyaset malzemesi yapılıyor. Bizde ki muhalefetten bir numara olmaz onu anladık tamam da bari iktidar sağduyulu davranmaktan taviz vermesin.
Önceki gün ekonomi bakanı Mehmet Şimşek tv den şöyle bir açıklama yaptı; Rusya’ya yaptığımız ihracat dokuz milyar dolar en kötü ihtimalle dokuz milyar dolar kazanmamış oluruz. İyide siyasetçi olarak sizin göreviniz tansiyonu düşürmek mevcut ilişkileri ülke ve millet lehine sürdürmektir. Gider yapmak değil. Hani insan böyle açıklamaları duyunca biz uçak yapıp satıyoruz ya da petrol kuyularımız varda benim mi haberim yok diyesi geliyor. Zaten hükümet kurulamamasından dolayı yedi hazirandan beri iş piyasalar durgundu malum olaylar sonrasında iyice durma noktasına geldi. Tekstilden ayakkabı çanta sektörüne tarım üreticisinden inşaat ve turizm sektörüne kadar yüz binlerce insan evine ekmek götürmekte zorlanıyor. Birde ülkemizde ki Suriyeli insanlarda bir dilim ekmeği bölüşmek zorunda kalan insanımızın durumu gerçekten çok zor. Korkarım bu böyle devam ederse sosyal patlama kaçınılmaz hale gelir. Elbette benimde ruhumu okşuyor Rusya’ya gider yapmak ama maalesef gerçekler pek öyle değil.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı sevgilerimle.
Değerli kardeşim, "Rusya’nın savaş uçağının düşürülmesinden sonra yaşanan tüm bu absürtlüklerin tek nedeni iki ülke devlet adamlarının sorunu tırmandıran söylemleri iç siyaset dönük ve Rusya Türkiye ilişkilerinde yaşanan olayları yumuşatmak yerine kendi kamu oylarını da geren karşılıklı devlet adamlığına ve diplomasi kurallarına yakışmayacak orantısız açıklamaları olmuştur." derken, sanırım elmalarla armutları toplama yanlışı yapıldı...
Sorun, yani Türkmenlere yapılan ortadayken, saldırganla mağduru aynı kefeye koymak, en azından dikkatsizliktir sanırım...
Ne dersin?...
Selam ve saygımla.
Serhat BİNGÖL
Yazımdan kopyalayıp yoruma eklediğiniz paragrafta bende bunu anlatmaya çalışıyorum. konu mecrasından çıkarılıp (Türkmenlerin katledilmesi vs gibi) ben senin gazını keserim bende sana zerzevat satmam boyutuna getirildi. Yoksa elbette Rusya’ya eyvallah edilsin anlamında bir şey söylemiyorum, az çok bu sayfalarda acizane beni tanıyan bir dostumsunuz. Ama dediğim gibi son günlerde televizyonlardan izlediğim kadarıyla iki devletin de siyasi otoriteleri ‘’bana göre tabi’’ devlet ciddiyetinden uzak yazımda da belirttiğim gibi olayı çocukça açıklamalarıyla iç siyaset malzemesi haline getirdiler. Diyalogla çözülebilecek bir sorunu tehlikeli bir boyuta taşıyorlar. Kaldı ki dünyanın birçok ülkesi keskin savaşların sonrasında da bu gün sorunlarını çözmüş başta kendi ülkelerinin çıkarları doğrultusunda dostça ilişkilerini sürdürebiliyorlar. Üstelik işin kötüsü halk kesimlerinde de olay farklı algılanıyor öyle ki Rusya ile savaşalım diyen kesimler oluşmaya başladı. Nefsi müdafaa olmadıkça savaş cinayettir ve ilkelliktir. Peki, bu savaş çığırtkanlıkları yapanlar Rusya'nın nasıl silahlara sahip olduğunu biliyorlar mı? Yok sanmam işte bu kesim siyasetçilerin ipe sapa gelmez açıklamaları sonrasında gaza gelip ortaya çıkıyorlar. Uzatmayayım iki ülke arasında yaşanan kriz sonrasında yandık bittik mahvolduk söylemlerini doğru bulmuyorsam biz Rusya'nın canına okuruz Rusya da neymiş gibi sözleri de doğru bulmuyorum.
Dünya yüzyıl öncesinin dünyası değil bildiğim kadarıyla bu gün sadece Moskova da yerleşik düzene geçmiş yetmiş binden fazla Türk var aynı şekilde sadece İstanbul da yüz bin’in üzerinde yerleşik düzene geçmiş vatandaşımız olmuş Rus var
Kısaca her iki ülkenin de siyasetçileri daha diplomatik bir üslup kullanmaları gerekir prensip olarak özür dilemeyelim, eyvallah fakat üzgünüz şeklinde bir ifadeyle olayları yumuşatıp daha diplomatik bir dil kullanılsın ve elmayla armut birbirine karıştırılmadan sorunlara çözüm aransın. ama heeeey Putin kendine gel kendine şeklinde ki bir açıklama bana seviyesizlik gibi geliyor beklide ben yanlış düşünüyorumdur. Sonuçta olan bitenin devlet ciddiyetine yakışmadığı düşüncesindeyim.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim
Saygı ve sevgilerimle,
Üslubun harika,
Mizah harika
Ancak;
Tarafkar mı davranmışsın ne?
Ben siyasi yazıları sevmiyorum.
Okuyucuya " benim gibi düşün" dayatması gibi geliyor.
Bu benim görüşüm tabii...
Öptüm gözlerinden.
Serhat BİNGÖL
Siyasi yazıların biraz dayatması olur tabi ama naçizane ben yazılarım da mümkün olduğunca dayatmadan kaçıp okuyucu benim gibi düşünsün saplantısına düşmemeye çalışıyorum.
Rusya ile aramızda yaşanan talihsiz olayın sonrasında her iki ülkenin de iktidarı ya da muhalefeti fark etmez siyasi otoriteleri öylesine ciddiyetsiz çocukça açıklamaları oluyor ki böyle bir mizahi yazıyı kaleme almayı zorunlu hale getiriyor.
Başka keyifli yazıları da kaleme almaya çalışacağım söz))))))
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim kıymetli Abim.
Saygı ve sevgiyle ellerinizden öperim.
Değerli Serhat Bey, gece gece gldürdün beni, Allah da mislisiyle sana nasip etsin. "Organize İşler"e yaptığın gönderme de gözümden kaçmadı hani. Fotoğraftaki patikleri çözemedim hala. Ortada anti-patik bir çocuk nevi bir kriz mi var?
Sağlıcakla,
Serhat BİNGÖL
Aynen doğru analiz etmişsiniz. Naçizane içerisinde ironi gizli mizah yazısı yazayım dedim ama emin olun yazıda geçenler gerçekte kamuoyunun gözü önünde yaşanan olaylar söylenen çocukça sözlerden derlenmiş bir yazı gibi oldu. Yani bana pek bir iş düşmedi başka bir deyişle sizi ben güldürmedim.)))
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.
Sevgili Serhat.
İşin doğrusu korunma yöntemleri deyince ben kondom, prezervatif ve malum diğer korunma yöntemlerinden bahsedeceksin sanmıştım. Sükut-u hayal yaşamadım dersem yalan olur ))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Serhat BİNGÖL
Doğrusu korunma önlemleri derken tabi ki muziplik olsun diye ve birazda ironi anlamın da böyle bir başlık kullandım. Ama gerek ülkemizde ki, iktidarı ve muhalefeti, gerekse Rusya da ki siyasi otoritenin yaptıkları açıklamalarını devlet ciddiyetinden uzak çocukça söylem ve tavırlarını görünce o önlemleri önceden ebeveynlerinin alması gerekiyordu. Diye düşünmeden edemiyor insan))))))))))))
Yani sizi sükut-u hayale ben düşürmedim benim suçum yok)))))
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.