- 845 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
Yorum Korkaklığı
Yorum yazmaktan korkar oldum... neme lâzım; huyunu- suyunu bilmediğin elin(!) kusûrunu, sayfasında yorum olarak yazmaya?.
Cânım üye, kapan kurmuş örümcek misâli avını bekliyor... o bölgede kanat çırpmak!.
Bu iş biraz da bilgisinin ölçüsünü bilmediğinden fayda göreyim diye tavsiye edilen hapı yutmak!. Güyâ özel hastahâneye gitmiştim; doktor, iki çeşit ilâç verdi ve eczâhâneden aldım. Birinden fayda gördüm... iyi. İkinci ilâçtan bir tâne içtim!... Allaaaahhh mîdemin sol üst tarafında bir kanama sıcaklığı hissettim, ilk haptan sonra derhâl ilâcı kestim ve bir hafta boyunca süt içtim, ağır yemeklerden kaçındım.
Onbeş gün sonra kontrole gittiğimde, tecrübeli ve yaşlı doktor sordu: "Nasıl Oldunuz?." hâlimi bir güzel anlattıktan sonra, dedi ki;"İçmemekle iyi yapmışsınız". Ne yazıyordu o yaramayan ilâcın reçetesinde(prespektüs) biliyor musunuz?... mîdesi hassas olanlarda kesinlikle mîde kanaması yapar!. Şimdi ben mide ameliyatı olmuş olacaktım ya da mîde kanamasındam ölmüş!... üstüm çayır- çimen!... bir fâtihâ okuyun hemen!.
Sözün özü, kimseyi tanımadan sakın hâ eksiğini- noksanını söyleyip gönül mîdenizi kanatmayın!... bir hafta boyunca kutu sütü içmek zorunda kalabilirsiniz!.
Yazılar, kimi vakit adam öldürebiliyor... reçete ya da yoruma cevapla!.
Saç boyasına katılan vitamin hapı içmişliğim de var… sağolsun eczâcım…
Ben, abdestimi aldım!..
Hem en hem de boy!...
Diyeceğin söz varsa, dilinin altına koy.
Saygımla…
kadiryeter Kadir Yeter.
06.12.2015 Pazar. Kavakmeydan Mahallesi. TRABZON.
YORUMLAR
:)) Harika bir anlatımdı. Allah sizi çok yaşatsın inşallah ne çok güldüm. Güldürürken düşündüren yanına ise paha biçilemezdi. Haklısınız aslında ne kadar iyi niyetle davranılırsa davranılırsın karşı bünyede ki etkilerini tahmin etmeden, hele ki doz düzeyini ayarlamadan asla girişilmemeli.
Ama şu da var, Edebiyat diye bir bilim var, Şiir var. Hepimiz amatör insanlarız.
Objektif olarak bakabilecek, eleştirel bir göze hepimizin ihtiyacı var. Bunu ego sorunu haline getirmenin bir anlamı da yok. Nihayetinde kimse bir İsmet Özel, Bir Verlaine, bir Necip Fazıl, bir Nazım Hikmet değil.
Hatalarımızla, kusurlarımızla varız ve var olacağız ki en usta şairler bile kasıtlı olarak yapılmış bir yanlışlığı ( serbest şiirdeki özel anlatım deformansyonları değil ) gerekli görebiliyorlar bu ayrı konu da ciddi anlamda şiirin temel fonksiyonlarına ilişkin bir kusura ilişkinde birbirimizi uyarma sorumluluğunu taşımalıyız.
Asıl iyi niyet budur bence. Kötü olana iyi demek ...o insana yapılabilecek en büyük kötülüktür.
Bence korkmayın. Korkmayalım.
Sadece usluba dikkat etmek yapmamız gereken, incelikli, saygılı bir dille gerekenleri ifade edebilmek. Şurası yanlış çabuk düzelt, burada hece eksik gibi emri vaki, kendini üstün gören, karşındakini direkt aşağılamayı hedeflermiş gibi bir duruş sergileyenler mide kanamasını çoktan haketmişlerdir .
Diğerleri için, bütün risklere rağmen göze alarak ( sevilmeyen, soğuk, egolu kişi işte ) yapmak şeytan dirgeni gibi bir kimlik miş gibi görünse de en büyük kutsiyettir.
Ameller niyetlere göredir. Yanlış değerlendirenler de kendi niyetlerini gözönüne sererler bir anlamda.
Teşekkür ederim değerli paylaşım için.
Selam ve saygılarımla.
Daha üç gün evvel son derece düzeyli ve entelektüel kavramlarla bir değerli şiire, İbrani ve İslami aryışıklığın sınırlarını sorduğum bir şiir sahibesinin, yorumumu silip ve ayrıca çok bilmilşliğimi hatırlatarak, bana özelden çok üst perde bir ayar verdiğini belirtmek isterim.
Şudur.. yani eleştiri yoksa; neden şiir-nesir oraya asıyoruz değil mi?
Esenlikle...
Göktürkmen tarafından 12/8/2015 12:29:01 PM zamanında düzenlenmiştir.