- 1380 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
Bedenin Sarayı
Bedenin Sarayı
Kimine göre dünya bir saray, kimine göre bir ağaç dalı bir kaya dibi saray, kimine göre de gösterişli büyük yapılar geniş odalar saray.
Esas saray bedenin sarayı
Bedenin sarayı ise kalptir. Kalbe ne yerleştirirsen alacak kadar büyük yaşanacak kadar güzeldir.
Kalp tüm acıları alacak kadar metin, güzellikleri alacak kadar hoş, bütün sevgiyi alacak kadar sıcak, bir değil bir çok dünya alacak kadar büyük bir saray.
Beden de kalp ile güzel, kalbi güzel olan bir bedenin kötü olması mümkün mü ?
Kalp güzel olunca görüş güzel, düşünce güzel niyet güzel, icraat güzel olur, o benden de mutlu olur o sarayla.
Saray güzel olunca misafirleri de güzel olur mutlak,
Bir bedendeki güzel bir sarayı düşünün ışıl ışıl dışarı yansıması olacaktır muhakkak, herkes o ışığın o sarayın muhteşemliğini görmek ve almak isteyecektir, çünkü herkes güzeli almak ister beden de her uzvun bir görevi var elbet ki ama kalp hepsinin başı
Bir insan akılla idrak eder ama kalple sever kalpten sever, bir insan ciğerinden nefes alır ama kalp aşık olur, bir insan gözle görür ama kalple bağlanır bu bir beden takımları arasında üstünlük yani bu sarayın özellikleri saymakla bitmez.
Merhamet duygusu, gönül sevgisi, Hak zikir’i, mihnet duygusu, aklımıza gelebilecek ne güzellik varsa bu sarayda toplanmış, bu kadar güzellik içinde bu sarayı kirletmeden güzellikleri ile kullanmak da başka bir güzellik.
Güzel bir söz vardır ( bir küpe ne korsan dışına o sızar) beden sarayını da nasıl güzel ve temiz tutarsan dışarıdan bakana öyle görünür.
Kalbin görevi sadece vücuda kan pompalamak değil, Yüce Allah onunu çok üstün vasıflarla donatmış, ilk güzel görevi kanı pompalamak kanı temizlemek yani bu saray hep temiz ve pak
Gönül dilidir konuşmasını bilene, Cennettir girmesini bilene, güzelliktir görmesini binle,
Bir yol bir menzildir ermesini biline, bir sefadır sürmesini binle, bir yaşamdır bir ömürdür o sarayda durmasını binle.
Bu sarayın her odası farklı güzel, her kapının yarı kildi var, önemli olan onu açmak ve gönül dilinde kullanmak bir kalpte bu kadar meziyeti güzelliği ve dünyada ne varsa ona sığdırdığı için bu sarayın sahibine sonsuz şükürler olsun.
Saygılarımla
Bekir Akbulut (ihlasi)
04.12.2015
YORUMLAR
Saray güzel olunca misafirlerde güzel olur mutlak.. Çok güzel ..saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Dün cuma idi.
Cuma namazını kıldığım caminin imamı da kalp üzerine bir hutbe okudu.
Güzeldi o da.
Sizin yazınız da güzel.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Sayğı değer Bekir abim.
Eğer bu anlattıklarınız kadar güzel, bu anlattıklarınız kadar özel olmasaydı kalbimiz, yanlış hatırlamıyorsam yüce Rabbim şöyle buyurmazdı:"Ben ne yerlere sığarım ne de göklere, ben ancak bir mümin kulumun kalbine sığarım" buyurmazdı.
Mükemmel bir bakış açısıyla kalbimizin önem ve ehemmiyetini anlatıp bizlerle paylaştığınız için teşekür ediyor, o güzel ve özel bir o kadar yiğit kalbinizin derten ve kederden uzak olmasını diliyorum.
Selam ve sayğılarımla.
Derebey tarafından 12/4/2015 4:26:32 PM zamanında düzenlenmiştir.