- 532 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİNKO EKSİKLİĞİ
Çinkonun mavimsi beyaz renkte,yumuşak bir metal olduğunu çoğumuz biliriz.Çinkonun kimyasal yapısını ve tanımını kimyagerlere ve bu işin uzmanına bırakarak insan yaşamındaki önemine değinmek istiyorum.Çinko canlılarda az miktarda bulunması gereken,yaşamsal önem taşıyan,insanlarda yeterince olamaması durumunda büyümeyi geciktiren,kansızlığa yol açan bir mineral.
İnsanların sosyal yaşantılarına yansıyan çinko eksiklikleri ve bunun önemi;ülkesinin ve çağının aydınlıkçı neferleri
element halindeki elektronlar gibi fazlaca çinko toplamaya başlarlar.Bilimin ve bilginin gücüyle demir ve çelik gibi adamları paslanmaya karşı korumak için yaptıkları mücadelede yazarak toplumu ışıtma görevini üstlenirler.
Kimi yazarlar da erimiş çinko gibi püskürerek kimi tenekeleri,pirinçleri,bakır,gümüş ya da altın kaplamaya dönüştürmekle yükümlülük alır.
Toplumda kaplamacılık mesleği giderek rağbet görmeye başlar.Giderek kaybolan doğallık önemini yitirmeye başlar.Giderek yozlaşan insanlık lüksle cehaletin yarattığı dağların altında kokuşmuş,patlamaya hazır gaz gibidir.
Kimileri çinkodan kibritler yapıp bu gaz dağlarını tutuşturmayı hedeflerken;kimileri elinde sorumlulukla tuttuğu ’’Aydınlanma Meşalesi’ne dönüştürerek nesilden nesile aldığı ’’Aydınlanma Ve Sorumluluk’’görevine sahip çıkar.İnsanların barış içinde olmasına,birbirine kardeşçe yaslanmasına ışık tutan manevi güç olur.
Çinkoyu kozmetik sanayiinde kullananlar,tıp da merhem yapımında kullananlar,lastik sanayiinde;arabaların yanı sıra sosyal yaşamın içinde lastikleştirilen insanlar arasına da karışıp gider..
Tarım koruma ilaçlarında,kumaş boyasında,lehim yapımında,ağaç ve eşyaların korunmasında çinkoya ihtiyaç duyulur..
Çinkonun mavimsi beyaz rengi;yumuşaklığı,kimyasal yapısının insan yaşamında da ne denli önem arz ettiğini görmek,toplumsal yaşamın içine karışmasının önemi ve miktarının ayarlanabilmesi için bilimi be bilgiyi bizlere ulaştırma çabasında olanların düşüncelerine kurşun döküp,mahkumlaştıran anlayışa hayır demek insanlık görevidir!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.