- 853 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Gazoz Kapağı
Nasıl oynanırdı unuttum... yumruk büyüklüğünde bir çakıl taşı ile tersini çevirir içten dışa döverdik... dümdüz olurdu. Gazoz 15 kuruş, kare bisküvi 5 kuruş, lokum 5 kuruş... iki bisküvi arasına bir lokum; bir de gazoz açtırdın mı, 30 kuruşa keyif yapardık... kapağı alıp ezip- düzledikten sonra biriktirirdik.
Çocuklardan hiç kimse, içtiği gazozun kapağını atmazdı. Oynamasa bile, bir tanıdığı arkadaşına verirdi.
Mahallede büyüklerimizden kimin ne marka sigara içtiği, çocuklar tarafından bilinirdi. Komşu, zengin ya da arabası varsa çoğunlukla "Yeni Harman" sigarası içerdi.
Bitişik Komşumuzun iki tâne 5’er tonluk, tahta karoserli(aküsüz- mazotlu motoru dıştan marşlı) kamyonu vardı; araba bakımından, Salih Ağabey(Canözü) en zenginlerden biri sayılırdı. İçtiği sigara markası "Bafra" idi; 90 Kuruş. Tekel Kibriti(40 Çöp?):5 ya da 10 kuruş.
Neden açtım konuyu?... yolda izde veyâ herhangi bir yerde tanıştıklarımız ve buna benzer kısa, eğreti dostlukları; gazoz ve tek içimlik şişe kapakları gibi, farkında olmadan atıyoruz.
Akçaabat’tan iki kanallı siyah-beyaz televizyon araştırıp almaya gittiğimde(yeni çıkmıştı-koaksiyel kablo ile çalışır), bir satıcının önünde durup vitrinine bir dakika kadar baktım. İçeriden gelen genç beni işyerine dâvet edip koltuğa oturttu ve ne içmek istediğimi sordu.
Trabzon’dan geldiğim için az da olsa yorgundum. Çay içmek istediğimi söyledim, çay geldi ve çayımı içtim. Ha,bu arada beni içeri dâvet ederken dedim ki; bakmak için dolaşıyorum, satın-almayacağım.
O günden beri, yılda bir de olsa o işyerinin yakın çevresine gitsem hep o içtiğim karşılıksız çayın minnet borcunu düşünürüm.
Doğduğu muhitte- yerde(özellikle nüfûsu 100000’in altında), ömür geçirenler bu sözlerimi daha iyi anlar ve bilirler...
Park ve bahçe işletmelerinde, gazoz kapakları çöpe atılır!. Çünkü, orada çok gazoz açılır ve içilir.
Açıp- atmayı düşündüğünüz gönül kapağını açmayınız... özellikle, cam şişelileri... nârindirler; çabuk kırılıyorlar.
Sağlıkla ve Dostlarla kalınız...
kadiryeter Kadir Yeter. 2 AR-ALIK 2015 TRABZON.
YORUMLAR
Gerçekten nefis bir yazıydı.
Çocukluğumun güzel günlerine götürdü beni.
Ne çok şeyi unutmuşuz diye düşündüm tamamlayınca cümleleri.
Ne çok güzel şeyden vaz geçmişiz.
İyi olan taraf,
tüm o güzellikleri,
hala benim gibi özleyenlerin var olduğunu bilmek.
Elinize, gönlünüze sağlık üstadım.