- 1461 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇ İMZA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sigara dumanının tavanına asılı kaldığı, camları buğulu, uğultulu kahvede insanlar ağım ağımdı.
Garson elindeki tepsi ile masadan masaya koşuşturuyor, çay dağıtıyordu. Bağırarak ta yeni çay siparişi veriyordu.
Okey taşlarının şakırtısı,masa etrafında oturanların, gürültülü, küfürlü konuşmalarını bastırıyor, onlar da daha çok bağırıyordu.
Kapıya yakın oturan ameleler yanaşan her kamyonete umutla koşuyor, üzgün sıkıntılı
tekrar yerlerine dönüyorlardı.
Okuma gözlüğünü burnunun ucuna düşürmüş gazete okuyan yaşlı adam, arada bir
gazeteyi, gözlüğü bırakıyor, vatanın nasıl huzura ereceğine dair nutuklar atıyordu. Yanındakiler söylenenleri anlamasalar da başlarını sallıyorlardı.İnsanlar anlatsalar da, dinleseler de, akılları geçim derdindeydi.
Televizyonun karşısına yazlık sinemalardaki gibi dizilmiş sandalyelerde oturanlar haberleri dinliyorlar, kimisi konuşanı savunuyor, kimisi de karşı çıkıyordu. Tartışma bazen kavga
sınırına dayanınca garsonun;
"Yavaş beyler" uyarısıyla susuyorlardı.
İleride dipte dirseklerini masaya dayamış, başları ellerinin arasında üç kişi hararetle konuşuyorlardı;
BİRİ:
"Ana cadde üzerinde köşede boş bir dükkân vardı. Orayı kiralayıp bakkal yapmaya karar verdim.
"Yapma, her yer market oldu. Kazanamazsın."Diyenleri dinlemedim. Çok kazanacak belki de ileride işi büyütecektim.
İmza atıp bankadan esnaf kredisi aldım.
Bir ay, üç ay, beş ay, ödeyemedim banka taksitlerini. İçerideki mallarımı alış fiyatından da aşağı satarak kapattım dükkânı. Şimdi banka ensemde. Ödeyebilirsem ödeyeceğim. Ödeyemezsem de belki de hapis yatacağım. Eşim evlere temizliğe gidiyor. Ben de iş buldukça çalışıyorum. Çocuklara sırayla bakıyoruz. Ne yapacağımızı bilemiyoruz.
Eşim;
“Üzme kendini. Bu günler de geçer. Biz sırt sırta verir bunu da atlatırız” diyor.
Tek destekçim o benim.
Keşke o imzayı atmasaydım.
DİĞERİ:
"Korkma"dediler. "Krediyle al o evi. Bu enflasyon oldukça üç beş seneye kadar taksitlerin çerez parası olur."
İnandım.
İmza atıp bankadan konut kredisi aldım.
Bir gün patron bizi işyerinde topladı.
"İstemiyorum. Üzülüyorum. Ama mecbur kaldım. Bazılarınızıı işten çıkarmak zorundayım. Büyük hayallerim vardı. Daha çok kazanacak, daha çok kişiye iş verecektim. Ama olmadı."
Gözlerine çaresizce baktık.Omuzlarını kaldırdı. Boynunu büktü.
"Mecburum dedi. Mecburum."
Ödeyemedim aldığım evin taksitlerini. Banka sattı. Daha da çok borcum var.
İş çıkarsa evlere tamire gidiyorum.
Eşim;
"Üzme kendini. Bu günler de geçer. Biz sırt sırta verir bunu da atlatırız "diyor.
Tek destekçim o benim.
Keşke o imzayı atmasaydım.
ÖTEKİ:
Benim bankayla, işle alakam yok.
Bir gün babam bana;
"Oğlum kadının yaşlısı olgun olur. İş aslanın ağzında. İstersen çalışır, istemezsen çalışmazsın. Onlar zengin. Geçersin kasanın başına. Gençlik, yakışıklılık geçici bunlar.
Alalım o kızı sana. Rahat edersin."
Beğenmedim. İstemedim. Ama babamın ısrarlarına da dayanamadım.
İmza atıp aile cüzdanını aldım.
Önce iyiydik. Sonraları eşim beni azarlamaya, horlamaya başladı. Küfür de ediyordu.
Çocuklar bile beni adam yerine koymadılar.
Ayrılmak istesem de ayrılamam. Biliyorum ağabeyleri beni sağ koymazlar.
Sizlerin derdi elbet bir gün biter. Ama ben bu derdi ölünceye kadar çekeceğim.
En önemli imza nikâh defterine atılan imzaymış meğer.
Kalktılar.
Herkes kendi içtiği çayın parasını ödedi.
Evlerine gidiyorlardı…
YORUMLAR
İmza'lar insanın karakteri gibidir.
Sahip çıkmak gerekir.
Sözü gibi.
Teşekkürler.
Bedri Tokul
Seninde olmuştur mutlaka.
Hoş geldin.
Öperim gözlerinden can dost.
Bedri Tokul
Hayatımızda o kadar çok imza var ki "keşke " diyeceğimiz.
Hayat bir otoban, ya karşı yola geçiş yok.
Ya da çok yol aldığımızdan dönmeyi gözümüz kesmiyor.
Selam ve Saygıyla Oya Hanım.
Bedri Tokul
Benim en iyi imzam 68 li olmak için attığım imzaymış,
Sizleri çok seviyorum.
Selam ve Hasretle...
Merhaba Bedri Komutanım, yazını beğenerek okudum.
Etkili bir kalemsin. Anlatimin güçlü.
Hayatımızı etkileyen imzaları atarken çaresiz olduğumuz anları öyle güzel anlatmışsin ki fazlaca bir söz kalmamış bizlere ve bizim bütün hayatımızı etkiliyor bu imzalar. Yamalı bir hırka atsan atılmaz satsan satılmaz :(
Tebrikler, selamlar.
Bedri Tokul
Geçen gün oturduğum siteden yazıdaki gerekçelerle bir ev satıldı.
Çok üzülmüştüm. O olay etkilemişti beni. Bu yazı oradan çıktı.
Çok teşekkür ederim.
Selam ve Saygılarımla...
Memleketimden insan manzaraları
Med cezir manzaraları
Allah herkese selamet versin
Güne düşen yüreğe, emeğe, kaleme, kelama selam olsun...
Bedri Tokul
Memleketimin bankalarından, adliyelerinden insan manzaraları..
Allah herkese geçinebileceği kadar para,
mutlu alacağı bir aile düzeni versin.
Teşekkürler...Selamlarımla.
Değerli hocam, yürek sesiniz daim olsun.
Tüm yüreğimle kutlarım efendim.
Öyle bir imza atmıştım ki seneler evvel başıma gelmeyen kalmadıydı. Birden o günlere geri döndüm.
İmzalar da bizlerin tutanağı hayatla yaptığımız sözleşmenin tam da altında.
Saygılarımla hocam...
Bedri Tokul
İyiliklere, güzelliklere imzalar atmanız dileklerimle..
Selam ve Saygılar.
İmza deyip geçmeyin,
gerçekten ne acı hikayeler gizlidir o küçük işaretin arkasında.
Bu güzel çalışmayı okuyup bitirdikten sonra söyle arkama yaslandım,
pişman olduğum imzalarım ne kadardır acaba diye bir düşündüm.
hayatımda ''Keşke''lerim çoktur aslında ama,
öyle derin izler bırakan hiç olmadı.
İmzalarımı büyük yanlışların altına atmamışım yani.
İnsan,
kırk kere düşünmeli, bir kere uygulamalı.
Son pişmanlık fayda vermiyor zira.
Dersler veren bir çalışma olmuş.
Bedri Tokul
İmza deyip geçmemeli.
O küçük işaret, sahibinin geleceği,gururu,
şerefi, namusu...
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Selam ve Saygıyla.
Sonuç olarak insan hangi sebeple imza atıyor olursa olsun kırk bin defa düşündükten sonra atmalı.
Sade dili, diyalogları ve ders veren temasıyla harika bir yazıydı.
Tebrik ederim, saygımla...
Bedri Tokul
İmza atarken çok düşünmeli.
Ama bazen şartlar insanı düşünemez yapabiliyor.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Günün yazısı seçilmeyi fazlasıyla hak etmiş muhteşem bir öyküydü değerli abim.
İli iki kişinin attıkları imzalar da insanı felakete sürükler ama üçüncüsünün durumu daha beter. Çünkü ilk iki kişinin hiç olmazsa '' Bu da geçer'' diye teselli veren bir eşi var. Lakin üçüncü şahsın hiç bir destekçisi yok. Hatta evlatları bile karşı adama.Diğer iki kişi en kötü ihtimalle bir kaç sene hapis cezası yer ama üçüncünün hapis cezası müebbet. Ya kendisi ölecek, ya da karısı.
Allah kimseyi çaresiz bırakmasın.
Ellerine, kalemine sağlık can abim.
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Ya kendisi ölecek yada karısı.
Çare bu.
Hapsin tahliyesi var. Ölümün yok.
Bazen ölüm kurtuluş oluyor...
Selam ve Saygıyla Hocam.
Hayatın insana getirisi hiç belli olmuyor,bir bakıyorsunuz herşey yolunda gidiyor bir bakıyorsunuz herşey tepe taklak...En güzeli ise her olumsuzluktan ders çıkarabilmek hayattayız ya buna şükretmek.
Bedri Tokul
Hayat cilvelerle dolu.
Huzurda sağlığın bir parçası.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sağ olun.
Selam ve Saygıyla...
Hayatın kaçınılmazı olan imza konusunu çok güzel işlemişsiniz.
Elinize sağlık, Saygılarımla.
Bedri Tokul
Geldiğinize göre o güzel yazılarınızdan nasipleniriz inşallah,
Ben sizin tiryakilerinizdenim.
Teşekkür ediyorum. Selam ve Saygıyla...
Hayat meşakkatlidir elbette,buna itirazımız yok.
Hem olsa ne olacak ki ?
Fakat onca dert ve sıkıntıya rağmen , atılan bir tek imzanın sebebi "Üzme kendini. Bu günler de geçer. Biz sırt sırta verir bunu da atlatırız “ dediği halde o imzaya duyulan nedamet sadakatsiz bir yüreğin, cesaretsiz bir anlayışın sesidir o zayıf ve kuru vicdanda.
Oysa ona ihanet etmeyen,verdiği sevgiyi,sadakati faiziyle geri talep etmeyen bir tek o imzanın sahibi değil mi?
"Tek destekçim o benim" derken bedenini saran ruh hali en son vaziyette kendini nedamet çukuruna batmış hissettiğinden ve acziyetinden bütün kabahati o imzaya ve sebebine yüklüyor.
Kısa,yalın ve Maraş Dondurması kıvamındaki öykü yazarın kuvvetli kaleminin ve engin edebi birikiminin bir eseri.
Usta işi olduğu belli.
Tebrik ve selamlarımla .
Bedri Tokul
HOŞ GELDİN.
Seni burada görmenin hazzını yaşıyorum.
Asıl sen bu sitenin kaymaklı kadayıf tadındaki yazarısın.
Artık gelmişken gitme olur mu?
Selam ve muhabbetle...
Kahve ortamını tasvir ederken, sonra kuzu kuzu imza atanların mütevekkil anlayışlarını isabetle somutlamışsınız, üstadım...
Belki de bu tevekkül anlayışına borçluyuz, her şeye rağmen sağduyuyu korumamızı...
"Keşke o imzayı atmasaydım" hayıflanması, 'hem ağlarım hem giderim' anlayışını çağrıştırıyor diğer yandan...
Bir bilgelik örneğiydi yazınız, üstadım...
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Benim kisi bilgelik değilde,gördüğüm bazı olaylardan esinlenmeydi sadece.
Teşekkürler.
Sağ ol var ol Dostum..
Selamlarımla öperim gözlerinden...
bu müstesna yazının altında imzan olmasın ben okuyunca senin olduğunu bilirim....BEDROS GARDAŞ....
SEN YAZ ÇÜNKÜ YAZMAK SANA ÇOK YAKIŞIYOR...... SEVGİLERİMLE...
Bedri Tokul
"Bir yazının altında imza yok ve sen o yazının kime ait olduğunu biliyorsan
o insan gerçek bir yazardır" derler.
Sende beni yorumunla yazar yerine koymuş oldun.
Sağ ol.
"Daha dur yazarlığa çok zaman var" diyeceğim ama,
Ömrümüzün ikindi sindeyiz, şurada akşama ne kaldı ki?...
Teşekkürler gardaş
Sıradan hayatların yabana atılmayacak, ders alınacak gerçekçi bir yanını gözler önüne sermişsiniz Bedoş Abim. Uyku mahmurluğuyla okumuştum ya yüzümü yıkamaya gerek kalmadan uykum hemen dağıldı. Bu tip öyküler, yaşanmışlıklar maalesef son zamanlarda ayyuka çıkmış durumda. Sokaklarda olduğum için insanların sızlanmalarından belli oluyor neler çektikleri.
Kalemin ustalığı işte burada kendini gösteriyor; insanı hemen anlatılanların içine çekiyorsunuz. Bir an için kendimi o kahvenin içinde buldum. Ortamı koklarken anlatılanları dinledim. Çaycının dünyasına girdim. O da tabi ki kahvenin kalabalığını fırsata dönüştürmeye çalışıyor. Ne kadar çok çay satarsa o kadar para demektir. Birinci ve ikinci imzalardaki erkeklerin durumu; hayatı sırt sırta paylaşanların, zorluklara verilen ortak kavganın altındaki yatan: Sevgi. Son imzaya gelince koca ıskartaya ayrılmış durumda. Yani kadının parasal gücü karşısında bir zavallı konumunda olduğu için sevgi de yok ortada. Ortak paylaşacakları aşk da yok.
Son imza atan adam yerinde olmak istemezdim. Zaten sen de gelip gördün beni; hangi imza katagorisinde olduğumu.
Seni seviyom Bedoş abim. Sen yaz ben okumaya devam edecem.
Şekerine iyi bak. Sağlıklı günler dilerim. Selamlar.
Bedri Tokul
Sana hayırlı kazançlar için dua ediyorum.
Yaşantını da aile hayatını da gördüm.
Allah muhabbetinizi,mutluluğunuzu bozmasın.
Biliyorsun senin benim gözümde apayrı bir yerin var.
Ne kadar yoğun olursan ol, yazmaktan vaz geçmiyorsun.
Saygı duyuyorum.
"Sırt sırta verir bunu da atlatırız" diyenlerden olan yengeme hürmetler.
Selam ve Hasretle...
tacettin yıldırım
Yüreğinize kaleminize sağlık hocam. Demek ki asil atan, imzayı atan kişi değilmiş, belki kişiyi cehennem gibi bir hayatın içine atan imzaymış. Selamlar ve saygılar
Bedri Tokul
Yorumunuz ve uğradığınız için...
Selam ve sevgilerimle...
DÖRDÜNCÜ İMZA: Üç imza da berbat da, en berbatı üçüncüsüymüş...Benim de bankayla, işle alakam yok. Babam filan demedi ya, kendi kendime dedim ki, "Oğlum kadının çalışanı iyi olur. Geçim şartları ağır, çift maaş geçinir gidersiniz. Gençlik, yakışıklılık geçici bunlar. Al o öğretmen kızı. Rahat edersin..." Aşık oldum, aldım. İmza atıp, evlenme cüzdanını nikah memuru ona teslim etti, ben alamadım, o aldı. Ne bileyim ben, meğer nikah cüzdanını nikah memurundan kapan, elendiği herifin yularlarını da ele alırmış... Cicim bicim ayları çabucak bitti. Başladı benim yularları çekiştirerekten yönetmeye... Çocuklar bile beni adam yerine koymadılar da merkep muamelesi yaptılar hep... Ah kel başım, ah... Şimdiki aklım olaydı o nikah cüzdanını kaptırır mıydım ona...
CAN KOMUTANNIM, HARİKA BİR KONUYU ELE ALMIŞSINIZ. İLK İKİ İMZANIN SAHİPLERİ YATIP KALKIP VEFAKAR EŞLERİYLE GURUR DUYSUNLAR. BENİM BİLDİĞİM İKİ ÜÇ TANE BOŞANMA SIRF O NEDENLERLE OLDU, ÜSTELİK BORCU ÖDEYEN KOCA OLDU, ÜSTELİK KADIN HEM ÇOCUKLARIN VESAYETİNİ ALIP, KOCAYA NAFAKA DA ÖDETTİ, HEM DE MEVCUT MALLARI (ev, araba, vs) BÖLÜŞTÜ HEPSİNDE. AKILLI OLMALI, AKILLI. HAYATIMDA HİÇ BİR İŞİMİ BORÇLA GÖRMEDİM. VARSA ALDIM, YOKSA BİRİKTİRİP GEÇ DE OLSA ALDIM... SAYGILAR
Bedri Tokul
Bizler tekin adamlar değiliz.
Bizleri zapdeden onlar.
Allah onları bizden ayırmasın.
Hocam okuyor değil mi senin yorumlarını ?
Valla helal olsun Hocama...
Her ikinize de selam ve saygılar
Kendine iyi bak dostum...