- 950 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÇOCUKLUK ANISI VE TAHİR ELÇİ ÖLÜMÜ
Bundan yaklaşık 30 yıl kadar önce 9-10 yaşlarındaydım. 6 ay kışı şiddetli yaşadığımız günlerdi. Elektriklerin olmadığı, çay ve şekerin zor bulunduğu, sebze ve meyvenin neredeyse hiç tüketilmediği, en iyi yemeğin bulgur pilavı ve kaz etinin olduğu günlerdi. O zamanın çocuk oyunları çok güzeldi. Ve oyun kültürü fazlaydı. Onlarca oyunlar oynar, vaktin nasıl geçtiğini bilmezdik. En fazla oynadığımız oyun koyunların komlarında kör ebe, saklambaç, uzun eşekti. Dışarı da ise atsız cirit, aşık ( koyunların eklemlerinde olan bir kemik ) ve kızaklarla kaymaydı. Bu oyunları oynadıktan sonra bazı sözler söylenir ve herkes evine dağılırdı. Bu sözlerden bir tanesi nedense dünkü Tahir Elçi olayında aklıma geldi. Dağılmadan önce Kürtçe olarak söylediğimiz o söz şöyleydi: " Kukku Peppu … Kê kuşt mın kuşt, Kê şuşt mın şuşt, Kê bılınkır mın bılınkır, De haydê belabın. "
o zaman hiç bir mana veremediğimiz söz meğer ne kadar acımasızmış. sözle diyormuşuz: " Kim öldürdü ben öldürdüm, Kim yıkadı ben yıkadım, Kim kaldırdı ( defnetti ) ben kaldırdım... Yani öldürüyor, sonra dönüp öldürdüğünü yıkıyor ve sonrada cenazesini kaldırıyor... 30 yıl önce ki bir sözün bu gün yaşanarak tekerrür etmesi beni çok duygulandırdı. Mesele anlaşılmıştır demi...
Erdinç TİP
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.