..kalabalıklar arasında "özgürce olmak" nasıl ki?
hayatı nasıl yaşamak mı bilinmiyor?
neden bilinmesin ki..herkes bilerek yaşıyor ki bu dünyada..!
ya kendisi biliyor..ya da başkası biliyor NASIL YAŞANACAĞINI bu dünyada..
"özgürlük" bazen lafta bazen uygulamada..bazen de başkasına emanette...
bir türlü "kendimiz" olamıyoruz ki..
olaylar ..insanlar ..kalabalıklar arasında "özgürce olmak" nasıl ki?
işte aranan cevaplar bu soru için..
işte tüm gayretler bu soruya doğru cevapları bulabilmek için..
tüm işlerimiz buna göre
ya
DEĞİYOR
ya da
DEĞMİYOR..!
YORUMLAR
Bir yazar özgürlüğü şöyle tarif eder ve ben de bunu anlamlı bulurum:
-Özgür olmak,şartlardan kurtulmak değil şartlara rağmen seçme hakkını kullanmaktır der...Bu durumda kötü şartlarda dahi özgür insana rastlarız ya da tersi de doğru:Çok iyi şartlarda "tutsak" olanlar gibi...
edeseşe
selam ve teşekkürlerimle
İnsanın kendiliği, kendinden gelişir daima. Toplum, aile, sosyal ve kültürel yapılar, zaman şartları elbette bir takım sınırlamalar getirebilir. Birlikteliğin olmazsa olmaz koşullarındandır bazı kurallar. Mevcut şartlar içinde de yaşanabilir özgürlük ve özgünlük.Dışlanmayı ve yadsınmayı gerektirmeyecek kadar uçlarda yürünmediği sürece kendilenliğini pek âlâ yaşayabilir insanlar. Bence iyi bir algı, bilgi değerlendirme, mukayese ve muhakeme ile kişiliğin gelişimi, kimliğin oluşumu sağlam prensipler edinmemizi sağlar. Prensibin olunca kendinsindir. Kendin olduğunca da özgürsün demektir. Yoksa alıntılı ve güdümlü bir kimlikle ...git kendini uçurumdan aşağı at.
Güzel bir sorgulamaydı. Kutlarım.Saygılarımla.