- 940 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KEMOTERAPİ SÜRECİ
İyi akşamlar değerli dostlar,
24 Kasım Salı, Öğretmenler Gününde rutin sağlık kontrollerinden geçtim. Kandaki trombosit bir hafta öncesine göre 3000 artarak 93.000 e yükselmiş, ancak bu artış yeterli değil, açıkça Oksaplatin adlı kemoterapi ilacının ışın tedavisi sonrasında kemik iliği üstündeki baskıcı rolünün baskın geçtiği gözlemlenmekte ve bu nedenle onkoloğum sayın Prof. Dr. Mehmet Özdoğan ile yaptığım görüşme sonrası, daha önceki programlamaya göre 3 kür daha almam gereken Oksaplatin adlı ilacı kesti. Sadece Xeltabin adlı ilacın sabah akşam 500 mg X 2 adet kullanımına devam kararı alındı. Keza iştah dengesi, genel performans, böbrekler, mide ve bağırsaklar üstünde aşırı yıpratıcı durumların ortaya çıkabileceği ihtimaline karşı benim de dayanma gücümün zayıf olduğunu ben de bizzat keşfettim ve bu ilacı almak istemediğimi belirttim. Alacaksam bile ışın tedavisinin aşırı yıkıcı etkisinin iyiden iyiye düzelmesi halinde bu yükü taşıyabileceğimi belirttim. Onkoloğumun aldığı Oksaplatini kesme kararını takdir ile karşıladım.
Genel duruma bakılınca kilom şu anda çıplak 75 kg çıkmış durumda; Beslenme uzmanı ve diyetisyen ile de görüştüm ve trombositimin yükselmesi için yeşil mercimek, yağlı kuzu eti, ve Çilek önerdi. Ç,leğin tazesi olmadığı için kaliteli reçelini yiyebilirmişim smile ifade simgesi Fakat tatlılardan uzak durmamı çok canım ister ise, göz hakkı kadar tatmamı, meyvelerin suyunu değil, posası ile birlikte tüketmemi önerdi. Kan değerlerime bakarak vücudun kilo kayıp aşamasından kilo toplama aşamasına geçtiğini ve hızlı alıncak kilomun da bu aşamada hızlı kaybedilen kilo gibi, tehlikesine dikkat çekti ve dikkatli beslenmemi, fazla kilo almaktan kaçınmamı önerdi .
Bu arada mide ameliyatımı gerçekleştiren sayın Operatör Dr. Barış özcan beye de kontrol olmam gereken yeni bir gelişme daha ortaya çıktı. Ben canı tezliğimden dolayı bazen farkında olmadan hatalar yaparım. Geçenlerde banyo tadilatı için almış olduğumuz Kalekim derz torbaları dışarıda yağmurla ıslanma tehlikesi geçirir diye kapalı alana taşımak geldi içimden, her biri 25 kg olan torbaları aslan gibi kaldırıp taşıyıverdim fakat, işte olan olmuş bu arada, Göbeğimdeki ameliyat yerine yakın bir yerdeki dikişlerde atma olmuş ve küçük bir fıtık belirdi. doktorum Barış özcan beyin verdiği bilgiye göre, henüz küçük iken yapılacak bir müdahalenin kolay olacağını, bu durumda içeriden bir yama yapılmaya ihtiyaç duyulmayacağını, fakat dikkatli olmam gerektiğini, büyüme riskinin ve büyüse fıtığın içine bağırsakların girerek düğümlenme riskinin bulunduğunu belirtti. Bu arada devam eden kemoterapi sürecinden dolayı da ameliyat yapılabilmesi için kemoterapi sürecinin iyi ve dikkatli izlenmesi gerektiğini, Pet citi adını verilen çekimlerin tomografilerin çeikilip midedeki durumun da öncelikle bir tetkik edilmesi gerektiğini, bu nedenle şu anda fıtık için yapılacak bir müdahalenin aciliyet kesbetmediğini belirtti. Uygun bir aşamada daha önceden beklemekte olan diğer bir fıtık ile ikisini birlikte onarabileceğini belirtti. Bu söz beni çok sevindirdi. İyi ki organ tamircileri de var :) Yoksa model düşüklüğünden kıpırdayamaz hale gelmem an meselesi ( 1954 model)
Bu vesile ile sevgili doktorlarım,Antalya Özel Medstar Yıldız Hastanesi sayın Operatör Dr. Barış Özcan, Sayın Onkolog Prof. Mustafa Özdoğan ve Sayın Anestezi ve Reanimasyon uzmanı Dr. Filiz Kaymakcı, iyi ki varsınız. Sizlere en kalbi şükranlarımı ve sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Bu arada beni yazdığınız yorumlar ile moral destek yönünden hiç yalnız bırakmayan sevgili can yoldaşlarım, siz değerli dostlarımın hepsine sağlıklı mutlu günler diyerek selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Hoşça kalınız...
Şaban Aktaş
26.11.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.