- 1170 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
RUSYA UÇAĞININ DÜŞÜRÜLMESİNİN ARDINDAKİ SIR
__Ne dedik ;Bir olayın sağlıklı irdelenmesi için önce ekonomi ,siyasi,kültürel ve cinsel boyutunu irdelemen lazım..
eğer bu dört’lünün tekini gözardı ettin mi atın dört ayağından birisini eksikliğine döner dedik.Bu olay’da "kültürel ve cinselliğin olmadığı gerceğinden yola çıkarsak...geriye "ekonomi ve siyasi" kalır
____Şimdi Rus uçağının düşürülmesinin ardında saydığımız dörtlüden hangisi olur ?...ilk akla gelen siyasi yönü kalmış olur ki...burada anti parentez içinde şunu bilmenizi isterim ki siyasi’yi ekonomisiz düşünmek aptallıktır...her siyasi olayın ardında ekonomi çıkar...işte bu gerçekten yola çıkarsak doğruya ulaşabiliriz....burda size bir soru sorsam.."Rus’ya uçağı haklı haksız düşürüldüğünün akibetinde ne olur...Rus’ya ile ilşkilerimiz donma noktasına gelir....peki rusya ile ilşkilerimiz hangi kulvarda yürümekte? ....diye sorsam....hammadde ve enerji...peki bir soru daha Türkiye’de ki hammadde boyutu ve enerji ayağının kapıları kime açılır ? "ÇALIK HOLDİNG "
____Şimdi ÇALIK HOLDİNG dedin mi ? Albayraklar....Albayrak dedin mi ? Berat Albayrak....eee Berat Albayrak dedin mi akla damat Ferit paşa gelir....özür özür...Erdoğan gelir...ee bayram değil seyran değil...eniştenin önümüzü öptüyü hiç hayra değil....ya bunlara ben hayranım..
şirketlerinin adını niyetlerine göre koyuyorlar ama halkın gözü kapalı..
hani önceden bir "Kom basan " holding vardı...kom nedir sorsam herkes toplum olduğunu söyler...basmak ise yalın Türkçe...koymak yani"Topnuza basacağım"....şimdi "ÇALIK"a gelelim..
hani Antepli ne der ;Çalık ,çırpık yine adam olamik"dedim ya adamlar niyetlerini firmalarına yansıtıyorlar
____Şu çalık holdinge bakacak olsak..başta doğal gaz pazarlamacılığı yapıyor....Rusya’dan tut Türkmenistana...misal Gürcistanın enerji güçünün% 8 Calık karşılıyor....Türkiye Kuveyt ilişkileri de çalık’ın elinde.....önceden stoklanan doğal gaz vede bir füze ile düşürülen Rus uçağı ....akibetinde Rusların vanaları kapatacağını bilmem bilmeğen olurmu ki....! Türkiye de doğal gazın karaborsada ki varın faaiş fiatını düşünün....peki bu uçağın düşmesi kimin işine yarar ?
"Çalık ,çırpık yine adam olamik"
saygılarımla
Kadir Haktan TÜRKELİ
ÇALIK’IN KURULUŞU
____Yıl 1968... Bugün SP Genel Başkanı olan Recai Kutan, dönemin Başbakanı Süleyman Demirelle ters düşer ve DSİ’den ayrılarak bir mühendislik ve danışmanlık şirketine genel müdür olur. Malatyalı olan Kutan bir gün memleketine gidip, eşrafı toplar ve şu teklifi yapar.
"Size yabancı kaynak bulacağım. Yüzde 70 yabancı kredi bulacağım. Böyle bir imkan var. Siz de yüzde 30 yerli kaynak yaratın... "
Malatyalılar Kutan’ın çağrısı ve önderliği ile toplanır ve 17 aile sermayelerini birleştirerek yüzde 30 yerli kaynağı oluşturur ve alınan dış kredi ile Malatya’da büyük bir iplik fabrikası kurulur. Fabrika çalışırken yerli ortaklar arasında sorunlar çıkar ve Kutan yine araya girer.
Uzun görüşmelerden sonra fabrika, ortaklardan biri olan Mahmut Çalık’a bırakılır... Ve bu şekilde Çalık ailesinin önü açılmış olur... Peki, Mahmut Çalık kim midir? Sabah-ATV’yi 1 milyar 100 milyon dolara satın alan Çalık’ın babasıdır."
___Çalık ve Berat Albayrak ; Denetim raporlarına göre kredilerinin büyük bölümünü ait olduğu Çalık Grubu’na aktaran Aktifbank’a ilişkin tartışmalar sürüyor. Çıkardığı tahvilleri ağırlıklı olarak kamu bankalarına satıp para topladığı ileri sürülen Aktifbank’ın savunması “Notumuz yüksek” demenin ötesine geçmiyor. Aktifbank’a yüksek yatırım notu veren JCR ile Çalık arasındaki çözülemeyen ilişkiler ise şüpheleri arttırıyor. Uzmanlar, yatırım bankalarının kendi grup şirketlerine kullandırdığı yüksek miktarlı kredilerin 2001 öncesi holding bankacılığı uygulamalarına dönüş olduğunu belirtiyor.
Taraf ’ın Ocak ayında yayınlanan “Çalık bankaya hortumu takmış” başlıklı haberinde; banka kredilerinin büyük bölümünün Çalık Grubu’na aktarıldığı, bankanın kamu kaynaklarından şüpheli şekilde yararlandığı, boyutlarının çok üzerinde borçlanmalara gittiği, bankayı denetlemekle görevli devlet otoritelerinin Aktifbank’ın durumuna “ilginç” bir şekilde göz yumduğu iddiaları yer aldı. “Holding bankacılığı” tartışmaları; CHP Milletvekili Faik Öztrak’ın, Çalık Holding ve Aktif Bank arasındaki borçlanma ilişkisini Meclis’e taşımasıyla alevlendi. Wall Street Journal Türkiye de dün yayımladığı analizde “holding bankacılığı döneminin” yeniden canlandığına dikkat çekti. Çalık’tan yapılan açıklamalar ise iddiaların “mesnetsiz” olduğu ifadelerinin ötesine geçmiyor.
O DÖNEM BİTTİ SANIYORDUK AMA...
___WSJ Türkiye ’de görüşlerine yer verilen eski Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı Ali İhsan Karacan BDDK’nın bu konuda önleyici ve uyarıcı olması gerektiğini söyledi. Karacan, “BDDK yoğunlaşma riski konusunda uyarmalı ve bu riski azaltmasını istemelidir. Bu BDDK’nın görevidir. Biz holding bankacılığının 2001 ile bittiğini sanıyorduk. Bu uygulamalar bunun bitmediğini gösteriyormuş” diye konuştu.
Londra merkezli Fitch Ratings’ten analist Janine Dow ise konuya ilişkin yaptığı yorumda, “aynı risk grubu rizikolarının toplam işin yüzde 50’sine denk gelmesinin herhangi bir şirket veya bir banka için çok yüksek bir oran” olduğunu ifade ederek; bu tür olayların yaşandığı ülkelerin yönetim, denetim ve finansal şeffaflık açısından sorunlu olduğuna işaret etti.
DAMAT DÖNEMİNDE MİLYARLAR AKTI
Aktifbank’ın; ait olduğu Çalık Holding’e kullandırdığı kredilerin, toplam krediler içindeki oranı 2011-2012 döneminde yüzde 50’ye yükseldi. 2013’ün ilk 9 ayında Aktifbank’ın kullandırdığı toplam 3.6 milyar liralık kredinin 2 milyar lirası Çalık Holding’e aktarıldı. Kasım ayında görevinden ayrılana dek, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın damadı Berat Albayrak’ın başında olduğu Çalık, Aktif Bank’tan 2012 yılında da 1.275 milyar lira kredi aldı. Taraf, “Aktifbank 2 milyarlık tahvili kimlere sattı” başlığıyla yayımladığı haberde, kamu bankalarının bu miktarın içindeki payını sormuş ancak bankadan bu soruya yanıt verilmemişti.
’’Oyun, “yüksek notla” oynanıyor’’
___TAHVİL satışıyla toplanan paraların Çalık’a aktarılmasına ilişkin haberlerin ardından; iddiaların “mesnetsiz” olduğuna dair açıklamalar yapan Çalık Grubu, savunmasını bankanın “yüksek nota” sahip olması üzerine kuruyor. Ancak Aktifbank’a, “Türkiye hazinesi kadar güvenilir” notu veren kredi derecelendirme kuruluşu JCR ile Çalık arasındaki ilişki şüphe çekiyor. Demirbank’ın batırıldığı süreçte bankanın yönetiminde bulunan ve SPK’dan manipülasyon cezası alan Rafi Karagöl, notu veren JCR’ın ortağı.
MANİPÜLATÖR NOTÇU
__Taraf ’ta yer alan haberler öncesinde kendisine ulaştığımız Karagöl, Aktifbank’a verilen notu “Kendi paraları, kendi riskleri... Kendi öz kaynaklarını kaybetme riskini alıyorlar. Yasal sınırlamalara tabii değiller” sözleriyle açıklamaya çalışmıştı. Karagöl ile yapılan görüşmenin hemen ardından Çalık Grubu’nun durumdan haberi olmuş ve gazetenin yazıişlerine baskı yapma girişiminde bulunulmuştu.
TARAF
YORUMLAR
Latife yaptığınızı düşünüyorum ama diğer okurların da yanlış anlamasını engellemek için açıklama getirmek istedim.
Çalık Holding, Malatyalı Ahmet Çalık tarafından kurulmuş. Soyadını şirket grubuna vermek istemesini doğal karşılamalı.
Kombassan'ın açılımı ise Konya Matbaa, Basım, Ambalaj İmalat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi şeklinde. Bu arada Kom da TDK sözlüğünde Ağıl olarak açıklanmakta ve verilen 20 karşılığının hiç birinde toplum ya da bu anlamda bir kavram kullanılmamakta. Saygılarımla.
Kadir Haktan TÜRKELİ
____Berat Albayrak döneminde şirket'e yürü ey çalık diyen gizli el durumundak Erdoğanın sayesinde tüm kapılar açılmış Orta Asyadan ,Orta Doğuya sonra Afrikadan Kürt Petoluna hatta DAİŞ'İN elindeki petrola uzandığını bilmem biliyormusunuz....şimdi şirketin İŞİT'in elindeki petrol
yatırımlarının başına dökülen Rus ve Fransız bombaları....bunca ölüme rağmen önlenemiğen Kürt bölgelerindeki elektrik kaçakcılığı ÇALIK HOLDİNG 'iflasın eşiğine getirmiştir.Gizli elin açıl susam açıl oynu oynanmaktadır...Kombasan,Fener,Yimpaş tüm yolların aynı kapı kulu olduğunuda unutmamak gerekir...saygılarımla...Kadir Haktan TÜRKELİ