- 424 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Edirne'nin ayazında üşümek de güzeldi(r)!
Kelebeğin Rüyası filmine ilham kaynağı olan iki şairden biri Rüştü Onur’dur.
Çok genç yaşta (1920-1942) ölmesine rağmen etkileyici şiirleri de vardır.
"Nostalji" bunlardan biri olup,Zonguldak’a adadığı satırları da şöyledir:
-Sen aziz şehrim,
Ellerim,gözlerim kadar benimsin.
Şimdi bu satırları,gençliğimin geçtiği Edirne’ye "Kurtuluş Günü" olan 25 Kasımda yani bugün göndermek istiyorum.
Biri Temmuz/1913,diğeri de 25 Kasım 1922 olmak üzere iki kurtuluş günü vardır Edirne’nin.
İlki Bulgarlardan,öteki de Yunanlılardan kurtuluş anlamındadır ve 25 Kasım kutlanmaktadır esas olarak.
Ayrıca Edirne’nin 1365 yılından 1453 yılına kadar (88) yıl da Osmanlı^ya başkentlik yaptığı dağarcığımızda olsun isterim.
1965 yılında Edirne Erkek Öğretmen Okulunda öğrenci idik.Bütün okul olarak da törenlere katılmıştık.
Müthiş bir kar,sert esen Trakya rüzgarı ve yere düşen karı da hemen donduran bir ayaz...O gün soğuktan ağladığım halen aklımdadır.
Parmakları bir araya getirip,birleştirirsek yeterince üşümedik demektir.Bir tür ölçü ama beş parmağım bir araya gelmedi ki saatlerce.
Trakya’nın ayazı,Tunca,Meriç ve Arda’nın da rutubeti ile birleşince bir üşütür ki insanı of anam of!
Şimdi 25 Kasım 2015.
1965 ’ten bugüne kadar tam elli yıl yani yarım asır geçmiş.
O soğuklar kalmadı tabi ki.
Saçlarımda ağarmayan telim de.
Buna hayıflanacak halde değilim tersine iyi ki yaşamışım demekteyim.
Ayazında üşümek de güzeldi Edirne’nin.
Ya da "sen aziz şehrim"in.
Son satırların sahibini de saygıyla yad ederek!
YORUMLAR
Çok hoş, çok samimi, çok sıcak bir yazı olmuş.
Bir şehre özlem,
hatıraların yad edilişi,
hayatın güzelliğinin tasviri ancak bu kadar güzel aktarılabilirdi.
Edirne'yi bilmem aslında.
Babaeski'ye kadar gitmişliğim vardı 1974 Kıbrıs Harekatı sırasında.
Ancak,
2010'lu yılların başında, Almanya'dan Türkiye'ye yaptığım maceralı bir otobüs yolculuğu vardır ve o sayede uzaktan bir görmüşlüğüm oldu.
Şehri çokça seçemedik ana yoldan ama, Mimar Sinan'ın o muhteşem Selimiye'sini hayranlıkla izleme fırsatımız oldu.
İnşallah,
önümüzdeki günlerde bir fırsat yakalarız da,
o güzel şehre bir gezi düzenleriz biz de.
sabri ayçiçek
25 Kasımda ilk aklıma gelen de bu oldu duygularımı kağıda döktüm.
Değerlendirmeniz için de teşekkürler...Tabi ziyaret ediniz Edirne'yi ve Ali Paşa Çarşısında ciğer yemeyi de unutmaynız...