- 640 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
öğretmenlik ve okuma yazmanın hayatımızdaki önemi
ilk insanlıktan bu yana buğün bilgi cagına kadar uzun zahmetli bir yolculuk olan öyrenme ve keşfetme olgusu yaşadığımız cağ itibariyle insanlık tarihine tarifi imkansız faydalar sağlamakla kalmamış buna bağlı olarakta bilginin bunsan sonraki nesillere aktarılması içinde sonsuz kaynak oluşmasına yol açmıştır. ilk insanlar yazıyı bulmadan önce resim sanatıyla taşlara oydukları fügürlerle o cağda nasıl bir yaşam biçimi olduğunu belgelemişlerdir.
Bizlerde bu belgelere dayalı olarak yapılan çalışmalarda insanlık tarihinin binlerce yıl öncesine dayandığını dostermektedir. düşününki bir konu yada bir fikriniz var bunu yazılı bir metin haline getirmedikce sizden sonraki nesillere aktarmamız söz konusu olamaz.
Demekki okuma yazma bu derece değerli hayatımızda önemli bir yere sahip.insanlığın
devamlılığı yeniliklere açık olması için kendi ve ugraş içindeki insanların yaptıkları çalışmaları
bu mimari gök bilimleri hastalıklar kıtalararası keşifler gibi sıralayabileceğimiz binlerce nedenden oluşan bilgi ve birikimin bir sonraki insanlara aktarılması için kullanılan iletişim sürecinde basılı yayınlarında hiç kuşkusuz azınsanmıyacak derecede önem araz etmekte insanların dünya hakkındaki bitmez merak ’ı ve keşiflei sayesinde biraz olsun rahata ermiştir.
dünya düzmü yuvarlakmı söylemlerinin ilerisine giderek herkes herhangi bir konu hakkında tezini okuma yazma sayesınde bugunlere ulaştırmış insanlık bu uzay çağı dediğimiz bu çağda aklın bile bazen yeterli olmadığı buluşlar insanlık için kolaylıklar sağlamıştır.
yaşam biçimlerine yardımcı olmuştur.
öğretmenlikte buna bağlı olarak okumamnın insanlık için ne denli önemli bir meslek olduğunu ortaya koymuştur.
insanları bilgilendirmek için öğretmenler yetiştirilmiş ve bu öğretmenler sayesinde bilgi paylaşımı yapılmış ahlak düzeyinde gene öğretmenler sayesinde topluma yayılmıştır.
öğretmenler çocuklarımaza yeri gelmiş baba yeri gelmiş anne olmuşlardır.
kendilerini sevdirmeleride öğretmenliğin sevilmesine yol açmıştır. her çocuğun hayalinde öğretmen olma hayali vardır.
buda öğretmenliğin toplumda ne kadar değerli olduğunu bize gösterir.
güzel yansımalar sayesinde her toplumda en değerli ve saygın insanlar kaçınılmaz olarak öğretmenlerdir.
öğertmenler gü,nünüzü kutlar nice seneler iyi dileklerimle
yazan cemal turan
24 .11 . 2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.