- 4006 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
HANİFLİK NEDİR?
(Hanifliğin Perde Arkası - ılımlı İslam projesi)
Haniflik, Hz.İbrahim peygamber aracılığıyla indirilen dindir. Aynen Hz. Musa’ya, Hz. İsa’ya ve son Peygamberimiz Hz. Muhammed’e(s.a.v) indirilen din gibi.
YORUMLAR
bügün biraz mekalelere bakayım dedim ilk sizin mekalenize takıldım derin konulara değinmiş siniz dünyanın her yerinde
değerler yok ediliyor kalıplar yıkılıyor bu değişimin etkisini zaman gösterecektir.şu andaki düzen yeni değil bin yıllık kavganın çağa uyarlanmış halidir.mevcut iktidarımızda öyle molla hareketinin günümüzdeki kılık değiştirerek devam edişidir.tarikatlar bunların faliyet alanını yani sosyalleşme yanını oluşturuyorlar.burda onlara kızmak doğru değil demekki bir boşluk var bu boşkuğu doldurmak ğerek bunları engelleye bilmek için, boş yere kızmak tebki vermek sonuç değil,neyse duyarlılığınız için tşkr ederim .
Konu ince. Biraz eskilerde kalmış bir görüş. Şu anda böylesi grupların eskiden bildiğimiz tarikat düzeninde olmadığını gördüm.
Bir sosyal kurum gibi faaliyetleri var. Ben özellikle Fethullah Gülen grubu için diyorum, yabancı ülkelerden gelen arkadaşlar oralarda eğitim alanında çok etkili olduklarını söylüyor. Bulundukları yerin diliyle eğitim veriyorlarmış,Türkçeyide aynı zamanda öğretiyorlarmış.
Okumuş kafalardan zarar gelmez, illada bizim görüşten olacaklar diye bir şart yok. Fabrikada üretilmedik sonuçta.
Günümüze uyarlayabilseniz biraz daha aslında, sanırım eski Türk filmlerinde hoca tiplemeleri vardı,sapık filan. Orada mıyız hala?
cicikagan
1-Tarikatlar, İslam’ın düşmanıdır.
2-Tarikatlar, millet düşmanıdır.
3-İslam sömürüsü yapanlar riyakardır.
4-İslam dini devlet kontrolünde tam anlamı ile verilmelidir.
5-Tarikat ve benzeri çağ dışı kalıntılar derhal temizlenmelidir.
yazınızın bütününden okuyucunun elde etmesini istediğiniz sonuçlarda ki tarikatlar genellemesine katılmak mümkün değil.Yesevilik,Bektaşilik ,MEvlevilik gibi tarihi kökleri çok kudretli tarikatlala günümüzün yapılarını eş tutmak bilimsel gerçeğe uygun değildir.
İslam dini kimlerle nasıl ve hangi gerekçelerle işbirliği kurulacağına dair hükmülerini vermiştir.Bu konuda ayetler açıktır.
yol gösterici olması bakımından ayetleri aktarıyorum:
.EY İNANANLAR! YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARI DOST EDİNMEYİN.ONLAR BİRBİRLERİNİN DOSTLARIDIR.SİZDEN KİM ONLARI DOST EDİNİRSE KUŞKUSUZ O DA ONLARDANDIR.(MAİDE 51)
SEN DİNLERİNE UYMADIKÇA,NE YAHUDİLER VE NE DE HIRİSTİYANLAR ASLA SENDEN RAZI OLMAZLAR...EĞER ONLARIN ARZU VE KEYİFLERİNE UYACAK OLURSAN,BİLMİŞ OL Kİ ALLAH'TAN SANA NE BİR DOST,NE BİR YARDIMCI VARDIR. (BAKARA 120 )
yahudiyi hiristiyani gösterip müslümana vuruyorsunuz
bu adil değil
müslüman herkesle olumlu diyalog kurmasın mı
paranoya değilse eğer kanıt koymak gerekir
dini savunuyor gözüküp dini terbiye verenlere çatıyossunuz. EGO-santrik...diyorlar almancada
yabi ben-merkezci düşünme.