AVAR ve Kafkas'i
AVAR. Avar Türklerine mensup bir ferde hitap şeklidir.
KAFKAS: Kafkasya coğrafyasında yaşayan yine Kafkas kökenli bir ferde Kafkas hitap şeklidir..
Yarım asırlık hayatım da yaşadığım her yerde bana ve aileme AVAR diye hitap edilmiştir, Avar Türkü olmak Kafkas kartalı Şeyh Şamilinin Avar Türkü olmasından dolayı yaşadığımız örf, adet ,geleneklerimizle tarihimizi yaşadığımızdan çok çabuk göze batan bir aile ve o ailenin bir ferdi olarak ‘’AVAR USTA, AVAR, GARDAŞ, AVAR ABİ ‘’ HİTAP ETMELERİ SONUCU Kimlikde gecen adımız ( Osman ) dan çok Avar kimliği ile tanındık ki bu da bize, bana onur verdi..
9. YY La kadar Avar hakanlığını sürdürmüş Ve İlk İstanbulu fetetmeye çalışan bir milletin mensubu olmak 21 yy da hâla atalarımın adını yaşatmak amaçlı AVAR bana onur verirken.. Milliyetçilik , ülkücüülük nutukları atan Türk’ün Tarihinden haberi olmayan zat, Avar ‘a ‘’DAVAR ‘’ diyorsa ki diyor BURADA BİR DURMAK GEREKİYOR.. Öyle Turan , Kuran , Nukukları atanlar atasına,Türk’e , tarihine ‘’ Önceden d/avar’dı kaka/si oldu ‘’ küfür etmesi onun milliyetçiliğinin bir ölcüsüdür..
Kafkasya; Benim Türkiyeden sonra yaşayacağım ilk coğrafyadır (Dağıstan) Cennet mekan Şeyh Şamil’e olan aşırı tutkum ve o coğrafyadan anadoluya gelip 1. 2. Dünya şavaşalarına katılan bir ecdadın torunu olarak yaşamaya Çalışan yaşadığı ülkeyi Vatanı bilen Kafkas kökenli AVAR Türküyüm..
Bizlere Anadoluda Kafkas , çerkez, lezgi, çeçen karaçay, kabartey, avar vs vs diye hitap edilir.. Hiçbir zaman yaşantımızdan ,edebiimizden ödün vermediğimiz bu ülkede birileri çıkıp ‘’KAKA’Sİ’ diyorsa ki dedi, yine bu kelimeyi bana sarf eden kirli ağız sözde ‘’ Türk islam’’ yazacağım demesi samimi olmadığının sadece söz olsun toba dolsun muhabetleri içinde olduğu aşikardır.
Uzatmadan şunu vurgulamak istiyorum. Kişinin davasının önünde nefsi olmamalı. Kişi veya kişiler savundukları davalarını , tarihlerini çok iyi bilmeliler, birilerine söz yetiştireceğim, kalbini kıracağım diye bir toplumun kalbini kırabilirler..
Evet Avar’dım ve ‘Hala AVAR’IM
Sadece Şiir de mahlasım değişti.Onurla, gururla Kafkasi Mahlasını taşıyacağım..
Şiir dergahında rahlesinide diz kırdığım değerli üstadım İsmail Tıkıroğlu(Yaren ) Tarafında Kafkasi mahlası ile damgalandım..
Osman ONUKTAV ‘a
Asya’nın bozkırından gelmişse de soyunuz
Şeyh Şamil’in torunu Avar’lardan boyunuz
Hamdın, erdin pişmeye, bu gün bizim toyumuz
KAFKASİ dedim sana mahlasınla yaz gayrı
Türk diline hizmetin Yaren’ e de haz gayrı .
TIKIROĞLU
Hem AVAR’I hem Kafkasi’yi hemde koca Türk dünyasını yüreğinde taşıyan herkese selam olsun..
Saygılarımla.
Osman Onuktav
YORUMLAR
Hocam Avar da Kafkasi de çok güzel ünvanlar tabi ki, ama Osman ismi de çok şık ne kadar gurur duysanız azdır. OSMAN ismi çok sevdiğim isimlerin başında gelir.Bu konuda çok şanslısınız.
Saygı sevgilerimle
KAFKASİ
Serhat kardeşim bize takılan Lakplar ve ünvanların anlamını bilerek yaşıyoruz. Bu ünvanları kartvizt bastırır gibi kendimiz bastırmadım. Bu ünvanları ve İsmimi taşıyamasam bana farklı ünvanda takabilirlerdi.
''Emek hırsızı'' vs diye bilirlerdi :)
Emek hırsızlığı yapan ve yaptığı hırsızlık yüzünden bana çamur atan ''d/avar dı kakassi'' oldu diyen bir zat yüzünden bu yazı kaleme alındı.
Bu hakareti eden kişi kendi cenahımdan ülkücü kimlliği ile nutuk atan ama AVAR ve KAFKAS nedir bilmeyen zata hediyemdir..
Yorumunuz ve desteğiniz için teşekkür ederim
Saygılarımla
Serhat BİNGÖL
Eminim ki sizin ne kadar özel ve güzel bir dost olduğunuzu bilse sarf ettiği sözlerden dolayı o kişide çok üzülecektir.
Saygı sevgilerimle
Aptallıklarının sınırsızlığından olacak ki böyle şeyler diyebiliyorlar; işin kötüsü bunu diyenler daha soylarını bilmeyenler ! Gururla taşıdığınız bir lakabınız olduğu için de ayrıca şanslısınız.
Bize yeri geldiğinde faşist, yeri geldiğinde gerici diyen insanımsı varlıklardan çokta akıllıca şeyler duymak mümkün olmuyor maalesef!...
Ne diyelim, Allah hepimize sabır versin !
KAFKASİ
Batuhan Kardeşim işin özeti bu . yorum ve destek için çok teşekkür ederim
Saygılarımla.
ESENLİKLER DİLERİM.