- 630 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
TIRŞIKÇI
MAZİYE YOLCULUKLAR – 58
Yazılarımda ve şiirlerimde geçen “TIRŞIKÇI” kelimesinin anlamını soran okuyucularıma kısa cevaplar verdim.
Tırşıkçı kelimesini Türkçede bir tek kelime ile anlatmak zor. Tırşıkçı kelimesine birçok anlam yüklenir.
Ben cümlelerle tırşıkçı kelimesini açıklamaya çalışayım…
Tırşıkçı kelimesinin Türkçede kaç kelime ile anlatıldığını buyurun siz bulun.
Tırşıkçı kimdir?
Tırşıkçı; zengin odalarında ayakkabılara yakın oturan, söylenen her şeyi emme - basma tulumbası gibi kafa sallayarak onaylayan kişiliksiz kişidir…
Tırşıkçı; büyük L harfinin ters çevrilmiş halindeki kişiliktir…
Tırşıkçı; yıllarca ağasının kapısında bekleyen, onun attığı kemikleri yalayan, kemiksiz bırakıldığında ağasına kenarda köşede küfreden kişidir…
Tırşıkçı; bir çay için haksızın emriyle haklıyı ezendir…
Tırşıkçı; bedava bir çorba içmek için zenginin peşinde gezendir…
Tırşıkçı; haramzadeleri alkışlayandır…
Tırşıkçı; onurunu pazarlayandır…
Tırşıkçı; efendisinin ters baktığı kişileri azarlayandır…
Tırşıkçı; elini eteğini öptüğü kişileri arkalarında başkalarına karalayanlardır…
Tırşıkçı; her yağlı kapıyı aralayandır…
Tırşıkçı; efendisinin kendisine ettiği küfürleri övgü diye algılayandır…
Tırşıkçı; namusluya sövendir, namussuzu övendir…
Tırşıkçı; yalana doğru diyendir…
Tırşıkçı; güzele çirkin diyendir…
Tırşıkçı; haksıza haklısın diyendir…
Tırşıkçı; hortumcuya dürüst diyendir…
Tırşıkçı; halkın sırtına kene gibi yapışanlara uzun ömür dileyendir…
Tırşıkçı; namuslu güçsüz kişilere diş bileyendir…
Tırşıkçı; onurunu bitpazarında işportaya düşürendir…
Tırşıkçı; bir lokma uğruna özünü yağcılıkla pişirendir…
Tırşıkçı; yapılacak bir darbede çıkar elde etmek için aş erendir…
Tırşıkçı; çalıştığı devlet dairesinde “sallabaşını, al maaşını” zihniyetiyle günlerini dolduran, amirinin hırsızlıklarına, yanlışlarına “haklısın amirim” diyerek sessiz kalandır…
Tırşıkçı; gazetecilik maskesiyle insanları efendilerinin istediği şekilde yönlendiren, sevmediklerini karalayanlardır…
Tırşıkçı; bukalemun gibi renkten renge girendir…
Tırşıkçı; okuduğu laf salatasının şiir olmadığını bile bile “harika olmuş, şelale gibi akmış” diye yorum yazandır…
Tırşıkçı; resim denmeyecek her çalışmaya şah eserdir diye yalan söyleyendir…
Tırşıkçı; insan artığıdır…
Tırşıkçı; şeytanın katığıdır…
Tırşıkçı; omurgasızdır…
Dertli gönlüm, bin yıl tırşıkçı olarak yaşamaktansa onurlu bir insan olarak bir gün, bir saat, bir dakika yaşamayı tercih et…
Onurlu insanlara selam olsun…