- 949 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üzüm ören Lisesi Öğrencilerinin sorularına cevaplarımız
ÜZÜMÖREN Selçuk Anadolu Çok Proğramlı Lisesi Öğrenci ve Öğretmenlerinin Sorularına Cevaplarımız
18.Kasım.2015 günü Pazar ilçemize bağlı Üzümören Selçuk Çok Programlı Lisesi öğrencileri ile yazar- öğrenci buluşmasına katılarak kitaplarımızı imzaladık, istanbul’daki Pazarlılar derneği tarafından temin edilerek Pazar’da 600 öğrenciye hediye edilmek üzere “Engelleri Aşanlar” kitabımızdan Üzümörenli gençlere düşsen payı dağıttık. Okumanın önemini anlattık.” Bir kitap bir insanı, bir insan dünyayı değiştirir” konulu konferansımız ilgi ile dinlendi.
Konuşmadan sonra başta Okul Müdürü Hasan Kazancı olmak üzere öğretmen ve öğrenciler soru sordular cevapladık ve bu soru cevapları bir kere de burada cevaplayalım da herkes okusun faydalansın istedik.Bizi bu etkinliklerde gençlerle buluşturan Pazar Milli Eğitim Şube Müdürü Sayın Celaleddin Çınar ve Okul Müdürü Hazan Kazancı’ya tekrar teşekkür ederim.
Bu arada Üzümören Selçuk Çok Proğramlı Lisesinin en çok okuyan öğrencilerine kitaplarda armağan ettik. En çok okuyan Raziye Haspolat “ Her Şey Seninle Başlar” kitabımızı hak etti.
En çok okuyan 6 öğrenci şunlardı
1. Raziye Haspolat
2. . Hüseyin Eren
3. Safiye Yıldırım
4. Büşra Aşar
5. Kübra Tekbay
6. Sibel Müezzinoğlu
Bu öğrenciler aynı zamanda en güzel soruları sorarak kalemler kazandılar ve kitaplar kazandılar. Kitap okuma sevgilerinin ömür boyu sürmesini temenni ederim.
SORU- Türkçe Öğretmeniniz Selma Pala’ya minnettar mısınız? Yoksa bu yazarlığa nereden bulaştırdı beni mi diyorsunuz?(Hasan Kazancı -Okul Müdürü)
CEVAP-,Benim şiir yazdığıma inanmayan Türkçe Öğretmenimiz Selöa Pala ‘ya inatla yazdığım şiirler gerçekten de benim ona sadece minnet duymamı sağladı. O da yıllar sonra “ İyi ki sana inanmamışım . Bu seni motive etmiş. Seninle gurur duyuyorum” dedi. O Hocamızı sevgi ve saygıyla tekrar anıyorum. Allah uzun ömürler versin.
SORU- Kitaplarınızdan okuduk ama kısa bir ifade ile Recep Yazıcıoğlu’nu sizden dinleyebilir miyiz? Recep Yazıcıoğlu’nu bir cümle ile anlatsanız nasıl anlatırsınız?(Hasan Kazancı-Okul Müdürü)
CEVAP- Recep Yazıcıoğlu deyince samimi, içten vatanını gerçek manada seven az zamanda nasıl çok iş yapılabileceğini gösteren kalbi Hak ve Halk sevgisi ile dolu insan olarak tanımlarım.
Büyük adam olmanın yolu büyük düşünmek
Ayağı topal olsun yüreğin olmasın lenk
SORU- Neden böyle bir kitap yazma gereği duydunuz? (Busenur Kaplan)
CEVAP- böyle bir kitap yazmayı düşünüyordum. Adem Özbay da böyle bir kitap yazmamı teklif edince bizde yazdık işte. İyi yazmışız gençler faydalanıyorlar.
SORU- Türkiye’de yazar olmak nasıl bir duygu? (Raziye Haspolat)
CEVAP Türkiye’de yazar olmak değişik bir duygu. Yazmak kolay da yayınevlerini ikna ederek kitabımızın yayınlanmasını sağlamak zor iş. Okurlarımız kitaplarımızı okuyacak talep edecek ki , yayınevleri de yeni kitaplarımızı yayınlasınlar.
SORU- Başarıya ulaşmak için ilk adımınız ne oldu? (Fatma Karakaş)
CEVAP- Önce düşünmek, hatayı nerede yaptığımızı tespit ederek o hatayı tekrarlamadan okumanın zevkini ve aşkını yakalayarak gelişmek oldu. Bu da başarıyı getirdi bize. Allah okumayı aşk derecesine sevene başarı kapılarını açıyor.
SORU- Hayatta başarılı olmanın ölçüsü size göre nedir? (Hüdanur VURGAÇ)
Cevap- Bence önce farkındalık oluşturarak okumak sabırla okumak gene anlayarak okumaktır.
SORU- Yazmaya nasıl ve ne zaman başladınız ? (Büşra Aşar)
CEVAP- ortaokulda şiir yarışmasına şiir yazarak başladım. Öğretmen benim şiir yazdığıma inanmayınca bende yazmaya başladım.
SORU-Çocukken geçirmiş oldunuz rahatsızlık sizi nasıl ve hangi yönde etkiledi? (Safiye Yıldırım)
CEVAP- Daha azimli olmamı sağladı ama hastalık geçirmesem de daha başarılı olurdum . Ülkemizde engellilere karşı önyargıları yıkmak gerçek manada zor. Halen de büyük önyargılar var.
SORU- Yazar olmak isteyen bizlere neler tavsiye edersiniz?(İsaYetiğin)
Cevap- Çok okumanızı yazarların nasıl yazdıklarına dair hayat hikayelerini okumanızı ve imkanınız olursa yazarlar ile sohbet etmeye bakmanızı tavsiye ederim.
SORU- Kitabı yazarken hangi araştırmaları nasıl yaptınız?(Nazli Dolaksız)
CEVAP- Bu konuda yazılan kitapları titizlikle okuyarak not tutarak sonrasında internetten araştırma yaparak not alarak ve bu notları da farklı üslüpta herkesin 10 başarı özelliğini tespit ederek yazdım. Araştırma sırasında bu engellilerin hayatından çok şey öğrendim.
Sorular için herkese tekrar teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.