- 838 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DUR DÜŞÜN VE YAP
DUR DÜŞÜN YAP
Kural bu: Dur, Düşün ve Yap.Bu kuralın eğitimde büyük önemi olduğu gibi toplum yaşamında da büyük önemi vardır.Dur, Düşün, Yap ilkesi; Çocukların beynindeki motivasyon, dikkat, sabır bölgesinin daha etkin çalışmasına yönelik bir ilkedir. Okulda ve evde büyükler küçüklere hep bu yöntemle müdahele ederler.Anne babalar çocuklarının daha düzenli, daha bilinçli ve hatası en aza indirilmiş bir yaşam sürmeleri için uygulamaya koydukları, bence de başarıya götüren bir yöntemdir.
Ben bir köylü çocuğuyum sabah sofrasında önce yapılacak iş konuşulur, İhtiyaç duyulacak alet edevat konuşulur. Daha sonra işe gidilirdi. Dikkat ettiyseniz önce durduk; işi konuştuk nasıl, neyle yapılacağı düşünüldü.Daha sonra harekete geçildi. Öğretmen herhangi bir şeyi yapmadan önce;Bir dakika der öğrencilerinin durmalarını sağlar o anda çocukların beyinlerinde bir merak uyandırır, konuyu ortaya koyar ve konu üzerinde düşünmeleri sağlanır,daha sonra uygulamaya koyar. Durup düşünüp ondan sonra harekete geçmek başarının anahtarı gibidir Eğer hayatta başarılı olmak istiyorsak bu metod bizim düsturumuz olmalı. Bu ilke, yalnızca okul yaşamında değil, evdeki yaşamdada uygulanmalı.
Bundan önceki makalemde de bu konuya bir nebzede olsa değinmiştim.Toplumuzda 7 haziran seçiminden önce bayağı bir düzensizlik, fikir dağınıklığı vardı. Her şey iç içe girmişti. Toplumda bir dejenerasyon oluşmuştu.Doğrular ve yanlışlar bir birine girmişti.Yanlışı savunanlar doğruyu savunanlara galebe çalmıştı.Gerçekten geleceğimiz için tehlikeli bir oyun silsilesi vardı.Siyasilerin kendi çıkarları için bu düsturu parçalara bölmeleri ayırmaları sayesinde durulmadı,i düşünülmedi ve Türkiye hükümetsiz kaldı.Beş ay gibi bir zaman içinde ekenomide eğitimde,siyasi alan gibi konularda duraklama oldu. Enflasyon çıkmaya başladı. Bunu gören insanımız 1 kasımdan önce durdu konuyu önüne koyup düşündü ve seçim günü harekete geçerek doğru yolda bir karar verdi ve istikrar yönünde oy kullandılar.
Netice olarak diyebiliriz ki DUR;DÜŞÜN KARAR VER
_______________________AR ______________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.