- 657 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜRESEL TERÖR
Küresel terör olgusu insanlık tarihinin ve birçok devletin yıllardır mücadele verdiği bir olgudur.Emperyalist sömürge uygulayan ülkelerin varlığı uluslararası terörizmin çıkış noktası olmuştur. Bu yüzden terörizm zor ve uzun bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır.Teknolojik gelişmelerle kendisini yenileyen terörizm, yeni savaş stratejileri ve taktikleri geliştirmekte, gelişen teknolojiye bağlı olarak elde ettiği imkânları kullanarak gücünü her geçen gün arttırmaktadır.Terörün etkisini arttıran nedenlerden bir diğeri de terör eylemlerinin zamanından önce haber alınarak önlenmesi veya faillerinin yakalanması güçlüğüdür. Yenidünya düzeni ile birlikte uluslararası ilişkilerde ortaya çıkan farklılaşmalar ve değişen dünya dengeleri; sıcak savaşların yerini soğuk savaş metotlarına bırakmasına neden olmuştur.Terörü başlı başına dış dinamiklere bağlamak, mücadele sürecinde yapılacak temel hatalardan birisidir. Bunun tersini düşünürsek, terörü yorumlarken sadece iç dinamikleri ele alıp, dış dinamikleri dikkate almamak da başka bir hatadır. Dolayısıyla bir yerde yaygın olarak terör mevcut ise orada gerçekten bazı şeylerin yanlış gittiğini kabul ve tespit etmek gerekir.Terörizmin nedenlerinden biri toplum mantığının ve değerlerinin değişmesi, daha uygar, liberal bir toplumun oluşmasıdır. Artık sosyal anlaşma konseptini tanımış, bilgili ve haklarını sorgulamaya hazır bir toplum oluşmuştur. Teröristler, siyaseti şantaj yapmak için bir araç olarak kullanmaktadırlar.Terörizm, moderniteye geçişte oluşan kriz süreçlerine has bir olgudur. Terörizm, tarihi ve kültürel gelişimin sınırlarında ortaya çıkmaktadır. Bunun en açık örneklerinden biri İsrail ve Filistin’de gelişen olaylardır. Geleneklerine bağlı Filistin toplumu modernleşen İsrail toplumu ile sürekli etkileşim içerisindedir.
Günümüzde terörizmin tek belirleyici unsuru olarak acımasız ve dehşet verici bir şiddet gösterilmektedir. Bunun kuşkusuz doğruluk payı vardır. Terörizmin özünde şiddet vardır ve bu şiddet terörizmin genel olarak kabul edilmiş temel bir belirtisidir. Fakat bunu terörizmin tek unsuru olarak görmek de son derece yanlıştır. Terörizmi incelerken dikkate alınması gerek önemli bir nokta da şudur: Dünyayı sarsan terörist saldırılar teröristlerin basit birer “katil” olmadıklarını göstermiştir. Teröristler, bir eylemi gerçekleştirmek için binlerce insanın ölmesine neden olmaktadırlar; fakat bu eylemleri gerçekleştirirken çoğunlukla kendileri de ölmektedirler. Bu noktadan hareketle terörizmin tek ilkesinin hiçbir ayrım gözetmeden öldürmek, kendi hayatına son vermek pahasına bile olsa başkalarını öldürmek olduğu ileri sürülebilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.