- 447 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜLTÜR
Fikir Kulüpleri Federasyonu’nun (FKF) Gençlik Dergisi olan Yeni Yazılar, FKF’nin de kuruluşunu ilan ettiği 6 Mayıs tarihinde ilk sayısını çıkardı. Siyasetten edebiyata, bilime, sinemaya, müziğe, popüler kültüre ve daha pek çok alana dair yazı, söyleşi ve tartışmaları içeriğinde barındıran Yeni Yazılar, yazar kadrosunu sadece üniversite öğrencilerinden seçiyor. Bu özelliğine dayanarak kendini “Gençlerin Çıkardığı Tek Gençlik Dergisi” olarak tanımlıyor.
Herkesin gençlik adına konuştuğu bir ortamda, üniversite gençliği olarak kendi sesimizi yükseltmeyi önemsiyoruz. Bunun en önemli araçlarından birinin de, bütünlüklü bir “Üniversiteli” kimliği inşa etmeyi hedefleyen dergimiz Yeni Yazılar olduğunu düşünüyoruz.
Şimdiye kadar dergimiz aracılığıyla pek çok tartışmayı gündeme taşıdık. Bir “Üniversiteli Kimliği” tarif etmek için ortaya attığımız tartışmaların bizde yarattığı heyecanın dergimizin ulaştığı kesimlere de yansıdığını görmek en önemli motivasyon kaynağımız oldu. Bu nedenle bu tartışmaları diri tutmaya karar verdik. Böyle bir kaygıyla hazırladığımız internet sitemizden eski sayılarımızda yer alan tüm ürünlere ulaşmak mümkün.
Var olan yayınların önemli bir kısmının gençliğin arayışlarına, dinamizmine, cüretine karşılık vermekten uzak olduğunu, “eski”nin izlerini üzerinde taşıdığını düşünüyor, sizleri hep beraber yeniyi aramaya, kurmaya çağırıyoruz. Bugüne kadar hep eskiyi savunanlar kendilerini yeni olarak sundu. Bugünden itibaren ise “yeni”yi gerçek anlamına oturtmak yeninin gerçek temsilcileri üniversite gençliğine düşüyor.
“Yeni Bir Kültür, Yeni Bir Üniversite, Yeni Bir Ülke” demiştik çıkarken. Yeni’yi kurmanın bu ülkenin “her yaştan” gençlerine düştüğünü farkındayız. Bu sebeple dergimizi hep beraber zenginleştirmek ve yaygınlaştırmak için bu ülkenin “her yaştan” gençlerinin Eski’nin karşısına Yeni Yazılar ile dikilmeye çağırıyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.