- 722 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
UCU YANIK MEKTUPLAR – 13 – b
UCU YANIK MEKTUPLAR – 13 – b
Ayışığım;
Bu gün benden bahsetmek istiyorum. Evimiz Cevdetpaşa mahallesinde. İslahiye’nin İntilli Köyünden gelip İslahiye’nin Cevdetpaşa mahallesine yerleştik.
İlkokulu İslahiye’nin İntilli köyünde, birinci, ikinci, üçüncü sınıfları okuduktan sonra İslahiye Merkez Cumhuriyet ilk okulunda dördüncü ve beşinci sınıfları okudum. Orta okulu İslahiye Orta okulunda okumaktayım. Lise tahsilimi ise Gaziantep Lisesinde okumak istiyorum.
Dedelerimizin dedeleri Ortaasyadan gelen Türklerden. Onadoluya Selçuklular, İlhanlılar, Osmanlılar ve Yozgat Bozok’tan Çapanoğlulara dayanır sülalemiz.
Dedelerimiz; Yozgat Bozok’tan, Kayseri Yahyalı, Hatay Belen, oradan da İslahiye İntilli köyüne yerleşmişler. Alametler derler dedelerimize.
Dedem Gövmehmet Çavuş Birinci Cihan savaşı zamanında Babası Ahmet Çavuş Yemen taraflarından asker iken dedem de Çanakkale de çarpışırken babasıyla Çanakkalede buluştuktan sonra ikisi birlikte teris olup memlekete dönmüşler. Daha sonra Dedem Gövmehmet Çavuş; Fransız ve İngilizler Adana Antep ve Maraş’ı işgal edince etrafına köylüleri toplayıp Çete savaşına girmiş. Biri köylümüz ve birisi de kardeşi olmak üzere kendisiyle Gavur dağlarının Kanlı Geçit mevkiinde Şehit olmuşlar. O zaman babam üç amcam da bir yaşında şehit çocuğu olarak öksüz kalmışlar.
Babam evlenmiş, Devlet demir Yollarında memur olmuş. Dört kardeş olmuşuz. Annem vefat edince ben beş yaşında idim.
Babam Köklü köyünde halasının kızı üvey annemle evlendi. İki kardeş de üvey annemden olmak üzere şu an altı kardeşiz.
Evimiz üç odalı toprak ev. Bahçeli, bahçe içinde dut, incir, üzüm asması ve Eyüp ismini verdiğim elma ağaçı var. Ayrıca bahçe içinde mutfak olarak kullandığımız ardiye ve kiler odamız var.
Türkmen, Yörük ve kürt komşularımız var. Bütün komşularımızla iyi geçiniriz. Babam çevrede saygın kişi. Sözü dinlenir. Ağzı laf yapar, hikayeci ve ozandır.
Bugünlük bu kadar.
Sevdalı sözlerim gelecek betiğe.
Ayışığım hoşça kal.
3 Aralık .1959 – İslahiye
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ – İstanbul
Not: 14 yaşındaki bir kıza 15 yaşındaki bir gencin mektupları.
Kaynak: “UCU YANIK MEKTUPLAR” Mektuplar kitabı. (Metin Ofset 2000 – Adana)
YORUMLAR
Harika bir mektup, ucu yanık, yürek yanığı kokulu; sevda kokulu. Artık günümüz insanları,kısa mesajla ; faceboolkla vb. mesajlaşma yoluyla naber, ok. gibi anlamsız yarım yamalak hecelerle anlaşıyorlar(daha doğrusu anlaşmıyorlar) MEKTUP gibi güzel bir geleneği yaşatacak bu yazı dizisini yazan kalemi kutluyorum. Selam ve muhabbetle. İ.K
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ
Etkili yorum olarak seçmiş bulunuyorum.
................... Saygı ve Selamlarımla