- 1845 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EKMEĞİ PAYLAŞMAK,EKMEKTEN DAHA LEZZETLİDİR
"Ekmeği paylaşmak,ekmekten daha lezzetlidir "demiş büyüklerimiz.Ne güzel ne anlamlı bir söz...Elimizdeki değerler gerek maddi ve gerekse manevi olsun,paylaştıkça çoğalır.Sağlamlaştırır her bağı.Neyi paylaşırsak paylaşalım
birine yardım etmek, kurulan bağ ve hissedilen duyguya gerçekten paha biçilemez.Güzeldir paylaştıklarımızla çoğalmak.Çoğalırken muhtaçlığımızı hatırlatan, kıyama kalkmış yüreğimizden sevgiyi de dağıtmak güzeldir. Kimsesizlerin kimsesi olmak, yetim bir çocuğun gözlerindeki ürkekliği sıcak bir okşayışa teslim etmek kadar yüce bir şey olabilir mi paylaşırken.?Karanlıkta dolunayın ışığında en koyu kederler, gecenin koynuna saklanmış neşeler,yıldız yıldız olmuş sevinçler, kaçamadığımız duygular sığınağı olur paylaştıklarımızla , yaşamın penceresinden sızan cılız sözcüklerin ardından kalbe yönelen rahatlama duygusunun verdiği huzurla...VE...Zaman kurtulur zamansızlığın yüklediği cezalardan... Kâğıtlar dürülür gecenin koynuna... Kelimeler çoğalır biz paylaştıkça Kelam susar, hitabı başlar sevenin sevdiğine...Umudu katık yapmak,hazanı bahara çevirmek ,her şeyden önemlisi de yaşamla ölüm arasında ödenen en güzel bedeldir paylaşmak.Bırakalım herkes ne ekerse onu biçer laflarını. Biz karşımızdaki insana bahçemize bir şeyler ekmesi için izin veriyor muyuz? Bunu düşünmeye başlayalım bence. Eminim kendimizde de bir çok eksik bulacağız. İnsan hatayı önce kendinde aramalı derler hep, arayalım bakalım kendimizde neler bulacağız dünlere, geçen yıllara ait? Bir sene sonu bilançosu çıkaralım aldıklarımıza ve verdiklerimize dair. Zarar oranı yüksekse huzur bulamayız başımızı yastığa koyduğumuzda. Fakat kar oranımız yüksekse ne ala. Zaten bu kendini belli eder, kalbiniz huzurdadır ve etrafınızda daima size değer veren birileri vardır. Sevgi ve saygı, anlayış ve paylaşmayı bilmek, özür dileyebilmek ve affetmeyi bilmek...Ne güzel hasletlerdir bunlar.Bütün bu özellikler bünyesinde barındıran ve en önemlisi de;bunu gerçek hayatta uygulamaya koyan bütün dostlar!
Hepinize selam olsun...Sevgilerimle.EDA(Aşiyan052)
YORUMLAR
Merhaba Ayşe hanim, anasayfadaki yazinı okudum önce 'Ben de özledim çocukluğumu' diyecektim yazıyı eleştiriye kapattığınızı gördüm.
Ben de bu yazınıza yöneldim. Bu da çok güzel, başkalarına verecek hiçbir şeyimiz olmasa bile bir selam versek gülümseyerek karşımızdaki mutluluk aynen bize yasnsıyıp mutlu ettiğimizin belki on katı mutlu olacağız değil mi.
Tebrik ederim, sevgilerimle.