- 3202 Okunma
- 22 Yorum
- 2 Beğeni
DULLUK
Ölümün mahallenin erkeklerine duyurulan en büyük muştu idi.
Dulluğum: gözle, sözle tacizin bolluğunu getirdi.
Güzel ve çekici olmanın zorluğunu her daim yaşattı.
Bana hayran olanlar, evli barklı insanlardı.
Variyeti olanda olmayanda hep vadediyordu.
Çarşıda, pazarda, sokakta, beni gören erkek müsveddelerinin,
Hepsi aşk tanrısı eros kesilmişti. Kendilerine âşık olmam için…
Gerdiği yayın okunu bana atmak istiyorlardı.
Taziyede bulunan akraba ve tanıdıkların: Tuttukları elimi bırakmıyor, konuşurken gözümün içinin içine bakıyorlardı.
Defin duanı okuyan hocada gözleriyle beni soyup fantezileri ne rol biçiyordu.
Makamında “Adalet burada başlar” yazısının altında oturan karakol amiri bile karşımda şebekleşiyor du.
Hepsi abla, bacı, yenge söylemiyle yaklaşıyor, yılan gibi bakışlarıyla uzaklaşıyorlardı.
Ya her karşılaşmamızda; “nasılsın kızım diyen yaşlı bunaklar’ a da ne demeliydi?
“Kadında on nefis erkekte bir nefis”
“ Dişi yalanma sa erkek dolanmaz” diyen zavallı hemcinslerin le başım belada…
Bilmiyorum sen bir defa öldün ben her gün ölüyorum.
“Şunu da itiraf etmeliyim: Kasap etin iyisini, manav sebzenin tazesini, bakkal yiyecek malzemelerinin kalitelisini çok ucuza veriyor, hepsi de beni elde etmenin güya bedelini ödüyorlardı.
Bak adamım!
Bıraktığın gibiyim……
Davet edildiği düğüne geç geldi.
Makyajlı hali göze çarpıyor.
Tüm ilgi onda toplanıyordu.
Zarif ve alımlıydı.
Herkesin hayran bakışları eşliğinde, gösterilen yere oturdu.
Yedi içti.
Halay başı oldu. Gençleri tebrik edip hediyesini taktı.
Aç kurtların hırıltılarını duymazdan geldi.
Düğünün bitmesine yakın damadı, gelini anne ve babalarını tüm samimiyeti ile bir kez daha kutladı.
“Sizlerden bir isteğim var”
İnanın bu güzel düğünü unutulmaz kılacağım.
Hiçbir art niyetim yok.
Müsaade ederseniz:
Mikrofonla mahalleliye birkaç söz söyleyeceğim.
Anlayışınıza teşekkür ediyorum.”
Diyerek: kendisine yapılanları, yapanları tek, tek isim vererek anlattı.
Salonda yalnız kendisinin sesi duyuluyordu.
Dinleyiciler sus pus olmuş, fal taşı gibi açılan gözleriyle konuşana şaşkınlıkla bakıyorlardı.
Sesini yükseltti.
“Hanımlar lütfen: Aç olan kocalarınıza sadece sofranızı değil, yatak odalarınızı da açın” diyerek bitirdi.
Sabahleyin mahalledeki dükkanların hepsi kapalıydı.
Tek şaşıran çöpçü olmuştu. “Hayret bir şey tüm evlerin önündeki çöpler aynı.
Kırık bardak, tabak, eğilmiş çatal, kaşıkla dolu” diyerek başını bir sağa bir sola sallıyordu.
YORUMLAR
O bakkalın kasabın dul kadına ikramını bile özledik bu günlerde. Fenalık özlenir mi demeyin özlenir. Evliyim diyorsun , kocanla iyi misin diyor, hani iyi değilse o iyi etmeye hazır. Erkek arkadaşım var sun olsun benimle de ol diyor. Sen ikisine de yetersin ya hani. Ben eskilerin Fahriye ablaya bakışlarını bile özledim. Şimdi Fahriye ablanın her tarafı yapış yapış salya sıvalı. Teşekkürler Tacettin bey kaleminize sağlık.
''Gülüyoruz acınacak halimize'' diye geçti içimden bitirince hikayeyi.
Ne kadar bizden, ne kadar doğru, ne kadar acınası bir durum.
Ne kadar söylersen söyle,
ne kadar yazarsan yaz,
ne kadar haykırırsan haykır,
değişmiyor maalesef insanımız.
Benim doksanlık babam bile...
Güzeldi yine komutanım...
Seyreklediniz yazıları bu aralık...
yaa dünyanin en güzel insani siniz ne mutlu size bakk kadin ne güzel bir yaratik,allah cok güzel yaratmis sizleri bir ciceksiniz elbetteki erkekler sizlere bakacaklar hem yiyecek gibi bakacak cünki cok tatlisiniz,bu gayet normaldir erkegin görevi sevmektir bakmaktir cicege bakilir ancak kirip atmak yasaktir ,sizde cok alingan olmayin canim ,yaratilis böyle kadinlar sevilmek icin erkek ler de sevmek icin vardir ve öyle devam edecektir,
bir kere türk halkinin sex konusunda cok ac oldugunu unutmayalim,sevgili kadinlarimiz tabiikki cok haklilar,ancak zorla kimse kimseye bir sey yapamaz,cesur ve uyanik savunmasini iyi bileceksiniz,kadin yerini yurdunu bilmeli taviz vermemeli erkege ümit vermemeli,zaten ülkemizde kadin erkek esitligi yok ,bir cok konuda erkekler yanlizlar kadinlarda yanlizlar ayri ayri guruplar halinde yasarken birbirlerine düsman gibi yetisiyorlar ,oysa avrupada öyle degil kadin ve erkek hayatin ayrilmaz bir parcasidir,beraberce yasamalilar
doyasiya kadar,insanlar mutlu olmak icin ask yasmalilar engellerseniz eger mutsuz olurlar hircin olurlar ,kavgaci olurlar,insanlar yiyor iciyor gencler güclüler is yok enerjiyi nereye harcayacak,ona buna saldirirlar tabi,sehirdeki genel evi kapatirsaniz bu genc ler nerde sex ask yasayacaklar sokaktami, evet nihayet sokaklarda kadinlarin ask adresleri yaziyor ,demokrasi laiklik özgütlük insan haklari hep bu yoldan gecer avrupaya bak bakalim nasillar,
mahalle 'manavından salatılık yani ( hıyar ) halk dili buymuş ' güzel Türkçemizi nereye çekersen o yöne gidiyor.muş ' manavın açıkması '
her neyse ' salatalık alayım dedim tam mevsimi taze taze yeriz ' havada sıcak haziran ..bir kğ.tartarmsınız dedim seçtiğim salatalıkları uzatırken adama .aman efendim siz durun bende ne taze hıyarlar var tam size göre ağzınıza layık '' abooo nereye düştüm ben yaaaw ' dedim bir an.. havada ne sıcak tam hıyar vakti..bende renk gitti tabi elimdeki salatılık poşetini adamın önüne fırttıp çıktım.yani ne yazıki dul kadın yani eşinden ayrılış bir bayan olmak ' manavdan salatılık almak kadar doğal' bir durum iken ' nasıl bir görğü ve terbiye ile yetiştrip sokağa salıyorsak erkek çocuklarımızı daha sonra ' salatılık yerine hıyar' satan sapık zihniyetlere dönüşü veriyorlar. her şey karşılıklıdır erkeğine saygı sevgi şefkat veren kadınlar ..manavda sadece salatalık satan Edepli adamlar salarlar sokağa ..kısadan hisse ..anlayana ..
bu konuda çok yaralı toplumumuz ne yazki özelikle sesiz kalan dul' kadınlar.sevgiler.
Bırakın dul ya da boşanmış olmayı, Batı ' da eşe bile rızası dışında, zoraki yapılan her şey suç kapsamındayken.... vay ülkem vaaay.... sokakta vur, dayak at hatta öldür... Değil ki şeref yoksunları eşi olmadığını bilsinler.... Üstelik Allah, kitap, ben müslümanım desinler ...
Her zaman ki gibi nitelikli anlatımıyla ve uslubuyla toplumsal bir yaramıza parmak basmışsınız.
Teşekkürler değerli paylaşım için. Emeğiniz var olsun sayın hocam.Selam ve sonsuz saygılarımla.
Dul veya boşanmış kadın, kolay kadın zannediliyor maalesef. Sık sık erkeklerin tacizine uğruyor.
Erkek budalası olan kadınlar da yok değil. Bence bu cesaret ve ard niyet biraz da onların sayesinde.
Oysaki namus sadece kadınlara has bir kavram değil, erkekleri de ilgilendirir. Zina ve her türlü gayrimeşruluğun günahı kadın erkek diye ayrım yapılmadan yazılıyor deftere.
Böyle önemli bir konuyu işlediğiniz için teşekkürler Tacettin Bey.
Mücella Pakdemir tarafından 11/19/2015 12:03:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bazı beyni kıt erkekler kadınların dul kaldıklarında biyolojik ve psikolojik olarak erkek rolünü üstlendiklerini bilmiyorlar. O düşüncede olan erkekleri beyin özürlü kabul etmek bile yüceltici bir vasıftır
Afet İnce Kırat tarafından 11/18/2015 11:31:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Biz erkek milletini, kafasında tabak, merdane kırarak adam edemezler, kadınlara boş zahmet. Beklesinler, kocadığımız zaman onların istediğinden de fazla adam oluyoruz zaten... Ele aldığınız konu bayanların hassas olduğu bir konu olunca öneme hazizdir elbet. . . Ama yazınızın mizahi bir üsluba sahip olması, her ne kadar biz erkekleri yerin altına sokmuş olsa da, ihtiyar halimize şükrettirip güldürdü bizi. Allah genç hovardalara yardım etsin. Kaleminize bereket komutanım. Güzel yazıydı...SAYGIYLA
Sesini yükseltti.
“Hanımlar lütfen: ...............................................................................................................................!
Maalesef ülkemizde dul kadın olmak zor. biz evli kadınlar bile,zaman geliyor ne acı sözlere maruz kalıyoruz. Ön yargılı olmak yakışmıyor ki, elbette aklı başında erkeklerimiz var oldukça biz kadınlar evli veyehut dul kadınlarımız huzur içinde bu toplumda yer alacağız...Kutlarım kalben çok önemli konulardan biriydi komutanımız, Saygılarımı bıraktım
Öncelikle seni yürekten kutlarım komutanim, konu çok acil ve de çözümsüz!
Rahmetli annem dört çocukla dul kaldığında 28 yaşindaydı ve çektiklerini bir ben bir de Allah biliyordu. En büyük çocuk, (yedi yaşimda) olduğum için fark edebilgim kafarıyla yetmis yaşindaki dedeler bile anneme dünür geliyor, kiyida kösede laf atıyorlardı (!)
Yapmayın beyler! Dul kalmak kadinin suçu değil. Hele ki bu kadın komşunuzsa ona yardim edeceginize köstek olmayin...
Selamlar komutanim.
Bırakın "Dul bir kadın olmayı," kadın olmak bile çok zordur komutanım!...
Bunu ancak, bir gün, hatta bir saat bile olsa yerimizi size devredince belki anlarsınız.
Geçenlerde güzel ve dul bir bayan arkadaşımın anlattığı hikayeyi dinledim de hoşuma gitti. Facebook'da okey oynuyormuş. Hiç tanımadığım adamlardan arkadaşlık teklifi almaktan bıkmıştım artık dedi. Bir çare bulmalıydım ama nasıl? En son aklına bir fikir gelmiş ki, şeytanın bile aklına gelmez vallahi.
İlk gelen arkadaşlık teklifine önce sormuş.
-Sizde oğlunuzun babası mısınız? Ona göre arkadaş olalım yani.
Anlamamış tabi karşı ki adam. Ben kızımın face ile oynuyorum da. Canım sıkılmasın diye işte, yaşlılık geldi mi canı sıkılıyor insanın.
Karşısındaki adam neye uğradığını anlamadan oyunu moyunu bırakıp kaçmış.
*
Tebrik ettim kendisini.
Dulluğu bir yana bırakıp, arada amca ya da dede olmak, hatta iyi bir halterci ne gerekiyorsa o olmalı.
**
Toplumun büyük bir yarasıydı okuduğum. Teşekkür ederim Komutanım.
Yazılarınızı özlediğimizi biliyorsunuz değil mi?
Sevgilerimle.
Nerden bulursun böyle ilginç, bir o kadar da toplumsal yaraları deşen konuları..
Kutlarım seni. yine döktürmüşsün üslubun ve sadeliğinle..
Kadınlarımıza olan sevgi ve saygılarımızı hiç eksik etmeden, hayatımızın her döneminde beraberliğimizin önemli olduğu gerçeğiyle yaşamımızı devam ettirmeliyiz.
Saygı ve sevgilerimle selamlıyorum seni..
Toplumun kangren olmuş yaralarına usta kalemiyle neşter vuran duyarlı komutanımı bir kez daha kutluyor ve alkışlıyorum.
Bu harika yazıda da anlatıldığı gibi ,
Dul kadın, Kadın olmanın zorluklarını kare köküyle yaşayan demektir .
Dul kadının yaşamı,
Yaralı bir ceylanın başına üşüşen leş kargalarının aç bakışları altında,
kendini hayata diri diri gömmesi demektir .
Dul kadını cinsel obje olarak değil, insan olarak gören bir erkek nesli yetişmeden de bu ilkellik bitmez bitmez .
Bu ilkel anlayışın değişmesi için , erkek egemen toplumun özel eğitime, hatta rehabilitasyona tutulması ,
Ve tabi ki sizin gibi düşünen duyarlı örneklerin çoğalmasına ihtiyaç var .
En önemlisi de bu çirkefliğe isyan edip onları teşhir eden yürekli kadınların çoğalması ...
yazıdaki gibi ....