- 555 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENİM
öğretmenim bu biraz farklı olmalı diğerlerinden sanki her baktığımda sizi değilde onca yaşanmışlıklarımı anımsamalıyım bu şiirden ilk okula geldiğim günü hatırlıyorum da çok yalnız mutsuz ve saftım kimseyle konuşmak bile istememiştim aslında o gün annemin ellerini bile bırakasım yoktu beni alıp içeriye siz götürmüştünüz dersteyken benim konuşmam için o kadar çok uğraşmıştınız ki size o günden hayran kalmıştım ben işte demiştim işte benim öğretmenim siz olmalısnız uzun bir uğraş ve sabırdan sonra beni çevreme alıştırmıştınız siz kolayca konuşamayan çevresiyle arkadaş kuramayan ben iki günde okulun şen şakrak kızı olup çıkmıştım sizin karşınıza canım öğretmenim sanmayın ki size bu şiiri yazarken çok kolay yazdığımı aksine bunu öğretmenim okuyacak da bir kusur bulacak diye düzgün yazmaya da çalışmıyorum ama kelimelerimi o kadar çok özenle seçmeye çalışıyorum ki sizin ilk gün beni bıkmadan usanmadan pes etmeden konuşturmaya çalıştığınız gibi arıyorum bu kelimelerimi öğretmenim aslında siz benim hiçbir zaman benim sadece öğretmenim olmadınız o kadar küçük ve saftım ki hiçbir şeyi bilmiyordum ama siz beni yinede yetiştirdiniz o ilk düştüğüm günü unutamam öğretmenim benim ağlamalarıma yetişip nasılda kucağınıza alıp böğrünüze gömüp korkma ben yanındayım demiştiniz işte o zaman acımı unutup sıkıca sarılmıştım size hiç bırakmak istemedim o gün sizi hele o yaramı üfleyrek temizlemeniz size hep hayran olarak büyüdüm ben o merhametiniz sabrınız sevginiz bazı geceler uyumazdınız belkide çok derdiniz vardı belkide ama siz her seferinde o kadar çok düşünceliydiniz ki okula ilk adımınızda bile tüm öğrencilere tebessüm ederdiniz o gülümsenizi hiç soldurmazdınız yüzünüzden hiç bize yansıtmazdınız uykusuz dertli mutsuz hallerinizi o kadar benimserdiniz ki bizi her şeyden çok bize bilgiden çok hayatı gösterirdiniz siz bize sevilmekten çok sevmeyi öğretirdiniz bize o kadar çok şey gösterirdiniz ki o 40 dk dersten çok bir çok bilgi edinirdik hani başta da dedim ya öğretmenin size hayranım diye çocukken hep öğretmen olmak isterdim ben sizin gibi olmak isterdim hep şimdi sizin o küçük şen şakrak kızınız büyüdü belki daha öğretmen olmadı ama istediğiğniz gibi bir öğrenci oldu o kız şimdi sizin eseriniz olup çevresine renk katıyor şimdi bakın neredeyim ben canım öğretmenim benim hayatımı o kadar çok değiştirdiniz ki siz size ne desem az, boş kalacak biliyorum ama ben sizi bir çocuğun her yağmur yağdığında her şimşek çaktığında o küçük ayıcığına sarılması gibi sevdim o küçük çocuğun şekeri gibi sevdim sizi öğretmenin sizin sayenizde cesaretinizle ve desteğinizle o merdivenlerden koşuyorum ben artık korkmuyorum da eskisi gibi yani canım öğretmenin bana hayatı öğreten siz bana o hayatı nasıl yaşayacağımı ne yapacağımı değil nasıl ayakta kalacağımı da öğrettiniz siz bana ben sizi hep çok sevdim ilk okul öğretmenlerini herkes sever demeyin ben bu yaşıma kadar gördüğüm tüm öğretmenlerimi sevdim çünkü hepsi benim öğretmenimdi beni bu hayatın zorluğuna beni bu hayatın her haline hazırlayan bana her şeyini katan gününü gün eden öğretmenlerim hepsi yeri gelir bana katlanan yeri gelir bana sabredip tüm sorularımı cevaplayan öğretmenlerim hepsi bütün öğretmenler değerlidir ve özeldir yani uzun lafın kısası bu güzel ülkemin öğretmenleri iyi ki varsınız sadece öğretmeneler günü değil sizin her gününüz kutlu olsun...özgür ruh...
YORUMLAR
Yureginize kaleminize saglik değerli dost kalem güzeldi dizeler beğeniyle okudum yürekten kytlarim saygilarimla selamlar