- 507 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NAMAZ ELBİSESİ GELMİŞTİR
Aslında başlığına bakarak reklam yapıyormuşum gibi gelir ama bu reklam değil. Bugünde şöyle yazı değil de bir sohbet edelim dedim.
Bu konuyla ilgili birkaç kere yazmayı düşündüm fakat nasip bugüne imiş. Nazilli çarşısında gezerken bir mağazanın camında “namaz elbisesi gelmiştir” diye bir yazı gördüm. Bir an sevindim. Demek ki insanların ibadet etme istek ve niyetleri artmış ki talep ve arz meselesinden bir elbise uydurmuşlar diye.
Sonra düşününce kazın ayağının öyle olmadığını anladım.
Sizce nasıl acaba?
Sonraki düşüncelerim ilk etaptaki düşüncelerimin tam tersi idi.
Öncelikle şunu ifade etmeliyim ki din ve tesettür adına yapılan her şey güzeldir diyenlerden değilim. Böyle olmak insanı bazen yanlışa sürükleyebilir. Nasıl mı? Mesela çocuğa isim koyarken siz sırf Kuran-ı Kerimde geçiyor diye Ebu Lehep, azap, ateş veya cehennem isimleri koyar mısınız? Zaten bunu Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa’da (sav.) yasaklamıştır.
Gelelim namaz elbisesine. Bunu gören, okuyan alan Müslüman ne düşünecek veya ne yapacak? Elbette namaz kılarken giyecek ve namazdan sonra çıkaracak dolabının en müstesna yerinde saklayacak. Belki onun için mübarek bir elbise gibi üzerine titreyecek. Peki, bunu giymediği zamanlar ne giyecek?
Ne giyerse giysin. Nasılsa namaz kılarken giyecek bir elbisesi var.
Hayır!
Ama kapitalizm sonunda amacına ulaşıyor. Hatta ben böyle dediğim için belki bana bile “şimdi ayıp ettin. Bak kapitalizm diye kötülediğin akım senin için namaz elbisesi bile yapmış.” Diyenler olacak. Ama keşke yapmasaydı. Şimdi benim arkadaşım, bacım kızım o elbiseyi alacak ve namaz kılarken giyecek, namaz kıldıktan sonra çıkarıp kapitalizmin diğer istediği elbiseleri giyecek. Kendine göre de “benim böyle giyindiğime bakma ben namaz kılarken namaz elbisesi giyiyorum” diyecek. İşte artık o insanımızı bunu anlatmak çok zor olacaktır.
Arkadaşlar namaz insanın direk Allah’la beraber olduğu, Allah’ın bizi huzuruna kabul ettiği bir zaman dilimidir. Bunun için değer verdiğimizin, sevdiğimizin, korktuğumuzun, sığındığımızın, başkanımızın, reisimizin karşısına çıkarken gösterdiğimiz nizam ve intizamın kat ve kat fazlasını Allah’ın karşısına çıkarken göstermeliyiz.
Bunun yanında Allah insanlar için belirttiği tesettürü sadece ibadet için koymamıştır. İnsanın hayatı boyunca uyması gereken kurallar diye bildirmiştir. Zaten biz hacıda iken giydiğimiz ihramı da öyle anlamıyor muyuz? İhrama girince Müslümanca, ihramdan çıkınca istediğimiz şekilde yaşıyoruz. İşte namaz elbisesini de böyle algılayacağız.
Onun için bence namaz elbisesi meselesi bizim anlayışımıza ters düşmektedir. Yoksa ellerinden gelse bizi namaz kılarken rahip ve rahibe elbisesi giydirecekler. Sonra da diyecekler ki: sen namaz kılarken çok iyi giyindin, fazlasıyla örtündün onun için şimdi giyinik çıplak bile olsan fark etmez. Çünkü senin kalbin temiz.
Biz İslami giyim tarzını bilmiş ve benimsemiş olsak hemen hemen çoğunun ibadet ettiği ve camileri doldurduğu bir topluluğun çarşısında bu kadar giyinik çıplağın olması mümkün mü?
Başörtülü bir bayanın kısa kollu, vücut hatlarını ortaya çıkaran veya şeffaf bir elbise giymesinin açıklaması ne olabilir?
Diyeceksiniz ki, hep tesettürlülere söylüyorsunuz neden çıplaklara bir şey demiyorsunuz?
Onlara Allah hidayete eriştirir inşallah.
Tesettürün maksadı nedir?
Namaz elbisesi bizi bu sorumluluktan kurtaramayacaktır. Bu oyuna gelmeyelim.
Muhabbetle!..
Osman GİRGİN
Eğitimci-Yazar
[email protected]
osmanlıhaber.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.