Tarikat nedir? bugün ihtiyaç varmıdır?
Âlemlerin efendisi kendisine veriler tebliğ vazifesini yaparken memleketinden ayrılmak zorunda kalıyor ve hicret izni veriliyor.
Ebubekr’i Sıddık’ı yanına alıyor hazırlık yapılıyor ve geçici bir süre kalmak üzere hira mağarasına çıkıyorlar.
Düşman takip ediyor ve mağaranın kapısına kadar geliyor, Ebubekir r.a. o kadar korkuyor ki efendime düşman zarar verecek diye, Efendimizin gösterdiği mucize bile kalbini mutmain etmiyor ve efendimiz buyuruyorlar ki.
Ya eba Bekir dizini dizime daya kalbini kalbime bağla kalbinden lafza-i celali söyle, Muhammedî nur ile temizlenen kalp ALLAH. c.c. zikre başlıyor ve sakinleşiyor, korkudan eser kalmıyor Ebubekrin r.a. kalbinde.
Ayet maali: “Ancak ALLAH c.c. zikirle kalpler mutmain olur”
Ve burada Nakşî tarikatının temeli atılıyor o gün bu gün kalbi zikir silsile yoluyla ehil ellerde devam ediyor ehil olmayanlar denizin çeri çöpü dışarıya attığı gibi bırakıyor ayrılıyorlar.
Şimdi tarikat eskiden bilgiye ulaşmak için lazımdı diyenler bugün bilgiye ulaşmak kolay tarikata lüzum yok diyenler dursun düşünsünler.
İnsanlık huzurlu mu? Kalpler rahat mı? Evet, huzurumuz yerinde rahatız diyorlarsa diyecek bir şey yok.
Ama bunca bolluk içinde huzuru bulamadık isyanlardayız diyorsak ki yazdığımız şiirler bunun şahidi tarikat bugün dünden daha fazla lazımdır olmalıdır, huzur isteyenler için tabi istemeyene söyleyecek sözümüz yok.
Hem tarikat ehlinden niye korkarız kimsenin tavuğuna kış demez aza kanaat eder iyisini arkadaşına ikram eder kötüsünü yer herkes benden önde olsun ben sona razıyım der ben hizmet edeyim insanlar rahat etsin der.
Gizli servislerin kullanmak için kurdurduğu tarikatlardan ALLAH c.c. hepimizi korusun maalesef günümüzde bunlarda var isim söylemeye lüzum yok her şey gözümüzün önünde cereyan ediyor ve bizim, Bu su kirlendi suların hepsini imha edelim deme lüksümüz yok.
Birde işin yardımlaşma boyutu var onu da icap ederse başka zaman yazarız inş.
…Salih Yıldız…23.07.2008
Pek yazı yazmayı beceremem ama bu da bir ilk olsun varsa yanlışlarımız affola.
SAYGILAR
YORUMLAR
TARİKAT HAKTIR...FAKAT MECBURİ DEĞİLDİR...
NEFSİNİ TERBİYE EDEBİLEN TASAVVUFA GEREK DUYMAZ...AMA NADİRATTANDIR...NEFSİ KAMİLEYE EĞİTİMSİZ ULAŞMAK...HÜDAYİ NABİT GİBİ OT GÜZELDİR AMA ASIL OLAN GÜL OLMAKTIR...DİREKT PEYGAMBER EFENDİMİZE BAĞ KURABİLENE RABITA GEREKSİZDİR...AMA ÖYLE YİĞİT NERDE OLA Kİ?
TASAVVUFA BİLMEDEN DİL UZATAN GAFİLDİR...
ALLAH'A EMANET OLUN...
Selamun aleyküm tarikat haktır bazı kimseler tarikatın ne olgunu bilmeden atıp tutarlar tarikat hakka giden yol demektir bu yolun ön önemilerinden biride nakşibend tarikatıdır naşki nakış gibi işlenmek anlamında yani kalbi ruhu ve nefsi kalıcı şekilde mutmain hale getirmektir derler ki islam var tamam biz yaşarız gerisine gerek yok peki söylermisiniz Ebu Bekir sıddık(r.a)'dan daha mı kuvvetli imanınız nasıl olurda bir insan Şah-ı NAKŞİBEND Hz.'lerini İmam-ı Rabbani Hz. ve bir çok Allah dostunu yoksayar ... Allah resulu demiyormu beni seven ehlibeytimi sevsim bu durumda Allah resulu sevmiyormuyuz yapmayın Allah aşkına bir konuyu önce kavrayıp sonra yorum yapmalıyız Allah bizi tarikatten (hak yoladan)ayırmasın ....
Maskosu kardeşim Allah(c.c) senden Razı olsun inşaALLAH...
Sorgucu tarafından 8/26/2008 12:51:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tasavvuf var. Ama kurumsal yapısı olan tarikatların politize olarak rayından çıktığı bir gerçek. Normalde iş ehline verilir, ama toplumda şu veya bu hocaefendinin referansı ile bir yerlere gelenler var. Ben tasavvufun hak olduğuna inanan bir Sünni'yim, zira Ebu Hanife de tasavvuf meşreplidir. Sorun, günümüzde birtakım dergahların Mümtehine Suresine aykırı bir şekilde kafirlerle dost edinilmesine ses çıkarmaması. Gülen Hareketi özellikle diğer birtakım tasavvufi yapılanmalara tesirli. Harran Toplantısında, bir Müslüman kadının, bir hristiyan erkekle evlendirilmesine ses çıkarmamak enteresan olur. Avrupa Birliğinin dinsel konuda reform talepleri de var. Maalesef yukarıdaki bazı şahıslar Mümtehine Suresini, yozluk olarak görüyor. Peki İslami bir söylemi olan siyasi bir erkte, hangi tasavvufi cemaat nasıl tepki göstermez? Tasavvuf kuru bir ekol değil, insan- ı kamil yetiştirme amacı güden bir öğretiye sahiptir. Bu öğretiye sahip olan dergahların, İslami bir söylem ardında Kur'an'ın hükmünü hafife alan insanlara destek vermesi acaibime geliyor.
Çok celalli yorumunuza teşekkürler(cicikagan)
Yazımda belirttiğim (istihbarat servisleri tarafından kurdurulan)tarikatlar üzerinden vurmuşsunuz.
TV lerde öyle yapıyor malesef cemaat olunca yemek zor dimi tek tek gelin diyorsunuz.
Sadece şu durum bile müslüman Türk milletinin cemaatlaşarak diğer müslüman kardeşlerinide yanına alıp birlik beraberlik içinde emperyalist güçlere karşı kendi benliğini ehli sünnet inancını ancak muhafaza edebileceğinin kanıtı.
Müslüman kardeşi dururken islamın tarihteki en büyük düşmanı ingilizlerle işbirliği yapan hiç bir tarikat veya komutan benim muhatabım olamaz.
Hakiki manada ivazsız garazsız islama hizmet eden cemaatları al yeryüzünden islam adına ne kalır söyle bana.
ALLAH c.c. ile kulları arasına Cibril girmiş Peygamber girmiş
hazreti kuran girmiş ALLAH c.c. izin verdiği dostları da girecek, bundan sonra peygamber gelmeyeceğine göre birileri kıyamet sabahına kadar öğretecek bu dini "Kafirler istemesede hazreti ALLAH C.C. nurunu tamamlayacak"
SAYGILAR
Tarikatın ortaya çıkışını İslami bir yapıya büründürme çabanız ve ortaya koyduğunuz kanıt inanın beni zerre düşünmeye sevk etmedi.Çok basit geldi ve İslam mantığı ile çelişkili.
Kuran-Kerim ortada iken tarikattan bahis yokken her konuda olduğu gibi zorlama ayetleri kanıt gösterip İslamiyetle insanlar arasındaki direk bağı koparıp İslam dışı batıl inançları İslam gibi göstermenin adıdır tarikatlar.
Daha özlü anlatım ile İslamiyette olmayan Ruhban sınıfını İslamiyetin içine sokup İslamı bozma faaliyetlerine gerek millete zarar verme gerekse şahsi ikbal sağlamanın bir aracı olmuştur.
Tarikatların ortaya çıkışına baktığımızda Peygamberimizden sonra 200 yl sonra ortaya çıkmıştır.Okur yazarların yeterli olmadığı eski dönemlerde bazı tarikatların yararı olduğu söylenebilir.Şimdi yorumunuza bağlı kalarak soruyorum velevki savunduğunuz tarikatın ortaya çıkışını doğru kabul edelim.Diğer tarikatlarda tarikatlarını Hz.Ebubekir değilde başka biri vasıtası ile Peygamberimize bağlıyorlar.Kısacası İslamiyetin ret ettiği ruhban sınıfı tarikat şeklinde peygamberimizden çok sonraları doğmuştur.“Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır.” uydurma hadisi ile insanların Allah ile arasına girmektedir.Bilmezler mi ki mealen Ayette Allah(cc): Ben size şah damarlarınızdan daha yakınım demektedir.İlk ayet OKU değilmidir. Madem tarikat var şeyh var ve şeyhde keramet var o halde (haşa) Kuranda" Ey Müslümanlar okumayın dinleyin.Şeyh okuyacak size anlatacak" derdi.
Tarihin sayfalarına baktığımızda şeyhler doğa üstü yaratıklardır Allah onları öyle bir yaratmıştır ki ölüyü diriltirler,denizde yürürler,ölüncede bitmez keramet yeden dama damdan yere ucup dururlar.
Tarikatlara bakıldığında hepsinin kökünün dışarıda olduğunu görürüz.Eskiden Arap Milliyetciliğinin savunuculuğunu yaparken son yüzyıllarda emperyalistlerin kukları haline gelmiştir. Düşünün bakalım bir şeyhe emperyalist bir devlet kendi çıkarına çalışması için şahsi menfaat temin eettikten sonra bu durumun bilinmesi halinde bile müridlerinin itiraz etme gibi bir şansı var mı? Elbette yok çünkü mürid oldun mu iradeni şeyhe teslim edersin,şeyhi sorgulamak itiraz etmek dinden çıkmaktır.Yok daha neler degibisiniz ama maalesef durum aynen böyledir. Tarih Şeyhlerin(tarikatların) devletine isyanı ile doludur.Belli bir güce kavuştu mu hemen yönetimi ele gecirmek amacıyla isyan ederler. En büyük örnekde Şah İsmailin isyanı ve devleti ele gecirmesi.
Kurtuluş savaş yıllarında Teali İslam cemiyeti ve Kürt Teali İslam cemiyetinin kurucuları kimler? Ve bu tarikatların amacı neydi.Tabi ki İngiliz sömürgesi olmak İngiliz çıkarlarına hizmet etmekti. Şeyh Said niçin isyan etmiştir.Çil çil İngiliz altınlarını acaba nereden buldu bu isyanın sonucu biz Musul ve kerkük'ü kaybetmedik mi?
Günümüz en meşhur tarikat lideri kimdir ve ABD ye niçin kaçmıştır.Sorarım sizlere hadi bakalım ABD ye gidin ve o cemaat lideri ladar ABD de kalın. Ve Irakta ABD katliamı sürerken bu katliamı bir kelime ile bile kınamayın acaba neden aksine ABD yi öven konuşmaları yapın.Dinlerarası diyalog diye Amentü den Hz. Muhammedi kaldırın,camilerde hutbelerde tek hak din İslamdır denilmesini yasaklayın.
Yine bu tarikatlara bir bakın bakalım hangisi kendilerini kurtaran Atatürk'e sevgi saygı duyuyorlar. Atatürk hakkında Deccal,Beton Kemal gibi ifadeleri kim kullanıyor.2.Cumhuriyetciler ve Ilımlı İslamı savunanlar kimler? Bunlar tarikatcılar olmasın. Acaba TSK ile en fazla kim ve neden uğraşıyor TSK ya sızma cabalarının arkasında ne var? Değerlerimize en fazla saldırı kimden gelmektedir. Bayrağın şeklini begnmeyen,Bayrağımıza Türk bayrağı deyilde Türkiye bayrağı denilmesini savunan hangi yapılanmadır.
Tarikat konusunun İslami acıdan değerlendirilmesine yeteri kadar girmedim ama sizlere İlahiyat Profesörü İbrahim ŞARMIŞ hocanın Tasavvuf ve İslam kitabını tabsiye edebilirim.Yine aynı kişinin Hadis İlmi üzerine yazılmış ve hangi hadisler uydurma hangileri değil bir ölcü ile anlamamızı sağlayacak değerli bir çalışma.
Allahım insanı hayvanlardan farklı yaratmış onlara akıl vermiştir. Allahın verdiği aklı ben aslı astarı olmayan aksine islamiyette ruhbanlığın olmadığını bile bile kerameti kendinden menkul birine teslim ederim.
Birde şeyhlik babadan oğula yada damada neden gecer. Acaba Allah yolunda harcanacak diye toplanan paraların başında,suyun kaynağığında sürekli bulunma nedenleri nedir? Bu şeyhler çalışmadan nasıl şaşalı lüks bahceli havuzlu köşklerde yaşarlar.Neden tarikat içinde birbirlerini(rakipleri bertaraf etme) öldürüler. Adam öldürmenin hükmü belli değilmidir.
Belli ise bu tarikatların eylemlerine bakıldığında kim dünyeviliğin peşnden koşmadığını iddia edebilir.Şeyh Müslüm Gündüzler,fadime şahinler,Ali Kalkancılar unutulmadı.Eğer tesadüf eseri ortaya bazı ahlaksızlıkları çıkmasa idi belki yüzbinlerce milyonlarca müridi olacaktı.O kadınların büyük bir kısmıda Fadime şahin olacaktı.
Her İslami söylemde bulunan insan Allah yolunda demek değildir.Nasıl ki her sakallıyı dedemişz bilmiyorsak.
Kimse kimseye tarikata gir girme diyemez herkesin aklı var -fikri var hazır balık yemek hoşlarına diyorsa araştırmasına gerek yok. Ama kendi balığını kendi yakalayıp başkasının eline bakmak istemeyenlerde zaten tarikat gerceğini görecektir.
Allaha emanet olun.
cicikagan tarafından 7/23/2008 9:13:01 PM zamanında düzenlenmiştir.