- 481 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇaNaKKaLe AKLıMa DüŞTü
Bilmem,nedendir ne sebep iledir fakat dün rüyama girdi Çanakkale Savaşı ve içimde bir istek uyandı ve karaladım bir şeyler onun üstünde ve sizinle paylaşmak istedim.
Çanakkale son asrın en dehşetli mücadelelerinden biri...
Gözünü bile kırpmadan,ölüme koşan saygı değer ecdadımızın anlatılması mümkün olmayan emsali olmayan kahramalık örneği....
Osmanlı devletinin dünyaya son ve yükdsek bir sesle kükreyişi ve korkmadan ölüme koşanların hazin öyküsü Çanakkale....
Teknolojinin inanç ve iman karşısında dize geldiği,maneviyatın maddecileri yerle yeksan ettiği,hakkı seven bir halkın zaferinin onaylandığı bir destan Çanakkale...
Nice devletlerin inkilap ettiği ve sınırların değiştiği,insanların insanlıklarını bile unutmaya başladığı zafer Çanakkale...
Ta ötelerden ülkemize göz dikmiş hainlerin boğazımıza hançerlerini dayadığı zamanda,’ya şehidim ,ya gazi olurum ve yine ya ölürüm ya da esir olmam ’diyen korkusuz bir milletin unutulmaz destanı Çanakkale...
Çaresizlik içinde kıvranan,fakir,bitkin ama yüreğindeki imanıyla can siperane bir vaziyette kainata imanıyla meydan okuyan bir milletin adı ve sevdası Çanakkale...
Adaletle hükmettiği topraklarda bıraktığı güzel adıyla dünyaya örnek olmuş bir milletin,emperyalist devletlere hasta haliyle dahi ders verdiği zafer Çanakkale...
Bütün haksızca yapılan zulüm,işkence ve işgallere karşı insanlığından ve merhametinden taviz vermeyen,kendisine kurşun sıkanları dahi kucaklayan bir milletin masalı Çanakkale...
Her ne kadar çökmüş ve yıpranmş olsa dahi,ölüme boyun eğmeyen,ve kendisine hasta can çekişiyor diyenlere gülüp geçerek,yek vücut bir vaziyette imanıyla küfrün neferlerini denize gömen bir milletin direnişi Çanakkale...
Velhasıl-ı kelam,yüreklerini ve sevdalarını en güzele adamışve yüreklerinde vatan sevdasının çağladığı yiğitlerin ölüme seve seve koştukları düğün gecesi Çanakkale...
Gururlarından kendini tanrı sananların hezeyan ve hüsrana uğradığı,tüm ümitlerinin şanlı bir direnişile yerle yeksan olduğu savaş Çanakkale....
Unutulmaz ve anlatılamaz bir hayat destanı olarak işte budur milletimin destanı Çanakkale... SAYGILARIMLA
M.ZAHİD AY(23.7.2008)