- 580 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
UCU YANIK MEKTUPLAR – 10 - b
UCU YANIK MEKTUPLAR – 10 - b
Ayışığım;
Size, mektubuma ne yazacağımı şaşırdım. Sevincimden, heyâcanımdan utkum tutuldu. Sevinçliyim, çok sevinçliyim, gururluyum…
6 gün önce Salı sabahı okulun zili çaldı, sıraya dizildik, öğretmenler ve okul müdürümüz, sabah konuşmasında; Cumhuriyet bayramında yapılacak konuşma ve okunacak şiirleri, yani dereceye giren şiirleri ve de şiirlerin sahiplerini elindeki kağıtda ukuyunca; isimleri sıraların önüne çağırması beni şok etti.
Birinci, ikinci ben, üçüncü Sait Tufan.
Yakın sıradaki arkadaşlar hadi durma, Müdür seni sıraların önüne çağırıyor deyince kendime gelebildim. Ben de sıraların önüne gelince öğretmenler ve okulumuzun bütün talebeleri alkışlayarak okulu inlettiler. Baktım ki önümdeki sıranın başında, hemen önümde çılgınca beni alkışlıyordun. Kendimi gönüller fatihi sandım…
Birinci dersin ortalarında okul müdürü çağırdı Sait Tufan’la beni.
Müdür beyin odasına girerken, arkamızdan sen de girdin içeri. Sait Tufan, ben ve sen yanyana durduk.
Cumhuriyet şiirimin birincisini ben, Atatürk’ün Türk Gençliğe Hitabesini Sait Tufan, sen de İstiklal Marşımızın tamamını okumanızı söyledi.
Teker teker okuduk. Öğretmenimiz Nezir Özmen tekrar okumamızı istedi. Şiirleri okurken bazı yerde hızlı, bazı yerden sert ve bağırarak, bazı yerden de yavaş ve duygulu, el hareketlerimizle okumamızı istedi.
Kapıdan çıkarken ellerimiz ve göğüslerimiz birbirine çarptı. Ne güzel kokun vardı, beni mest etti. Gülümsedin ve beni teprik ettin. Sevinçten, heyâcandan şaşırdım.
Çarşamba gününü de sevinçle geçirdim.
Bugün Perşembe 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı.
Bayram yeri, Spor sahası kalabalık. İslahiye Kaymakamı, belediye Başkanı ve Tugay Komutanı Protokolda ve islahiye halkı seyirci.
Ortaokul, İlkokullar ve Askerler. Merasim başladı, resmi geçit yapıldı, şiirlerimizi okuduk. Sevinçle dağıldık.
Her gün evinizin önünden geçtim ve hergün seni gördüm.
Sevincimden daha fazla birşeyler yazamıyorum.
Ayışığım hoşça kal.
2.Kasım.1959 – İslahiye
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ – İstanbul
Not: 14 yaşındaki bir kıza 15 yaşındaki bir gencin mektupları.
Kaynak: “UCU YANIK MEKTUPLAR” Mektuplar kitabı. (Metin Ofset 2000 – Adana)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.