Siyasi yazılar ve bilgilendirme
Merhaba
Oturup bu bilgilendirmeyi toplu mesaj atıp herkese duyurabilirdik. Lakin bu durumu genelde yazılar bölümünde sergilendiği için burada yapmayı uygun gördük.
Ülkemizin içinden geçtiği seçim döneminde gündeme dair paylaşımlarda sitemizde yer alan bir kısım yazıların içine siyasi tartışmaların karıştığını gördük. Diğer yıllara nazaran bu dönemde çokca müdahale eden bir yönetim anlayışı değil. Koca koca adamların bu işi daha ılımlı ve kalp kırmadan yapabilirler anlayışı ile sadece paylaşımları izleyen bir durum sergiledik. Bu durum ne zamana kadar diye soranlara seçim bitene kadar dedik. Seçim bitti lakin bu tartışmalar bitmedi. Birbirimizi yıllardır bitmeyen tartışmalarla kırmaktan öteye geçmeyi bırakın bu sitenin en önceliklik kuralı olan SİYASET YASAK’tır tabelası daha nereye kadar görmemezlikten gelineceğini açıkçası merak ediyorum. Kimse şu saatten sonra bırakın siyasi düşüncelerini değiştirmeyi en çok sevdiği rengini bile değiştirmezken, eşine, dostuna takım bile değiştirtemiyorken yok şu yok bu oldu diyerek birbirimiz üzerinden siyasi baskılara müdahale etmenin ne sonu var ne de çaresi.
Zaten her yerde yeterince siyasete bulanmış durumdayız. Yok televizyonlarda, yok dizilerde, otobüste, dost sohbetlerinde. Bırakalım da edebi anlamda varolan bu ortamda siyaset yapmayalım.
Bu yüzdendir bugün ve bugünden sonra yapılan siyasi paylaşımlar uyarılmaksızın silinecektir ve site kuralları işletilecektir. Burasının bir edebiyat sitesi olduğunu unutmamamız gerektiğini tekrar hatırlatırım.
“Sevdiklerinizle siyaset yapmayın. Siyaset dostlukları zedeler. Siyasetçiler yollarına devam eder; siz dostlarınızı yitirmekle kalırsınız.” (Aristoteles)
Saygılar
YORUMLAR
Herkes her konuda saygı adalet eşitlik vurgularıyla herşeyi yazabilir, isteyen yorumlarıyla yazılanlara artısıda olur istemeyen devamını okumaktan bile vazgeçerek yok sayar görmezden gelir vee gider başkalarının yazılarını okur , onların takipçisi olur !!!!!!!!!
Ama etrafımızda o kadar önyargılı obsesif kompulisif takıntılı deliler varkiiiii kişisel olarak yazanla uğraşmayı ve uğraşarak haddini aşarcasına suç işlediğinin farkında değil, bilmiyorlarkiiii her yazılan hakkında İnternet adresi ip adresi adı soyadı bellidir bu yüzden haksızlığa uğrayan kişiler, kanıtlarıyla savcı şikayet edip sonuca ulaşarak tazminat davası açabilir ve o kişi hakkında sabıka kaydı oluşturulup aynı hataları başkalarınada yaparsa suçu kat ve kaaat katlanarak çoğalır, bu yüzden haklıysanız haksız kişilerle sizi üzenlerle size hakaret edenlerle şikayet etmeyi gereken mercilere bir vatandaş olarak görev edinin. SAYGILARIMLA YUSUF SAYGILI
Herkes her konuda saygı adalet eşitlik vurgularıyla herşeyi yazabilir, isteyen yorumlarıyla yazılanlara artısıda olur istemeyen devamını okumaktan bile vazgeçerek yok sayar görmezden gelir vee gider başkalarının yazılarını okur , onların takipçisi olur !!!!!!!!!
Ama etrafımızda o kadar önyargılı obsesif kompulisif takıntılı deliler varkiiiii kişisel olarak yazanla uğraşmayı ve uğraşarak haddini aşarcasına suç işlediğinin farkında değil, bilmiyorlarkiiii her yazılan hakkında İnternet adresi ip adresi adı soyadı bellidir bu yüzden haksızlığa uğrayan kişiler, kanıtlarıyla savcı şikayet edip sonuca ulaşarak tazminat davası açabilir ve o kişi hakkında sabıka kaydı oluşturulup aynı hataları başkalarınada yaparsa suçu kat ve kaaat katlanarak çoğalır, bu yüzden haklıysanız haksız kişilerle sizi üzenlerle size hakaret edenlerle şikayet etmeyi gereken mercilere bir vatandaş olarak görev edinin. SAYGILARIMLA YUSUF SAYGILI
Benim dikkatimi şu son dönem de çekti ki gerekli şikayetleri de yaptım.
Yazıları geçtim şiir de alenen zihin propagandası el altından karşı olduğu siyasi kesime hakaret , saldırı , üstü örtülü taciz.
Ama kimseden de gördüğüm kadarıyla tepki de yok!
Daha dün gözümle gördüm bir iki kişi yaptı bunu şiir de ve baktım tüm yazdıkları şiirler böyle.
Artık üyeler tepkiyi bırakın beğeniyor , yorum da yapıyor.
Artık şiddetle bu siyasi meselenin kökünden bitirilmesi ve edebiyat defterinin sadece edebi değerler , dini de buna geçerli ki bu din hususunda çok beyin yıkayıcı yazılar mevcut.
Ben ne kadar tepki koyarsam agresif olarak değerlendiriliyorum karşı ki dini savunan beyin yıkayan şahıs mazlum , melek rolüyle beni dışlıyor.
Göstermeden uyarıyor bak haddini bil .
Bak daha devam edersen seni nasıl pişman ederim diye.
Benim açımdan din ve siyaset kesiklikle bu sitede yasak olmalı.
İnanan var , inanmayan , o var şu inançtan var.
Herkes ben dahil haddini bilmeli.
Artık siteye girmek ıstırap olmaya başladı.
Bazı din alimi şovmenlerin kendine ağır yaptırımların yapılacağını kesin kez bilmeliler.
Sadece adam akıllı şiir paylaşıp , şiir yazan arkadaşları okumak, adam gibi yazılara bakmak istiyoruz.
Öyle sublimal metinlerle beynimize saldıranları asla ama asla değil!
Bu konuda hem siyaset hem din hususunda yönetimden radikal bir yöntem belirlemesini bekliyorum.
Umarım sonuç alınır...
Çok doğru yaklaşımlar.
Bir edebiyat sitesinde gerçekten sıcak siyasetin olmaması lazım. Bilim ve teknoloji dalında paylaşımları bu sitede pek göremiyorum. Ben bu platforma yeni girdim. Umarım uyarılarınızı ilgilenenler dikkate alır.
O kadar zengin bir tarihimiz var ki araştırmacılar bu siteden insanların faydalanabileceği belgelere dayanan paylaşımlar yapsalar.
Ne güzel olurdu!
GAYE DİLEK GEZER
GAYE DİLEK GEZER
Yasakları sevmem. Durağan kalmayı sevmem. Aksine kendini geliştiren her sisteme aşığım.
Hiç birimiz uzayda yaşamıyoruz. Hangi birimiz karşı düşünceden birine tahammül edebiliyor ki? Ben edebilirim diyen kişi yalan atıyordur. Günlerdir beğenerek şiirini okuduğu kişiyi sırf karşı düşüncede olduğu için yerip kalp kıran insanlar bilirim. Böyle bir şey yok diyen biran önce doktora gitmeli. Kesin akıl tutulması yaşıyordur.
Birbirimizin kalbini kırmadan siyasi konular konuşmayı öğrendiğimizde ilk işimiz bu kuralı kaldırmak olacaktır. Bu mümkün olduğunda hatırlatın lütfen.
Açanki kalp kırılıyor buranın söz sahibide öyle istiyor saygı duymak gerekir.Mülkiyet hakkı olanlar karşı çıkabilir, bizler ancak görüşlerimizi bildirebiliriz.TBMM deil...Anladım kadarıyla siyasi yazılar yasak.siyasi şiirler yasaklansa bile şiir yasakları delmeyi bilen bir sanat dalidir
Hernekadar ev sahibi istemiyorum desede misafir çay şekeri çok pahalandı diyerek iktidara çatabilir:-)
Her siyasi yazısı veya siyasi polemik oluşturan paylaşımı silinen oturup bu alanda kendince açıklama vs lütfen yazmasın. Site kuralları açık bellidir. Biz ne hükümet, ne muhalefet yanlısıyız. Paylaşımı silinen herkes bizi karşı tarafa koyma sevdasından vazgeçmeli ve burasının bir edebiyat sitesi olduğunu asla unutmamalıdır. Paylaşımı silindikten sonra yok o yaptı silmedin. Yok bu yaptı görmediniz demekten vazgeçip ilgili paylaşım gerçekten kurallara aykırı ise bize bildirildiği anda derhal gerekeni yaptık/yapıyoruz. Geçmişte tamamen iyi niyetle hazırlanan bu yazı sitenin mihenk taşıdır.
O yüzden tekrar yineliyorum;
“Sevdiklerinizle siyaset yapmayın. Siyaset dostlukları zedeler. Siyasetçiler yollarına devam eder; siz dostlarınızı yitirmekle kalırsınız.” (Aristoteles)
Site kurallarına saygı duyuyorum, bugün bende oy karıma yönelik düşüncemi makale tarzında yazmaya çalıştım. Site kuralları uyarı kutucuklarını da işaretledim. Yalnız yazınızın vurgusunda şu eleştirim aklıma dank etti. Aslında edebiyatın kaynağı toplumun yönetim baskısını misal şuan seçim arifesinde siyasi parti ve siyasi adayların mesaj reklam bombardımanı karşısında yoğunlaşan duygumuzu da ifade etmeye yönelik olmasıdır. Yani edebiyat insana dair tüm duygularının eleştirisidir. Tabi ki particilik yaparak siyasi arenaya çevirmemek kaydıyla siteyi.
siyasetin dili bölücüdür ayrıştırır.
O olgunluğa erildiğini düşünmüyorum, zira; misal; abla kinle saldırıyor sanırsın ki karşısında düşman askeri var da süngü takmış hücuma kalkmış yani yorum filan yazmıyor, üstelik ağzı ya da eli mi yoruluyor acep bilemedim anlam da veremedim (!) TC yazmış. bölücü müdür nedir?
Silinsin efendim,
ağzı olan, eli olan iki köşe yazısı okumaktan imtina eden ancak kendi fikrini dayatmak adına oturup methiyeler düzüyor muhalifleri hedef alan bir yazı ise kağıda çemkiriyor kusuyor ki bunların farkında değil ama o yazdığını zannediyor. Keşke önce muhalifleri okumayı akıl edeydiler.
Bu savaşsa düşmanını tanımadan ona saldırırsan o iş kör işi olur, tanırsın akıllı işi olur ama neyse
Yeterince kutuplaştık.
demokraaaaaaatik bir düşünce ve davranış içerisinde değilim, farkındayım, zaten bilmem kaç yıldır demokraaaaaasi adı altında yaşadığımızı sandığımız şeyin adına demokrasiden başka her şey denilebilir.
harp görmemiş darp görmemiş ergen eliyle yazılan siyasi yazılar kutuplaşmayı nefreti çoğaltır.
teşekkürler
Uyumsuz_PenGuen
Uyumsuz_PenGuen
Filiz Şahin.
Den(iz)
Sorusunun cevabı kendi içinde zaten Filiz hanım. PKK nın defter şubesi.. :))
Uyumsuz_PenGuen
konu akp"den acilmis kadincagiz kendini siper ediyor siz kadina pkk'li diyorsunuz ha..
chaotica
Merhabalar ANSIZIN ..
Siyaset yapmak bile bir incelik ve bir uslup ister. Hatta, sanattır.
Malisef ülkemizde siyaset yapmayı kavga etmek sanıyoruz. Ve kavga ettiğimiz zaman da siyaset zannediyoruz. İşte bu iki ayrı davranış biçimini birbirinden ayırt edemediğimizdedir, bir türlü toplumsal hayatımızı düzene koyamıyoruz. Dolayısıyla biz kendimizi evrensel hukuk normlarında siyaset üretim yönetemiyoruz.
Kendimiz gibi düşünmeyen kim varsa, "onunla konuşma kavga et" mantığı hakim.. Oysa, siyaset yapma dediğimizde bile siyaset yaptığımız ve hayatla içiçe geçmiş olduğu da aşikardır.. Edebiyat eleştireldir. Şiirde mualiftir..
Ancak, yine de burası Edebiyat sitesi olduğuna göre, biz edebiyatımızı en iyi şekilde yapmaya çalışalım. Siyaseti siyasetçiler yapsın. Biz gözlemleyelim..
"Okulundan eve evinden okula" derlerdi eğitimin başladığı yaşlarda doğru gibi olan bu cümle aklıma geldi bir an,çok saçma bir cümle olduğunu çabuk farkettim ama.Biraz kendinizi zorlayın KİMLER SİYASET YAPIYOR GÜNÜMÜZDE?(cübbesiz siyasetçiler)( bu durum bizi ürküten, vede korkutan aslında).
Anlatılmak istenen şey anlamında doğru gibi ama genel anlamıyla çok yanlış.Admin burda çok iyi niyetli ve amacıda belli insanların iletişimini anlamlı vede sağlıklı yapabilmesi ana mesaj bu. Fakat siyaset ve siyasetçinin irdelenmesi veye biraz kaba olcak ama KÖTÜLENMESİ çok yanlış(galiba günümüz siyasetçileri etkiliyor bizi bu durum kalmaya küçük bir örnek sadece; ölen insanların mezarına param çok da gül koydu diyen "MAHLUKLAR" vs vs.),insanlar doğuştan ölüme kadar politik yaşamın içinde olurlar ki ülkeyi yönetenler siyasi kişilerdir ama onları oraya koyanda biziz kısaca insan siyasetin her anında olmalı şiirde müzik de resim de özelliklede edebiyatın tamda göbeğinde .Siyasi polemiklerden, tartismalardan, kavga ve gurultulerden uzak olmak durumu zaten olması gerekeni ama siyasetten uzaklaşmak veya onu yok saymak yaşamamak gibi bişeydir.Eleştirel yaklaşımlardan korkmamak ve toplumuda bu yönde eğitimli olmaya itmek olmalı görevimiz. Yine söylüyorum kişilik haklarına saygılı vede özellikle kurallar bu çok önemli bu yönüyle çok güzel bir yazı olmuş ADMİNİ KUTLARIM o GÖREVİNİ EN GÜZEL ŞEKİLDE YAPMAK PEŞİNDE .Saygılar.
Yakamoz1341 tarafından 5/19/2016 12:15:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
~
Merhaba ,
Düşünceden anlayışa doğru doğru bir tespit ;
~
“Sevdiklerinizle siyaset yapmayın. Siyaset dostlukları zedeler. Siyasetçiler yollarına devam eder; siz dostlarınızı yitirmekle kalırsınız.” (Aristoteles)
“Siyaset yalandır, onsuz siyaset olmaz”. Bugün birkaç dakika bu klişeden uzaklaşalım. Girdiğimiz her kabın şeklini almak yerine kolektif şuurla kabın şeklini değiştirmeye çalışsaydık siyaset yalandan ibaret olur muydu?
Eyleme geçirilemeyen her söz/yazı düşünceden ibarettir .
Çözüm değildir .
Haklı bir bildiri
Teşekkür ediyorum .
Saygılar
.
YAŞAYANKELİME tarafından 2/4/2016 8:18:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
‘’ Siyasi yazılar ve bilgilendirme ‘’ Başlığı yerine Edebiyat ya da Edebi yazılar ve Bilgilendirme başlıklı bir yazı yayınlasaydınız konu daha iyi anlaşılırdı.
Zira görebildiğimiz kadarıyla burasının bir Edebiyat sitesi olduğu aşıkar… Lakin edebiyat dışında her türlü yazının edebiyat diye kabul gördüğü bir site haline geldiği malumunuz…
Son altı (6) aydır tepe-takla giden ,bazı üyelerin kırılmaması için aşurelikten vazgeçilebildiği hatta ‘’ aman alınmasınlar, aman kırılmasınlar,
bari bugün iki yazı güne getirelim ‘’ diye standartlarınızı da aşabiliyorsunuz..
Ya toptan teslimiyet ya da kısmi temsiliyet
Ya da Edebiyat !
Unutmayınız ! Dünyaya şekil veren siyasettir. Siyasi düşünceleri olmayanın edebiyata katabileceği pek bir şeyi olamaz… Yazılacak yazıların temeli siyasete dayanır. Çünkü iyi ve kötü bu düşüncenin açığa çıkmasıyla şekillenir. Kim iyi bir dünya istemez ki !
O zaman hayalinizde yaratacağınız dünyayı nasıl tasarlayabilirsiniz?
Elinize aldığınız ve dünyaca tanınan edebi roman-hikaye-makale ve şiirlere bir göz atın, ne kadar siyasetten yoksunlar değerlendirmesini yapın… Eminim inceleme yaparsanız attığınız başlığı da değiştireceksiniz …
Üzgünüm !
Edebiyat sitesinde edebi yazı ve şiir yazan bir elin sayısı kadar ve onların yazılarıyla site ‘’ Edebiyat Defteri ‘’ görüntüsüyle ayakta…
Saygılar
ANSIZIN
Başlığa takılmaya gerek yok. Zira başlığa takılıp kaldığınız için altta neden siyasi paylaşımların yasak olduğunu açıkladığımız nedenleri görememişsiniz.
Diğer yandan birbirlerine siyasi tartışmalar altında hakaret eden ve hor gören toplulukların hangi dünyayı kurtardıklarını ya da kurtaramadıklarını ve çıkmaza soktuklarını haberleri açıp görebilirsiniz. Oturup burada bunları uzun uzun anlatmaya gerek yoktur.
Sitemizde gün içerisinde eklenen bin tane içi birbirlerine hakaret kokan siyasi yazı olacağına iki tane gerçekten edebi nitelikte paylaşım olsun yeridir.
O yüzdendir oturup bardağın boş tarafından bakıp burada yapılan bu uyarının neden bir yönetici tarafından yapıldığı konusunda biraz silkelenip düşünmek ve gerçekten edebi paylaşımlar konusunda teşvik edici durum sergilemek yerine yok toptan teslimiyet yok bilmem ne gibi cümlelerle ne üzüntüsünü duyduğunuz duruma çözüm olursunuz ne de başka bir şeye.
Ve yine diğer yandan siz gezdiğiniz kitapçılarda hep siyaset bölümüne bakıyorsunuz sanırım. Diğer raflara bakarsanız edebiyatın ne kadar zengin bir dünya olduğunu göreceksiniz. Mesela polisiye romanlara, mizah,bilim, felsefe bölümlerine uğramanızı tavsiye ederim.
Sitemizde siyaset yasaktır. İyi niyet ile suistimali daha fazla karıştırmaya gerek gerek yoktur. Yukarıda yazdığım sebepleri anlamayıp ben hâlâ o partiye o siyasetçiye çatacağım onun görüşlerine karşı geleceğim bana ters gelen herşeyle tartışacağım diyorsanız bence öz eleştiri yapmanızda fayda olacaktır.
Saygılar
CaNMaYBuLL
Tavsiyelerinize uymak kolay, tavsiye edilen şeye bakmak lazım... Dediğiniz gibi nereden, nasıl baktığınıza bağlı. Sanırım yorumun sadece siyasi içerikli açıklama kısmını okudunuz.
Anladığım kadarıyla geri kalanlar için hemfikiriz
Aynı açıklamayı sergileyen deneme yazısını 24.00 dan sonra hep beraber oluruz.
Saygılar
ANSIZIN
Konu dışı polemiklere cevap vermek gibi bir huyum ve zamanım yoktur. Tarafımızı ilgilendiren asil konudur.
Bahsi edilmeyen anlamsız söylenen bir şeye olumlu gözüyle bakıldığını da ilk kez görüyorum.
Biz burayı Edebi çalışmalar varolan bir site olması için çaba harcarken başkalarının bu çalışmaları yerle yeksan etmeye çalışmasını anlamadım, anlayamayacağım ve hiç bilemeyeceğim.
İlgili konuyu uzatacak bir yazıysa boşuna eklemeyin silinecektir. Konuyu anlamsız şekilde uzatmanın anlamı yoktur.
Saygılar
CaNMaYBuLL
Değerli Dostum... Bu yazıyı neden yazdığınızı sanırım unuttunuz... Edebiyattan başka burası ''Tarafsız Bölge''nin taraflı siyasi yazılarıyla dolu...
Üstelik çokta zaman geçmemiş...
Siyasi polemiklerden, tartismalardan, kavga ve gurultulerden biktigimdan dolayi haberlere bile bakmiyorum artik.... facebook, twitter gibi sanal batakliktan ciktim, "oh be dunya varmis!" diyorum!
Buna ragmen edep sinirlari icinde hersey yazilabilmeli, tartisilabilmelidir. Yanlis anlasilmasin: hakaret, tehdit, kufur gibi seviyesizlik iceren yazi, yorum, siir yanlistir ve bunlar siteden mutlaka silinmelidir.
Sirf siyasi/dini icerikli diye yazilari, siirleri veya yorumlari yani fikirleri yasaklamak bence yanlistir... Fikirsiz yazi veya siir nasil olur bilemiyorum?
selamlar,
abdullah konuksever
Bazı değerli yorumcular siyaset yapıp yapmamaktan ne anlamalıyız diyor
Yerinde bir sual kuşkusuz
Benim anladığım iktidar ya da muhalefet herhangi bir partinin propagandasını yapmak
Çünkü bu yaklaşım tarzı karşı tarafa bir şekilde cevap ve müdahale hakkı doğuruyor
Bu durumda da iş uzayıp gidiyor ve hatta çığırından çıkıyor
Burada hiç bir partiyi veya mensuplarını müdafaa etmenin ya da olumsuzlamanın gerçekten de anlamı yok
Ne ki yakın veya uzak siyasi tarih, siyaset bilimi, siyaset sosyolojisi üzerine insanlar arasında ırk, din, milliyet, cinsiyet, ideoloji ayrımı yapmaksızın yazılan deneme veya makaleler siyaset yapmak tabirinin kapsamına girmese gerek
Bilmem yanlış mı anlıyorum
Bu bağlamda, değerli yöneticimizin "ANSIZIN" yaptığı baskını özünde olumlu karşılıyor fakat kapsamını üstte dillendirdiğim biçimde algılıyorum
Dilerim algı yanılması ya da algıda seçiciliğin tuzağına düşmüyorum
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 7.4.2021 09:02:10 zamanında düzenlenmiştir.
Onay İmzamı koyuyorum bu yazının altına.
İnternet dünyayı bir etmiş koca bir alan... Dileyen her istediğine rahatça ulaşabiliyor. Örneğin forum siteleri var, siyasi yazılar, dini konular yazıp fikir teatisi yapmak isteyenler için.
Siyaset bir, din iki buralarda olmaması gereken konular. Zira ikisinin de tartışmasının sonu stres, huzursuzluk ve kutuplaşmaları getirmekte. Şahsen ben çok yakınlarımla bile bu iki konuda tartışmaya asla girmem.
Herkesin kendine göre bir duruşu, düşüncesi var... Yok saymak, kendi düşüncende dayatmak son derece yanlış. Zaten aksi olduğunda bir daha yüz yüze bakamayacak hale bile gelebiliyorsunuz bir anda.
Bu uyarı yazısında söylendiği gibi, siyasetten, dini konuşmalardan tepemize kadar dolduk, yorulduk ve yıldık. Bari buraya geldiğimiz zamanlar edebi, eğlendirici, düşündürücü yazılar ve şiirlerle biraz huzur bulalım ki, harcadığımız zamana değsin...
Hepinize saygılar, sevgiler değerli katılımcılar....
Billur T. Phelps tarafından 11/12/2015 8:54:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bence yoruma bile gerek yok.
Nasıl ki kapısında ''Damsız girilmez'' yazan bir mekana damsız girilemiyorsa, burada mekanın sahibi ne demiş: Bundan böyle siyasi yazılar sorgusuz sualsiz silinecek'' Anlaşılmayan bir şey var mı? Yok.
O halde yapılacak üç şey var:
1- Siyasi yazıların yasak olmadığı bir site bulup orada yazmak.
2- Siyasi yazıların yasak olduğunu bile bile yazmak ama yazı silinince de caz yapmamak ( Buna başta ben olmak üzere hepimiz dahiliz)
3- Siyasi yazı yazmamak.
Yok efendim siyasi yazı şudur, siyaset hayatın bir parçasıdır, falandır, fişmekendır demenin alemi var mı? Yok.''Siyasi yazı'' ile kastedilenin ne olduğunu bilmiyorsak zaten ne kalemi elimize alalım, ne de klavye başına oturalım.
Bu kadar basit işte.
Selam ve sevgilerimle.
evet ben utandım şimdi ya hu
insanın aklı mı duruyor nedir bi bakmışınız işin ortasındasınız
hay ben bu internetin ..... erol uraz
yanii iş bu deyime geliyor sonuçta, lakin abi sigara gibi bişey bu iş çok lezzetli yanii damarına basıp ısırmasını bilen vampir gibiyiz alimallah var ya gözlerimiz fellik fellik itiraf ediyorum
ben tamam bundan kelli azami dikkat edeceğim size söz
selametle efendim
Hiç unutmam bir arkadaş şiirinde genelleme yaparak gerizekalı demişti de , iade etmiştim lafını.. Şimdi düşününce çok saçma geliyor. Zaten saman alevi gibi parlayıp sönecekti o, ne vardı tahammül edemiyecek diyorum kendime..
...
Uyarınızdan kendime bir hisse almaya çalışacağım. Hem insan zamanla aşıyor zaten böyle şeyleri. Selamlar
"Sanat sanat içindir." ya da "edebiyat,edebiyat içindir".görüşleri çok farklı ve derin bir anlayıştır ama ne yazık ki bu topraklarda hep gölgede kalmıştı...
Bu "uyarı" yazısını bu anlamda doğru buluyorum.
Edebiyat/dil sitesi olduğu için de bir uyarı da benden:
Kendileri isim olmadığı halde,ismin yerine geçen "ben,sen,o" gibi zamirler büyük yazılmazlar ve ekleri de ayrılmaz kuraldır.(Kelimenin ortasına denk geldiklerinde tabi..)
Onu özlüyoruz olmalıydı,günün anlamına binaen.
Şimdi sayın Ansızın bu yazıyı buraya astığına göre yoruma açık demektir:)
Ben siyasi şiire ve yazıya karşı değilim ve olması gerektiğini düşünüyorum.Zaten eskiden de şairlerimiz ve yazarlarımız siyasetten uzak dursaydı onca yazarımız ve şairimiz ne hapiste yatardı ne de ülkeden ayılırdı.. Ki bizim en güzel özelliğimiz önce bu edipleri atıp, asıp sonra arkasından mehtihe düzmek alıp ülkeye getirmek ve en büyük şair dir yazardır diye madalya takmaktır:)
O yüzden siyaset yasak olmamalı..
Peki bana göre tabi ne yasak olmalı?
Çirkin yorumlar yasak olmalı.Saygısız seviyesiz tartışmalar yasaklanmalı.Görüşü ne olursa olsun bizim fikrimizde değil diye kimseye sataşılmamalı. Yorum yapılacaksa da edepli belden aşşağı olmamak kaydıyla seviyeli yapılmalı.Hele de bayansa daha bir dikkat edilmeli diye düşünüyorum..Kadınlar günü diye şiir yazan onca erkek arkadaşların iş yoruma gelince o kişinin bayan olduğunu atlaması hiç hoş değil.
Vesselam sayın Ansızın önce saygı olmalı.. Eğer bizler saygılı olmayı öğrenirsek yasaklarıda zaten ortadan kaldırmış oluruz kendiliğinden.
Sonsuz saygılar benden size olsun.
Oflu
"Saray aşkı içinde o kıçları yalayan"
"Sahte dinsizler sardı Meclisini bir yandan"
" Kur’ân’ı sallayarak bizi soydu hırsızlar "
"Şeytan diyor silahın horozunu çekipte
Daya şakaklarına inlesin karşı dağlar"
"Vatan satan hırsızlar sonunuz dar sizinde "
Yani bunları serbestçe yazmak istiyorsun.( hele ki bayansa yazan daha da korumalı olacak sana göre) İyi de, eğer sen birilerine bu hakaretleri yaparsan birileri de sana ve kutsalına aynı hakareti yapma hakkını elde eder....
Bunun önü nasıl alınacak?
Çok yerinde bir uyarı da aslında, biraz kabala gibi olmuş bence.
Site idaresinden, konuya daha da açıklık getirecek bir toplu mesaj umudediyorum.
Şu doğru:
Gerek siyasi gerekse genel herhangi bir konuda olsun;
bu sitede karşılıklı gerginliklerden, nerdeyse hakaret sınırına dayanan yorumlardan,
küfürlerden ve kavgalardan vs. olaylardan
kendini adam veya hanım bilen bir insanın kaçınması gerek aslında.
Burası neticede adaplı edepli bir medeni paylaşım alanı olmalı ve kalmalı.
Aksi takirde, babam da olsa, burada işi yok.
...................
Yalnız, şunu da belirtmekte yarar görüyorum:
Siyaset yapmayalım, derken; bizi A'dan Z'ye tümüyle ilgilendiren günlük yaşamımızda edep, edebiyat ve site koşulları dahilinde şiir veya yazı ''siyaset içerikli yazmamamız'' olanak dışı gibi görünen bir mesele.
Örneğin; ben sosyalciyim ve eğitmenim.
Fikilerimi hiciv/mizah/yerme/taşlama yoluyla yazarım; -kim ve hangi partiden olursa olsun- siyasetçiyi, din adamlarını, işverenleri, tarikatları vs., kısacası topluma yarardan çok zarar veren her kesimi ve oradan kişileri, hak-adalet-huzur-toplum adına eleştiremezsem,
emeklerim boşuna demektir.
Keza; sesimi hiç çıkarmazsam, ya onların yaptığı herşeyle mutabık olmuş, ya da kuyruk kısıyorum anlamına gelir ki, bu da benim mesleğime ve kişiliğime hiç yakışmaz.
Aşırı derece översem; yandaş sayılırım ve onları ''melek, ermiş, en dürüst insan/insanlar'' kabul etmiş olurum ki; değiller, hiçbirimiz değiliz.
Eleştirince; doğrudan muhalif kabul edilirsem, benim icraatımdaki tarafsızlığı görmüyorlar, demektir. Demek ki istenmiyorum; bir bildiri, iş tamamdır, sessiz sedasız giderim.
........
Bir diğeri, şiir yazar; durum yine aynı...
Karükarist için yine aynı..
Makale yazarı için, desek yine aynı...
........
Aşk ve sevda şiirlerine doyduk da doyduk...
Dört mevsimi anlatanları desen, o keza
Hava raporunu mu yazalım yani....
(Ona bile itiraz eden çıkacaktır, eminim).
Eğer siyaset içeriğini kastederken; yukarıda saydığım muhataplara değinmemiz
yasaklanacaksa, fikir özgürlüğünü yok sayarım.
O zaman da; bırakın beni biryana, bu sitede işe-yarar yazı ve ya şiir gönderen üyerlerin % 80'i eyvallah der, çeker gider.
İdarenin durumu açıklığa kavuşturması dileğimle...
Hoşçakalın
Not:
Dilerim ki; bu ''siyasi yazılar ve bilgilendirme'' uyarısı hiçbir başka merciden değil de, sadece site idaresinden gelmiş olsun. Aksini düşünmek bile istemem.
BU KARARINIZDAN EN ÇOK MUTLU OLANLARIN EN BAŞINA BENİM ADIMI YAZABİLİRSİNİZ... BÖYLE BİR YAZIYA, "DEMOKRASİNİN TECELLİSİNİ TASVİP ETMESEK DE HAZMETMEK VE KABULLENMEK ZORUNDAYIZ, VOLTAİRE'İN DEDİĞİ GİBİ -SENİN GİBİ DÜŞÜNMÜYORUM, AMA DÜŞÜNCENE SAYGI DUYUYORUM, DİYEBİLMELİYİZ-" DİYE BİR YORUM YAZDIM DİYE BURADA ŞAİRLİK YAPAN BİR ZAT I MUHTEREM " SEN DEMOKRASİDEN NE ANLARSIN İKTİDAR YALAKASI KÖPEK" DİYE MESAJ ÇEKEBİLDİ, NE YAZIK Kİ... KARARINIZA BİNLERCE TEŞEKKÜR... SAYGIYLA
Yazı ve yorumlara şöyle bir baktım da , üzüldüm doğrusu ...
Siyaset nedir? Ülke yönetimine ilişkin tutum ,görüş ve uygulamalardır ki , direkt olarak tüm ülkeyi, hepimizi birebir etkileyen en önemli olgu' dur.
Siyaseti, çirkeflik olarak algılayan çapsizları bir kalemde geçelim tamam. Ama siyasettir ki , gündelik yaşamımızın her anını ve her detayını etkileyen.
Şiire, şaire kural konulmaz. Şu konuda, bu konuda yazmayacaksın da denilemez... Bu, en azından ayıptır bu çağda ...
Sanırım konuya duyarlılığım ve tavrım yeterince anlaşılmıştır... Suya sabuna dokunmayan **ça şeyler yazmak insan olana yakışmaz...
Saygılar ...
Mert YİĞİTCAN tarafından 11/10/2015 3:54:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eğer, kişi bir işi çok iyi biliyorsa, o işin çok iyi bilindiği yerler dışında nefes tüketmez, kalem oynatmaz...
Yok, buna kalkışıyorsa, öngörülerinin çıkması ve çıktıkça devam etmesi beklenir...
Burada böyle bir şeye şahit olmadık şimdiye kadar...
Yapılan siyaset değil, adanmışlığın dışavurumuydu...
Yani, bir nevi slogan atmak...
Şimdi rahatsızlık veren bu değil mi?...
Sanki tv'deki tartışmaları izlemiyoruz ve biz hiçbir şeyden anlamıyoruz da, bizim zatı muhterem kendince döktürünce ayılıp, bilinç kazanacakmışız gibi...
İşte görüyorsunuz, bu işin başındaki, akıl verenleri, projeksiyon yapanları bolca bulunanlar bile ters köşeye yatabiliyorlar...
Değil ki, tavşanın suyunun suyu bilsin olacakları...
Ha, siyaseti kahretme, kendinden menkul sayıklama, dönüp dönüp bina okuma, yeni yetme sendromuyla efelenme, cıvımış sakızları çiğneyip durma sanıyorlarsa, ancak komik olduklarını bilmeliler bir an evvel...
Ne demişler; bal bal demekle ağız tatlanmaz...
Zaten bir tık! ile farklı bakış açılarını ustalarından okuma imkanına sahibiz... Onların soluk, silik, çarpıtılmış, yanlış anlaşılıp yorumlanmış beşinci dereceden eksik kopyalarını buraya sürüklemenin hiçbir esprisi yok yani...
Sn. Ansızın'a uyarısı için şahsen teşekkür ederim...
Saygılarımla.
Siyasi yazılar yasak anladık... Ya buram buram siyaset kokan şiirlere ne demeli..?
Çekinmeden ad veren ve bu siyasileri ilah gibi gören ve yere göğe sığdıramayan şairleri ne yapmalı...
Bundan çok değil bir kaç ay evvel tesadüfen 2013 yılına ait bir şiiri okuyup yorum yaptığım için şiir sahibi tarafından engellenerek susturuldum... Ve durumu size şiire yaptığım yorumlarla kopyalayıp gönderdim. Madem yasak bu herkes için geçerli olmalı. Kendini buranın demirbaş üyesi görüp, tuttuğu lidere gitme diye yalvarıp övgüler dizmemeli ve tarafınızdan da bu duruma göz yumulmamalı... Umarım şimden sonra sıkı bir denetleme olur bu tarz yazılarla karşılaşmayız ve hakarete varan söz düellosu yaşanmaz.
Çok haklısınız sevgili ansızın
Her konuda olduğu gibi siyasi konuda da yapılan eleştiriler
Edep sınırlarını aşıyoruz.
Bilen de yapıyor kulaktan duyanda
Bir konuda eleştiri yapmadan önce o konuda doğru bilgi sahibi olmak lazım.
Bir de çok az da olsa kendini bilmezlerse de bu sitenin kapısını kapatmanızı
Rica ediyorum çünkü şevkimizi kırıyor bu utanmazlar
Hoşça kalın saygılar
Ama daha karpuz kesecedik :) '' tabi ki' bu hoşgörünüze sığınarak yaptığım ufacık bir espri idi ' diyelim ;
bence de isabetli ve yerinde bir uygulama olmuş ' biz gelişmekte olan Avrupa ' ülkeleri arasında yer almaya çalışırken 'yeterli bilgi ve gelişmelere yakından takip merakı olmadığı halde ' siyasi fikir üretip onu da kendi üslubumuza göre tartışmayı çok seven bir milletiz ..
kalp kırmadan konuşa bileceğimiz renkli günlere diyorum ..
sevgiler sayın Ansızın ..dua ile..
beren yılmaz tarafından 11/10/2015 1:10:53 PM zamanında düzenlenmiştir.