- 832 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
Atatürk' ü Anmak Ve Anlamak
10 kasım Atatürk’ü Anma ve Atatürk Haftası dolayısıyla okulumda yaptığım konuşma metnini siz gönül dostlarımla paylaşmak istedim.
"İki Mustafa Kemal vardır; biri ben et ve kemik geçici Mustafa Kemal...
İkinci Mustafa Kemal, onu "ben" kelimesiyle ifade edemem. O ben değil bizdir.”
Sayın müdürüm, meslektaşlarım ve sevgili öğrencilerim; Kurtuluş Savaşı’nın önderi, çağdaş Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, eşsiz devlet adamı Büyük Önder Atatürk’ü sonsuzluğa uğurladığımız günün77.yıl dönümünde onu anmak,anlamak ve mirasına olan minnettarlığımızı ifade etmek için burada toplanmış bulunmaktayız.
Atatürk’ün doğumunun 100. yılı UNESCO’ nun aldığı kararla bütün dünyada, " Atatürk Yılı" olarak kutlanmıştı.
Burada önemli olan kararın alınması değil, bu karardan çok daha önemlisi kararın gerekçesiydi. Gerekçede şunlar yazıyordu.
"Atatürk Kimdir;
Atatürk uluslararası anlayış, işbirliği, barıs yolunda çaba göstermiş üstün kişi, olağanüstü devrimler gerçekleştirmiş bir inkilapçı, sömürgecilik ve yayılmacılığa karşı savaşan ilk önder, insan haklarına saygılı, dünya barışının öncüsü, bütün yaşamı boyunca insanlar arasında renk, dil, din, ırk ayırımı göstermeyen, eşi olmayan devlet adamı, Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu.”
İşte sevgili gençler okuduğum bu gerekçe Atatürk’ün kişiliğini, eserlerini ve saygınlığının gerekçesini ne güzel özetliyor.
Bakınız Atatürk tüm dünyanın saygısını nasıl kazanmış bir örnek daha vermek istiyorum.
ABD’de Kentucky Üniversitesinin onursal psikiyatri profesörü yayımladığı (Dağın Kralı: Siyasal Liderliğin Doğası) adlı araştırmada 20. yüzyılın tümünü ele almış 1900’den 2000’e kadar uzanan 101 yıllık dönemi kapsayacak şekilde 199 bağımsız ülkeden tam 1941 ülke yöneticisi belirlenmiş, bunların içinden 377’si daha dikkate değer bulunduğu için daha derinlemesine incelenmiş ve Dünya liderleri sıralamasında Atatürk 20. yüzyılın en önemli dünya lideri olarak ilan edilmiştir.
Bugün Atatürk dışında hangi lider, düşünceleriyle, yapıtlarıyla, zaferleriyle güncelliğini koruyor ve ulusuna yol gösteriyor? Atatürk, Türk ulusunun içinde, arasında düşünceleriyle, yapıtlarıyla dipdiri yaşamaktadır. Yalnızca ulusunun içinde mi? Mazlum ülkelerin ulusları arasında da Atatürk adı bir bayrak gibi dalgalanmaktadır. Geri kalmış ya da bırakılmış ülkelerde M. Kemal adı saygı ve sevginin ötesinde bir anlam ifade ederken, batılı ülkeler, O’nu övgüyle, hayranlıkla, hep coşkuyla takip etmişlerdir..
Toplumlar, tarihlerine yön veren ve geleceklerini aydınlatan liderlerini hiçbir zaman unutmazlar. Atatürk’te Türk tarihine yön vermiş, Türk milletini çağdaş bir toplum haline getirerek ülkemizin geleceğine ışık tutmuş, bu sayede unutulmaz liderimiz olmuştur.
Mustafa Kemal bir tarihin başlangıç adıdır. Fakat, Atatürk, Türk Milletinin ebedî adı, ebedî hüviyeti, ebedî kudret ve kuvvet kaynağı, hız ve dehâ ışığıdır. O’nun ölmesine, Türk Milletinin içinden, arasından, ruhundan ayrılmasına ve bölünmesine imkân yoktur. O’nun adı bizim, bizim adımız O’nundur. O Türk Milletinin kendisidir,
Atatürk, egemenliğin kayıtsız koşulsuz millete ait olduğunu ifade ederek, Türk milletine vatandaşlık bilincini ve özgüvenini kazandırmıştır. O, Türk ulusuna her zaman güvenmiş, Türkiye Cumhuriyeti’ni ve devrimlerini Türk gençliğine emanet etmiştir.
Büyük Önderimizi andığımız bugünde O’nu yas tutarak değil, yapmamız gereken şeyleri ne ölçüde gerçekleştirdiğimizi, eksiklerimizi nasıl gidereceğimizi tartışarak anmak en doğru yol olacaktır. Atatürk’ün fikir ve düşüncelerini iyi anlayıp uygulamaya koymak, bu vatanda yaşayan her Türk evladının en asli vazifesi olmalıdır.
Şair Halim Yağcıoğlu ne güzel söylemiş,
Mustafa Kemal’i anlamak ağlamak değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil
Bu düşüncelerle, Büyük Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü bir kez daha rahmet ve şükranla anıyoruz, ruhun şad olsun Atam.
YORUMLAR
papatya07 Hocam!
Bu konuşma ne güzel konuşma...
Ve de
İçinde bulunduğumuz ortam için çok çok değerli...
Ümit ederim ki,
Öğrencileriniz sizi can kulağıyla dinlemiştir.
Size sormada, konuşmanızı üyesi olduğum
bir iki gurupta paylaşacağım.
Umarım :)) telif hakkı istemezsiniz.
Tebrikler Hocam.