- 664 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
10 KASIM (SİZ NE YAPTINIZ?)
Biri ki 1881’de Selanik’te doğacak. Yedi yaşında babasını kaybedecek. Askeri okullar okuyup birçok askeri görevler alacak.
Yıkılmak üzere olan Türk Milletini canlandıracak.
24 yaşında bir ordu emrine verilecek. 30 Yaşında Trablusgarp’ta görevini başarıyla yerine getirecek. 34 Yaşında Anafartalar cephesinde düşmanı bizzat yönettiği ordu geri püskürtecek. Yine aynı yaşta Kireç tepe’de zafer kazanacak.
35 yaşında Bitlis ve Muş’u düşman elinden alacak.
36 Yaşında “Birinci rütbeden Kılıçlı Mecidi Nişanı” alacak.
38 Yaşında kırık dökük bir gemiyle Türk Halkını yüreklendirmek için Karadenizden Samsun’a çıkacak.
39 Yaşında T.B.M.M.’ yi kuracak.
40 Yaşında Başkomutanlık görevini alacak ve ardından Sakarya zaferini, Dumlupınar’da Başkumandanlık Meydan Muharebesini kazanacak.
42 Yaşında Cumhuriyeti İlan edecek.
43 Yaşında Saltanatı kaldıracak.
48 Yaşında Harf Devrimini yapacak.
Burada ot bitmez efendim diyenlere inat Ankara’da Orman çiftliğini kuracak.
Daha da saymayacağım artık o kadar çok ki yaptıkları sayfalara sığmayacak. Sizce bu adam nasıl bir zekâya sahip, nasıl bir Ulus aşkına sahip. Kendine ait hiçbir kaygısı olmayan bu zat nasıl biri sizce?
Ben açıklamayacağım, yorum da yapmayacağım.
Sizlere tek bir sorum olacak; Siz kaç yaşındasınız ve güzel vatanımızı seviyorsanız bunun için bu güne kadar ne yaptınız ya da yapacaksınız.
Atatürk’ün önünde saygıyla eğiliyorum ve yâd ediyorum.
Çetin KORKMAZ
YORUMLAR
Hayatını, -doğal olarak- kendisi yaşarken, ömrünü, bedenini, ruhunu ve tüm emellerini halkına ve ülkesine adamak, işte buna denir.
Ruhu şadolsun, nurlar içinde yatsın, mekanı cennetin başköşesinde olsun ve olacaktır da.
Merhum üstad Aşık Veysel'in ''sen olmasan ben olmazdım'' isimli şiir aklıma geldi.
O yüce insan olmasaydı, ben de bu yazıyı yaz yazamazdım, ya da Fransızca yazardım şimdi. Bundan adım gibi eminim.
Ne yaptım vatan için, diye kendime sorduğumda, -Atam'la kıyaslarsam- aklıma ilk geleni yazayım, daha iyi anlaşılır:
Akdenize tek bir damla su kattım, diyebilirim; onun da bir bir atomu olsa olsa bir ufak balığın hücresine girmiştir.
Elleriniz dert görmesin.
Ancak bu kadar özlü yazılabilirdi Ata üzerine bir makale, soru da ahiret sorusu kadar ciddi.
En samimi ve en güzel dileklerim, selam ve saygılarım size olsun.
Esenlikle kalın.