BENCE
Bence, gündelik hayatımızda yoğun olarak vakit ayırdığımız bu tarz sanal ortamların bize getirileri ve götürüleri bir hayli fazla.
Misal olarak; Gerek eğlence amaçlı gerekse bilgi edinmek amaçlı bulunduğumuz sanal ortamlarda bence haddinden fazla sorumluluklar ediniyoruz. Nasıl mı ? Eğlence amaçlı giriş yapmış olduğumuz sosyal paylaşım sitelerinde yeni insanlarla tanışmak kaçınılmaz bir durum haline geldi. Bunun bize getirilerini ele alacak olursak, yeni insanlar ile tanışmak ve ilişkileri zamanla ilerletmek şüphesiz her insanın ihtiyacı olan bir şey. Bu tarz ortamların hayatımıza yeni arkadaşlıklar ve ilişkiler katması göz ardı edilemeyecek derecede büyük. Bu sebeple, amaç yeni ilişkiler edinmek ise gerçekten doğru yerde bulunuyorsunuz. Bir de bu sanal ortamların bizden götürülerini ele alalım. Mesela yeni biri ile tanıştınız, sohbet falan ediyorsunuz her şey yolunda. Sonra zaman ile bu arkadaşça başlayan ilişkiler, dostluklara veya sevgili gibi flört ilişkilerine dönebiliyor. Bunun birlikte eğer sizde benim gibi yeterince sorumluluğunuz olduğunu düşünüyorsanız, bu tarz ortamların size fazladan sorumluluk yüklediğini rahat bir şekilde fark edebilirsiniz. Nasıl mı ? Bence, yeni tanışmış olduğunuz biriyle bir süre sonra görüşme isteğiniz ilkinden çok daha fazla artmaya başlayacaktır. Karşınızdaki insanı tanımaya başladıkça, uzun uzun mesajlaşmalar, telefon görüşmeleri değerini yavaş yavaş kaybedecek. Bununla beraberinde gelecek yüz yüze görüşmeler, sözleşmeler, aktiviteler artacaktır. Sonrasında dönüp baktığınızda bu yoğun hayatınızın daha fazla yoğunlaştığını görecekseniz.
Hayatımızın en kıymetli değeri olan zamanımızı faydalı şeyler için mi yoksa gereksiz işler için mi harcıyoruz ?
Demem o ki düşünmeden, umursamadan, hatırımıza dahi gelmeyecek sebeplerden ötürü zamanımızı boşa harcıyor olabilir ve her geçen an pişmanlıklarımıza yenilerini eklediğimizin farkında ne yazık ki olamayabiliriz.
Keşke demeden önce, etrafımızı iyi gözlemlemeli ve örnekleri iyi seçmeliyiz. Hayat hikayemizin keşkeler ile dolu olmasını istemiyorsak öz eleştiriyi kendimize bir kişilik özelliği olarak kabullendirmeli ve sürekli yaşantımızda yer vermeliyiz. Zamanımızı iyi değerlendirdiğimizin bilincinde olmalıyız. Tabi ki bütün bunlar gerçekten de sanal ortamda çokça arkadaş edinebilen ve bu arkadaşlıkları ileriye götüre bilenler için geçerli.Sorumluluklarınızın arttığını ve kendinize ayıracak vaktinizin dahi kalmadığını düşünüyorsanız sebebini kendinize mutlaka sorun. Bence aklınızdan dahi geçmeyecek bu sanal ortamların sizden götürdükleri.
Bu sebeple sanal ortamın getirileri ve götürüleri konusunda hangisinin ağır bastığını tam olarak söylemem mümkün değil. Doğrusunu söylemek gerekirse bunu ne ben bilebilirim ne de siz...
YORUMLAR
Getirisi çok olan her şeyin götürüsü de fazlaca olur önemli olan dengeyi kendimizin sağlaması ..
tebrikler sevgi ile.
ZinedkA
Esenlikle kalın..