ATATÜRK'Ü ANMAK,ANLAMAK VE ANLATMAK
DÜŞLER VE DÜŞÜNCELER
YAZAN : YAHYA AKSOY
ATATÜRK’Ü ANMAK, ANLAMAK , ANLATMAK
"Efendiler,milletimizin amacı, milletimizin ülküsü, bütün dünyada tam manasıyla medeni bir toplum olmaktır... Medeniyet yolunda yürümek ve başarı olmak yaşamak için şarttır."Mustafa Kemal Atatürk
Türkiye Cunhuriyetine temel olan düşünceler,fikirler ,kurucu ve büyük önder Atatürk’ün sözlerinde gizlidir. Kişi için özgürlük ve toplum için bağımsızlık esas alınarak düşüncede ve her alnda çağdaşlık uygulamalara yansıtılmıştır.
Atatürk’e göre insan vücudu bir kürsü idi ve her şeyin kaynağı olan baş ile onun içindeki öz,yani zekâ,bu kürsü’nün üzerinde yükseliyordu:
"İnsan vücudu bir kürsüdür.Zekâ cevherinin muhafazası olan,başı, üzerinde taşımak için kurulmuş bir kürsü! Çünkü esas zekâdır.
"Millî hudutlar dahilinde vatan bir bütündür,hiç bir kayıt ve şart altında ayrılık kabul etmez."
"Millet sevgisi kadar büyük bir sevgi yoktur."
"ATATÜRK Modern Türkiye’nin Kurucusu" kitabının yazarı A.Mango şöyle demekte: "M.K.Atatürk 20. yüzyılın en önemli devlet adamlarından biridir.Adriyatik kıyıları ile Çin arasında,Hindistan yarımadasının kuzeyi ile Rusta’ın güneyi arasındaki geniş Avrasya topraklarında yer alan en güçlü devlet olan Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuş ve şekillendirmiştir... Uygar insanların oluşturacağı evrensel bir toplumu ülkü edindiği için anti-emperyalistti.Her şeyden önce o bir kurucuydu,çağımızın en büyük ulus-yaratıcıydı..."
Atatürk’ten düşünceler kitabının yazarı Danıel Dumoulın düşüncelerini şöyle ifade etmiştir: "1933’ün sonunda , Türk Ulusu bir mucize gerçekleştirmiştir. Genç Türk Cumhuriyeti modern bir millet olmuştur ve herkesin gıpta ile baktığı ve örnek gösterdiği halk devleti olmuştur. Bu istisnai başarının fikir sahibi ve sanatkârı Mustafa Kemal idi.Kürsünün arkasında kaderini çizdiği milleti teprik ediyordu.Kendisini tamamiyle Türkiye’ye vermişti ve Türkiye O’na herşeyi borçlu...
"Bu gün Türkiye’nin büyüklüğü ve memleketimin zaferi için ne yaptım?" Bu soruya olumlu bir yanıt verebiliyorsak, o zaman Türk olma gururuna hak kazanmış oluruz ve Atatürk düşüncelerinin laik takipçileri olduğumuzu sayabiliriz."
Anıtkabir Şeref Defteri’ne Atatürk için yazılan, yerli ve yabancı ziyeretçiierin ve devlet adamlarının dünyada hiç bir lidere nasip olmayan duyguı, düşünce ve görüşleri tarihe ışık tutmaktadır.
Ankara Etnoğrafya Müzesi önündeki Atatürk anıtı’nı yapan ünlü İtalyan heykeltıraş Pietro Canonico şöyle demiştir: " Mustafa Kemal sade ama seçkin bir devlet adamı."
Atatürk hakkında sivil ve askeri kaynaklar tarafından yazılan binlerce eser, açılan özel kütüphaneler ve arşivler O’nun evrenselliğini göstermektedir.
10 Kasımlar, tarihi gerçeklere dayalı olarak Atatürk’ü anma, anlama ve anlatma günüdür.Ulusal ve uluslar arası proğramlar etkin bir şekilde uygulamaya konulmalıdır.Bilimsel araştırmalar çeşitli dillerde yayın haline getirilmeldir.
Binlerce kitaba sığmayan düşünceleri , emperyalizme karşı oluşu, fikirleri , baş komutan ve önder devlet adamı olarak dünyaya örnek liderliği , günlere, aylara, yıllara ve asırlara sığmayacak denli yücedir ve tarihe ışık tutmaktadır.Bu gerçekler UNECO tarafından doğumunun 100.yılında dile getirilmiş ve karar altına alınarak tüm insanlığa duyurulmuştur.
İstiklâl, tam bağımsızlık,lâiklik,çağdaşlık, akıl , bilim,vatan ve insan sevgisi yolunda başkomutan ve kurucu önder bir devlet adamı olarak hayatını harcayan ve bütün dünya liderlerine ilham kaynağı olan Mustafa Kemal ATATÜRK , halkımızın gönlünde ve benliğinde sonsuza dek yaşayacaktır. Ulusal ve evrensel fikirleri ve düşünceleri ile tarihi aydınlatmaya devam edecektir.
O’na karşı şükran borcumuzu ödemenin ve bağlılığımızı göstermenin en iyi yolu eserlerini, düşüncelerini ve önderliğini doğru olarak anlamak ve anlatmaktır.
YORUMLAR
Atatürk' ü anlamak Onun bıraktığı ilke ve çağdaş anayasal düzeni her çağ ve nesilde ileriye taşıyacak vicdanı hür aklı hür kendine güvenen özgürce düşüne bilen ve aydınlık nesiler yetiştirmekle mümkündür ' bunun içinde eğitim eğitim eğitim diyorum ..
teşekkür ediyorum.
selamlar..
ipekyolu
Yalana Bak Yalana(!)
Atayı anma Yıl dönümünde, 76 Milyon Atayı Anıyormuş!
Yalancının Ocağına İncir ağacı diksinler. Atayı anıyorsanız Atanın bıraktığı emanetleri yok eden kim?..
Sakın! Mevcut hükümetdir demeyin, sayıları 312 kişi. Bunların güçü yetmez, O zaman suç bunlarda değil bunlara destek veren millette
Ülkenin ''itibarını'' artırdık diyenler, ''Atatürkçüğüm'' diyenler, Sizleri sevmiyorum. Ama Atatürk'ü seviyorum,
- Atam hızlı trene binmedi
-Çift yönlü otobanlarda araba kullanmadı,
-Milleti 36 kimliğe bölmedi,
-Çifciye ananıda al git demedi
- Dini siyasete alet etmedi
Ama muasır medeniyet'i hedef seçen ileri görüşlüydü. Hem mozartı biliyordu, hem dede efendiyi. Milleti için Yunus, devleti vatanı için Yavuz du..Asma köprüler için ağaç kesmeyip milli duygular köprüsü inşa ediyordu. ''AKSARAY''lar da değil yüreklerde ki saraylarda yaşıyordu..
Şimdi kuru slogan olsun diye Atayı 76 milyon nasıl seviyormuş bir anlatsınlar ve '' ATATÜKÇÜYÜM'' DİYENLER !
Vallahi sizi sevmiyorum, Ben Atatürk'ü ve bıraktığı eserleri seviyorum.
KAFKASİ tarafından 11/10/2015 2:14:28 PM zamanında düzenlenmiştir.