- 526 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK VE KUYRUKLU YILDIZ
Yaşamın çıkmaz sokaklarında yürürken, bir kuyruklu yıldıza çarpmaktır aşk.
Söylendikçe bizim olan bir şarkıdır.
Tene dağılan mıknatısıdır, isteğin masalıdır.
Uzun bacaklı bir yaban hayvanıdır aşk.
En derin kuyumuza düşen kemandır.
Dikey bir şiirdir bütün kuşları aynı anda havalandıran.
Aşk yasemin kokan bahçeleri ve ateşböceklerini bir arada anımsamaktır.
Çocuk kalmışlar Derneği’ne üyedir aşk
Kente kanadı kırık melekler yağdırır.
Aşk, ilkyardım çantası olmak, dalgakıran olmaktır.
Kırık camlara sevdiğinin adını yazmaktır iki kişinin bildiği bir dilde.
Aşk, sevenlerin yüzlerinde tahtlar devirir, saraylar yıkar.
Bilgisayarları eritir, oyuncak mağazaları için soygun planları yapar.
Aşk, Öpüşen Çiftleri Alkışlama Ekipleri kurdurur sevilenlere.
O, uzun saçlı bir yıldızdır, yüreğin içinde taranır.
Bilimle açıklanamaz aşk, şiirle açıklanabilir ancak...
Bu şiirin şairi Akgün Akova, 1962 yılında, adı ve soyadı ile uyaklı olsun diye, Akyazı’da doğdu.
Çocukluk devrinde, ayı oynatıcısı olmak istedi. Tefin işkence aleti olarak kullanıldığını sonradan öğrendi.
Haritalarda günlerce göçmen kuşların gittiği yerleri aradı. Onlara yazdığı mektuplarıgöndereceği adresleri bulamadı.
Einstein’la Frankestein’ın kardeş olmadıklarını anladığı gün, çocukluk devri sona erdi. Einstein’ın, ’ Düşlemek, bilgiden daha önemlidir ’ dediğini kulaklarıyla duydu. Oysa, Albert amca, bir ışının sırtına binip çoktan yeryüzünden gitmişti.
Canı sıkılınca, Gebze Lisesi’ni , Hacettepe Üniversitesi, Kimya Mühendisliği Bölümü’nü ve İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü’nü bitirdi. Diplomalarını duvara astı.
İlk şiiri, 1984 yılında Milliyet Sanat Dergisi’nde yayınlandı.
Çok cinayet işledi, elini şiire buladı. Okuyup ta etkilendiğitüm şairleri ve sevdiği dizeleri bir bir öldürdü. Kendi oldu.
Bir şiir okuduğu zaman kendine hep ’Şair bu şiirde ne demek istememektedir?’ diye sordu.
Yapıtlarının birbölümü Almanca, Katalanca ve Boşnakça’ya çevrildi.
’ İnsanları seveceksin ’ sözünü benimsese de, bazen-şu aralar sık sık hayvanları insanlardan daha çok taktir etmektedir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.