- 1194 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR GRUPLARI
ŞİİR GRUPLARI
Güzel İzmir imiz de sanki on tane kadar şiir grubu var benim bildiğim, belediyelerin destek verdiklerini de sayarsak.
Çok güzel şiir etkinlikleri yapılıyor bu grupların yaptıkları toplantılarda.
Bir Cafe de toplanılıyor. Önce şiirler okunuyor,kimisi kendi yazdıkları kimisi de başka şairlerin yazdıkları şiirleri kendi yorumlarını katarak okuyorlar. Genellikle bu toplantılarda kırk elli kişi civarında bir şiir dostu bulunuyor. Herkes ikişer şiir okuduktan sonra saz çalan ut
çalan şiir sevdalıları saz ve utlarını çalıyorlar sesi güzel olan arkadaşlar şarkılar söylüyorlar, oyunlar oynuyorlar ve üç dört saat süren bu etkinlik böylece bitiyor.
Emekli insanların çoğunlukta bulunduğu bu gruplarda hem şiir yazmanın kuralları öğreniliyor hem de insanlar bu süre içinde mutlu zaman geçirerek sanki kendi kendilerini şiirle terapi ediyorlar.
Elbette kahvehanede okey ve kağıt oyunları oynamaktan daha faydalıdır diye düşünüyorum.
Bu grupların en büyük özelliği insanları birbirleri ile kaynaştırmaktır sanıyorum. Pek çok emekli arkadaşımız buralarda kendi yazdıkları şiirleri okuyarak şiir okumanın tadına varıyor yada daha tecrübeli insanlardan yardım alarak şiirlerini geliştiriyorlar.
Bu gruplar şehir dışı etkinliklere de katılıyorlar. Oralarda da kendilerini tanıtma fırsatı buluyorlar ve de indirimli bir şekilde tatil yapmış oluyorlar.
Bu gruplar bazı sanat müziği grupları ile birleşerek şiir ve müzik etkinliğini bir arada yapabiliyorlar ve de çok beğeniliyorlar.
Örneğin,
Bu sene 17 nisanda “DAMLALAR şiir GRUBU ile GÖKKUŞAĞI SANAT MÜZİĞİ KOROSU” birleşerek “ BATI EGE ve ALMANYA ENGELLİLER DERNEĞİ” nin davetlisi olarak KUŞADASI TÜRKİN otelde müşterek bir şiir ve sanat müziği etkinliği yaptılar. Çok da beğenildi ve taktir topladı.
Ayrıca KUŞADASI ADA TV CEMAL SİM tarafından yapılan “ŞİİRE YOLCULUK” programına “KAHVE KEYFİ beş saati ŞİİRLERİ ve BESTELERİ” grubunu davet ederek hem grubu ve elemanlarını tanıtmış oldu hem de güzel bir şiir sunumu gerçekleştirdiler.
Ayrıca bu gruplar hafta sonları piknik yapmak gibi. Kır yemeği düzenlemek gibi. Yaş günü toplantıları düzenlemek gibi, grup yemeği tertiplemek gibi. Hatta yeni kitabı basılan şairlerin tanıtımı gibi, çeşitli etkinlikler de yapmaktadırlar.
Bu grupları candan kutluyor ve başarılar diliyorum.
Yolları açık olsun.
Hüsnü Sönmezer 13.mayıs.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.