- 595 Okunma
- 10 Yorum
- 3 Beğeni
Eva bir katil mi ?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Eva benim ilk uzun süreli hastalarımdan biriydi daha yeni mezun olduğumdan Eva gibi devlet işlerinede bakmam gerekti.
Bir katile
akli dengesi yerinde yada yerinde değil diyebilmek Evaya kadar çok kolaydı.
Devlet işi olarak sınıflandırdığım ruh sağlığı raporu verilmesi gereken katiller genellikle erkeklerdi.
Yaşadığım ülkenin sosyo ekonomik yapısı sebebiylede çözümlerime hep güvenmişimdir
Elbette kadınlarda vardı lakin Eva odaya ilk girdiğinde gözlerime değil ellerime bakarak
elleriniz çok küçük doktor böyle elleri olan birini öldürmeyi kim ister ki
Şaşırmıştım hatta afallamış belkide korkmuştum.
Korku en büyük gerçekliktir bunu unutmamak gerek diyerek içimden tekrar ettim kontrolü elden bırakmamak için klasik olanın dışına çıkıp
neden istemeyesin ki dedim
Benim aksime Eva ne afallamış ne şaşırmıştı
Ben istemem açıkcası çünkü eller büyüdükçe vereceği acı artar yani sizden tokat yemekle eli büyük birinden yemek çok farklı olur.
Eva yirmi beşindeydi eşini eşinin kardeşini öldürmüş üstüne evi yakarak cinayetin izlerinden kurtulmaya çalışmıştı.
Sonuçta bir İskoçtu ve İskoçyada kadına karşı şiddet istatistikleri azımsanacak düzeyde değidi.
Aslında Eva eşini ve eşinin kardeşini öldürdüğü sırada yakalanmamıştı çünkü planı mükemmel işlemiş ve Polis olayı elektirik kontağına bağlamıştı.
Evanın yakalanışı sokakta sevgilisine şiddet gösteren bir adamı bıçaklamasına kalmıştı tabi bu olayla ilgili sorguda Eva bilerek diğer iki cinayetide anlatmış olay günlerce gazetelere malzeme olmuştu.
Biliyormusun doktor ben bilerek yakalandım diye gözlerime baktı Eva
Onun gözlerinde ruh sağlığı bozuk bir kadının bakışı yoktu aksine naif ve sevimliydi
Neden yakalanmak istedin peki Eva vicdanın yüzünden mi
Hayır doktor aslında vicdanımı dinlemiş olsaydım yakalanmaz yakalanana kadar daha çok can alırdım yakalandım çünkü duyulsun istedim korkulsun özellikle bir insanın ne hallere gelebileceği görülsün.
Bunu anlayabiliyorum aslında çünkü güç diyerek söze başlamıştım ki Eva sözümü kesti
Hayır doktor anlayamazsın beni benim gibileri anlamak için Freud yada Jung okumak yetmez beni anlamak için benim gibi birini öldürmek için günlerce plan yapacak hale gelmeniz gerek. Ben bu işi cinnet anında yapmadım doktor tam iki ay plan yaptım bu sıradan birinin hezeyanı değil aklı başında birinin intikamıdır.
İntikam ve kurtuluş benden sonra birilerinin canını yakma ihtimalide otomatik olarak ortadan kalkmış oluyor.
Onları öldürmüş olman seni onlardan biri yapmaz mı Eva
Hayır yapmaz yapamaz çünkü yasaların duygusu olmaz yasalar dayak yemez tecavüze uğramaz aşşağılanmaz yasalar kadınları korumaz hatta yasalar güçlüden başkasını korumaz.
Bundan zevk aldın mı Eva
Neyden
Yani öldürme eylemi hoşuna gittimi
Hayır aslında hiç hoşuma gitmedi bu bir zorunluluktu görev gibi birşey
Yani sana biri onları öldürmen için emir mi verdi
Evet tabi doktor
Ses duydun değil mi
Senle anlaşamadık galiba doktor ben iyiyim bana emir veren ne Tanrı ne Şeytan nede başka bir ses bana emir veren kendi sağlıklı zihnim.
Sana akli dengesi yerinde raporu verirsem çok ceza alacaksın biliyorsun demi.
Elbette biliyorum
Neden o zaman çoğunun yaptığı gibi numara yapmıyorsun
Ben yaptığımın sorumluluğunu alabilecek kadar kendine öz saygısı olan biriyim zaten onları öldürmemin sebebi benim olan ne varsa ruhum dahil yoketmeleriydi.
Peki sokaktaki adam.
O konuda haklısın o biraz cinnete girmiş olabilir
Bak sende kontrolünü kaybetmişsin işte
Hayır doktor cinnet olan o kişiye saldırmam değil bunu yakalanacak şekilde yapmış olmam.
Cinayeti yücelttiğimi zannetme yücelttiğim herkesin kendini savunma hakkı.
Öldürerek mi
Evet gerekirse
Dünyada herkes bunu yapmaya kalksa ne olur sence Eva
Zaten yapıyoruz doktor savaşlar düşmanlıklar para vb savunmak illaki öldürmek değil sende biliyorsun.
Eva ile seans sürem tükenmek üzereydi
Sana sağlıksız raporu veremem Eva sağlıklı demem de zor bu yüzden mümkün olduğunca senle görüşmeler yapmak için başvuru yapacağım uygunmudur.
Olabilir küçük el diyerek güldü Eva
Ayak üstü bana lakap bile takmıştı
Eva ile bir yıl boyunca iki haftada bir görüştük o kendi isteği ile seansı bıraktı ben onun için artık işe yaramazdım çünkü fikri kavgayı ikimizde kazanamamıştık. Ve ikimizde pes etmiştik aslında.
YORUMLAR
bana filmden bir kare gibi geldi. flashback icabında, sonunu da gösteriyor.
bununla beraber dünyanın düzeleceğine inananlar replik dahi koparabilirler
ve 'yasalara inanamamanın, güçlüyü korumakla işi olan yasa yapıcılar yüzünden olduğunu
dahil olarak da, Eva'nın bir hasta olmadığını,
hastalığın bir türlü sonlandırılamayan şeytani bir numara olduğuna insanın inanası geliyor.
hepsi beraber insan unutuyor/ unutması gerekiyor.
''Eva bir katil mi ?''
Hangimiz düşmedik ,hangimiz içimizden kaç kişiyi öldürmedi, hangimiz çıldırıp upuzun bir yola girmedik. Hayat hangimizi bir şekle sokmadı ki, ve hangimiz kaç kişi olmadık ki?
''Eva bir katil mi ?''
Eva'nin büyük bir katil olduğunu sanarak kendi içimizdeki katili uyandırmadık mı?
Eva katil değil sahip olduğu duyguları aklının katili ... ''Duyguların yasası'' duyarsızlaşan toplumun yasalarından daha acımasız ...
Eva katil değil... Yaşadığı toplum Eva'nın katili ...
sevgiler...
Şimdi dürüstçe yorum yazacağım :)
İlk başta şunu söylemem gerek yazı akıcı ve güzel olmuş.Ama bazı yerlerde nokta ve virgül konması gerekirdi ki bir cümleyi bitirdiğimde tekrar geriye dönmemeliydim.
İnsan öldürmek bana göre çok zor bir şey. Günümüzde kadın cinayetlerini düşünüyorum da nasıl bir vicdandır bu tasavvur dahi edemiyorum.Bazen haberlerde görünce ağzıma gelen küfürü söyleyip o adamlar elime geçse gebertirdim de demiyor değilim.
Ama bu demek değil ki kendi doğrularımız için kalkıp Allahın verdiği canı alalım. Haksızlıklar olacaktır ve olmaya da devam edecektir.. Bir gün gurbette bir şehirde bir kadına rastlamıştım.Kocası uyurken kaynar su ile haşlayıp öldürmüş. Anlatırken bile gülümsüyordu kadın.Hala intikam ateşi içinde sönmemişti bence.
Ama öldürmek çözüm değil. Bunu çok iyi biliyorum.. Bir kız arkadaşım sevdiği adamdan hamile kalmıştı ve adam da kıza hakaret edip sahip çıkmamıştı.Kızın ailesi eline silah vermiş ve git o şerefsizi öldür demiş. Kız yapmamış.. Neden diye sordum.Bana ne dedi biliyormusunuz. Eğer öldürseydim onu adam yerine koymuş olacaktım.Benim gözümde fare kadar değeri yok. Fareyi bile bizler kendi korkularımızdan öldürürüz..
Tebrikler güne düşen yazıya.